Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geven jullie per maand uit aan je mobiel?

11-01-2012 14:00 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig uit te zoeken welk abonnement ik hierna ga nemen. Deze loopt binnenkort af. Ik kan er een nemen met een toestel, of sim only en dit toestel nog wat langer gebruiken.

Ik heb de neiging om max 30 euro per maand aan mijn mobiele telefoon uit te geven, dus inclusief alle bundels en het liefst ook al inclusief het toestel.

Apps had ik tot nog toe niet, maar als die erbij gaan horen, liever die dus ook.

Mijn man vindt dit vreselijk veel geld. Hij heeft prepaid en moet eens per half jaar opwaarderen omdat tegenwoordig het tegoed niet langer houdbaar is (de oplichters!).

Maar goed, ik vond die 30 al best netjes van mezelf.

Dus nu ben ik benieuwd wat jullie per maand aan jullie abonnement en toebehoren uitgeven...
Ik ben 5,- kwijt bij Simpel, voor 100 minuten en 100 sms-jes, die ik lang niet allemaal gebruik. En daar is mijn dochter weer heel blij mee, want zij heeft Citytel (prepaid) en krijgt 5 cent voor elke ONTVANGEN sms (zelf sms-en kost ook 5 cent). Dus als zij tig keer heen en weer smst kost het haar niets (of 5 cent) en alle smsjes die ik eind van de maand over heb, sms ik naar haar (dat kunnen 40 of 50 smsjes zijn) met als gevolg dat haar beltegoed nu hoger is dan toen ze begon! Het is dat ze over een paar maanden op moet waarderen (1x per jaar)
30 euro, 300 belminuten, 300 sms'jes, internet (volgens mij niet meer onbeperkt, maar wel veel), Samsung Galaxy S2

(Ik heb geen vast abo meer)
quote:Nastik schreef op 11 januari 2012 @ 18:23:

[...]

Ja, wat vind jij volwassen dan? Als je een jaar lang rekeningen van tussen de EUR 300.- tot EUR 600.- moet betalen? Ik heb het niet over een dopje van de tandpasta hoor, we hebben het over bijna EUR 5000.- dat vind ik geen kattepis.

En als iemand het na zoveel volwassen gesprekken gewoon verdomd om zijn belgedrag aan te passen en ik andere rekeningen niet kan betalen omdat ik nou eenmaal de verantwoording over het geld heb, dan vind ik dat ik dat soort beslissingen mag nemen.

Voor een ander makkelijk lullen, maar mijn wederhelft is maar zéér, zéér, zéér sporadisch thuis en ik ben degene die alle ellende door de brievenbus ontvangt en er maar weer een mouw aan moet passen. Maar die ellende is verleden tijd. Als men niet "volwassen" genoeg is om zelf verantwoordelijkheid te nemen, dan neem ik die wel.

En het zit me nog steeds heeeeeeul hoog ja, mijn bloed kookt weer als ik er aan denk.Groot gelijk hoor, mijn man had er ook een handje van om met hoge tel.rekeningen thuis te komen (wel geen honderden euro's maar wel rond de 100 euro) en toen zijn abo afliep heb ik het ook opgezegd en nu heeft hij een simonly abo van 15 euro met 500 belminuten. Hij wilde eigenlijk wel een nieuwe smartfoon maar dat heb ik uit zijnhoofd gepraat, want ik had geen zin om wéér iedere maand voor verrassingen te komen staan vwb zijn belgedrag. Nu moet hij het wel heel gek maken wil hij over zijn bundel heen gaan.
Ben 3 of 4 euro per maand voor 50 minuten geloof ik. En zelfs die maak ik niet op. En m'n telefoon is al 5 jaar oud, daar had ik destijds een abonnement voor 15 euro per maand voor, die ik opgezegd heb nadat de vaste periode afgelopen was.
..
Vraag aan de mensen die met zo weinig minuten toekomen: hebben jullie ook nog een vaste telefoon?
ik betaal 27,50 heb onbeperkt internet en 350 belminuten/sms..

ik kom daar ruimschoots mee uit . Ik stap straks over op sim only en koop ik los een toestel. Je betaalt immers voor je toestel via je abonnement, want gratis bestaat niet..
Sim only van Simyo:

Simyo geregeld (300 minuten geloof ik) (6,99) plus 1000 smsjes (9,99). Heb geen vaste lijn en sms erg veel.

Ik heb al mijn facturen nagetrokken en een gemiddelde gemaakt van wat ik bel/sms. Daar kwam dit voor mij als voordeligst uit.
Nu nog Vodafone voor 4,95 per maand (maar het is me medegedeeld dat het hoger gaat worden, mijn contract is al jaren afgelopen ). Overgestapt op Simpel, voor 5 euro per maand
¤27,50

Abonnement met een htc nog-iets (don't ask.. )

350 belminuten en daar doe ik het goed mee.

Onbeperkt 2G internet.

Heeeeeeeeeerlijk dat iedereen tegenwoordig whatsapp heeft! Dat programmaatje kost eenmalig een bijdrage (¤5,- ofzo) en ik hoef nooooit meer te smsen
3.95. Abonnement simonly. Mijn mobiel is al 5 jaar oud en doet het als de beste dus waarom zou ik een andere kopen.

Voor de rest mail en Skype.
Ik betaal 55 euro per maand incl. internet en bellen en ik zit er eigenlijk nooit overheen. Ik heb de nieuwste apple telefoon en ik zou echt nooit meer terug willen naar zo'n saaie telefoon! Voorheen was ik veel meer kwijt aan beltegoed dus nu heb ik het echt veel beter voor elkaar :D
@pinks: ja ik heb nog een vaste telefoon, zo'n combi-abonnement met internet, bellen en televisie voor 40 euro per maand of zo + gesprekskosten.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven