Kasteelbon Hema

10-01-2012 22:01 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een bon voor 2 pers. van de Hema voor een overnachting + ontbijt in een kasteel. In het bijgesloten boekje vind je verschillende adressen waar je deze kunt verzilveren.

Mij leek Chateau Du Lac, in Genval (Belgie) wel iets.

Iemand hier ervaringen?

Maar mijn hoofdvraag, die ik eigenlijk nergens terug kan lezen. Degene die mij die bon cadeau heeft gedaan heeft een vast bedrag betaald maar betekent dat je dan nog moet bij betalen. Of dekt die bon alle kosten?
Geen ervaring met de locatie, maar wel een antwoord op je hoofdvraag. Ja, de bon is 1 overnachting voor 2 p waard + ontbijt.

Je moet nog wel toeristenbelasting betalen en evt een toeslag voor een bad of luxere kamer.
Als het goed is dekt het de lading: voor twee personen overnachten en ontbijt.

Maar... Helaas slechte ervaringen met de Hema cadeaukaart. Geen enkel hotel wat op de lijst stond had plaats. Terwijl Bookings zei dat er nog kamers vrij waren, of de boekingssite van het hotel zelf. Ze willen je niet graag hebben geloof ik, zal wel minder opbrengen. Terwijl we zelfs nog aangeboden hebben bij te betalen als dat het probleem was.

Ik heb er niks aan gehad in elk geval. (Maar het was niet voor kastelen, maar voor gewone hotels.)
Pas maar op met die producten van de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam, je weet nooit wie er bij in de buurt is geweest...
Oh, ik juist een hele goede. We hadden wel een achteraf kamer maar dat was juist tof, die zat namelijk precies aan de weg naar zee, alleen even door de struiken stappen. Fijne ervaring.
Oei Georgette, dat klinkt niet best. Heb hier ook nog bonnen liggen. Was het een recente ervaring?

Maak me zorgen of we de bon dan nog wel kunnen verzilveren.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Nou ik heb dus een hele slechte ervaring maar die is wel goed opgelost door de Hema dat moet ik er bij zeggen.

Ik had een oom en tante een bon gegeven voor 2 overnachtingen. Zij hadden een hotel uitgezocht en gingen daar heen. En toen ze naar huis gingen wilden ze met de bon betalen. En dat kon dus niet, de bon was niet geactiveerd en er kon niet mee betaald worden.... Ze hebben toen alles zelf moeten betalen, later is dat goed gekomen maar ik vond het op dat moment heel lullig. Er was bij de kassa iets fout gegaan met activatie ofzo. Heel lullig als je de bon weggeeft. Ze hebben het goed gemaakt door alles te betalen, een fles wijn en een taart maar als je het weg hebt gegeven is dat heel vervelend.
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
Gekregen voor Kerst 2010. En hij moest verbruikt worden voor eind maart 2011.

Ik heb de gever er niks over verteld, dat voelt namelijk erg lullig.
Ja kan ik me indenken dat je dan niks zegt. Heb je het gedurende een aantal weken toen geprobeerd?
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 10 januari 2012 @ 22:23:

Gekregen voor Kerst 2010. En hij moest verbruikt worden voor eind maart 2011.

Ik heb de gever er niks over verteld, dat voelt namelijk erg lullig.

Had de gever de bon zelf ook gekregen soms?

De bonnen zijn toch allemaal een jaar geldig, worden geactiveerd zodra er afgerekend wordt.
Nee, de gever had meerdere bonnen. Zal dus een aanbieding zijn geweest. Maar toch...
Ik vind dat je daar met die bonnen goed op moet letten, ik zelf koop er nooit meerdere als ze in de aanbieding zijn omdat ze maar een jaar geldig zijn, vind het zo lullig om een bon weg te geven die geen jaar geldig meer is
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen een poging wagen om te reserveren ...

Het zal me benieuwen en houd een slag om de arm of het me uberhaubt gaat lukken om te resereveren.

En dan sowieso ook maar een creditkaart mee mocht pasje onverhoopt niet geactiveerd zijn.

Sjonge jonge wat een gedoe, goed om te weten dat ik deze nooit cadeau moet doen,
heb je al op de site gekeken van de Hema?

Staan ook meer opties op dan alleen die in het boekje en als je dan op "arrangement" klikt bij het desbetreffende hotel zie je ook precies wat je er daar voor krijgt.

De code op je card invullen: http://lekkerweg.hema.nl/hema/default.aspx
Je hebt nog niks gedaan en vindt het nu al een gedoe?
Hier wel gedoe, beide kaarten geven een foutmelding terwijl we er nog geen gebruik van hebben gemaakt en ze nog wel geldig zouden moeten zijn.
Is het niet zo dat wettelijk is bepaald dat alle bonnen onbeperkt houdbaar moeten zijn?

Hier ook Hemabon met gedoe. Door persoonlijke omstandigheden niet aan toegekomen hem in te wisselen en nu amper communicatie mogelijk met Hema.

Ik vind het geen aanrader. Je moet code mailen en dan enorm lang wachten op antwoord.
quote:Primabella schreef op 10 januari 2012 @ 23:51:

Je hebt nog niks gedaan en vindt het nu al een gedoe?

Ik reageer op de ervaringen, ik leef me in: 'wat een gedoe' met hotels waar je niet terecht kan omdat je blijkbaar niet gewenst bent, of waarbij de kaart niet goed geactiveerd is. Dat lijkt me een gedoe voor die mensen.

Een reden voor mij om ook zo'n giftcard niet aan anderen cadeaut te doen. Ondanks dat ik misschien wel een leuke ervaring zal krijgen.
Ik heb gebeld en hoop dat 1 en ander vandaag opgelost wordt.
quote:jas schreef op 11 januari 2012 @ 00:18:

Hier wel gedoe, beide kaarten geven een foutmelding terwijl we er nog geen gebruik van hebben gemaakt en ze nog wel geldig zouden moeten zijn.dat heb ik dus ook gehad heeft waarschijnlijk te maken dat ze niet geactiveerd zijn in de winkel.
Trietrie, klopt inderdaad en het is nu wel in orde gelukkig.
Geen ervaring met de bon, wel met het hotel. Best een fijn hotel hoor, aan het meer, lekker voor een wandeling. De omgeving is sowieso wel mooi, en in de buurt is Waterloo, een leuk gehuchtje bomvol geschiedenis, als je daarvan houdt.

Het hotel zelf vond ik niet bijzonder. Hele saaie kamers, en voor sauna ed. moet je (fors) bijbetalen.
Dikke maand later, maar even een update.

Morgenochtend vertrekken we richting Hotel Du Lac in Genval, krijg ik net een telefoontje dat er problemen zijn en dat onze overnachting niet door kan gaan.

Zijn we mooi klaar mee want we zouden de volgende dag doorreizen naar Parijs. Geen hotel meer te boeken, nu moeten we vanuit Friesland in één keer naar Parijs zondag. Jammer!
Nou daar ben je zeker lekker klaar mee. Lullig voor je zeg. Raar verhaal ook van dat hotel. Misschien hebben ze jou gewoon gewipt ten gunste van een beter betalende klant. Maar ja, daar kom je nooit achter.

Die hema-bon leek me wel leuk, maar na alles wat ik hier gelezen heb zal ik hem niet kopen dus bedankt voor dit topic.

Overigens hebben heb ik met een 'gewonnen' hotelkamerveiling ook zoiets gehad, veel te weinig beschibaarheid. En ook met een Fletcher-bon. Voor mij geen hotelbonnen meer !
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven