dierenverzekering
donderdag 12 januari 2012 om 21:19
Wat voor hond heb je? Hoe oud?
Ik heb mijn hond wél verzekerd en ben er dagelijks dankbaar. Ik heb dan ook een hond met wat kwaaltjes. Maar je kunt er ook voor kiezen om maandelijks een bedrag opzij te zetten. Gebruik je het niet, is het een mooi spaarpotje. Anders ben je het tóch kwijt aan de premie.
Ik heb mijn hond wél verzekerd en ben er dagelijks dankbaar. Ik heb dan ook een hond met wat kwaaltjes. Maar je kunt er ook voor kiezen om maandelijks een bedrag opzij te zetten. Gebruik je het niet, is het een mooi spaarpotje. Anders ben je het tóch kwijt aan de premie.
donderdag 12 januari 2012 om 21:45
ik heb voor mijn kat een verzekering afgesloten en daar was ik heel blij mee toen ze de week voor kerst van de vensterbank viel. Ze zit al een paar weken in een bench met een tijdelijk verlamde poot. Gelukkig gaat het nu al veel beter met haar.
Als ik geen verzekering zou hebben, was ik nu zeker 500 euro armer geweest. Ik betaal alleen 35 euro per ingediende declaratie, en de dierenarts dient alle declaraties tegelijk in bij de verzekering. Ik hoef dus ook niks voor te schieten. (was een prettige verrassing zo voor de feestdagen)
Ik betaal aan premie 12 euro per maand.
Als ik geen verzekering zou hebben, was ik nu zeker 500 euro armer geweest. Ik betaal alleen 35 euro per ingediende declaratie, en de dierenarts dient alle declaraties tegelijk in bij de verzekering. Ik hoef dus ook niks voor te schieten. (was een prettige verrassing zo voor de feestdagen)
Ik betaal aan premie 12 euro per maand.
donderdag 12 januari 2012 om 22:55
Ik heb voor beide katten een verzekering afgesloten. Ik heb net wat declaraties ingediend waarvan ik EUR 578,00 terugkrijg (en dan heb ik het nog niet over de kosten die rechtstreeks door de dierenarts bij de verzekering zijn ingediend). Ik betaal per jaar EUR 384 aan premie voor beide katjes, dus de premie heb ik er dit jaar ruimschoots uitgehaald.
Ik heb een katje met epilepsie en nu leverproblemen, dus hij is vaste klant bij de dierenarts. De andere kat is supergezond en heeft nooit wat. Dus, ik ben erg blij met de verzekering. Mede omdat je de kosten nu niet meer hoeft voor te schieten. Ik was vandaag EUR 371 kwijt aan allerlei onderzoeken en dat is best een bedrag als je dat zomaar moet betalen.
Ik denk altijd maar, ik heb ook een ziektekostenverzekering en ik maak daar nauwelijks gebruik van, dus die premie betaal ik ook voor niets. Waarom dan geen verzekering voor mijn katjes. Ik vind het gewoon een geruststellende gedachte, mocht er iets gebeuren wat al vervelend genoeg is, dan hoef je je iig geen zorgen over de kosten te maken.
Ik heb een katje met epilepsie en nu leverproblemen, dus hij is vaste klant bij de dierenarts. De andere kat is supergezond en heeft nooit wat. Dus, ik ben erg blij met de verzekering. Mede omdat je de kosten nu niet meer hoeft voor te schieten. Ik was vandaag EUR 371 kwijt aan allerlei onderzoeken en dat is best een bedrag als je dat zomaar moet betalen.
Ik denk altijd maar, ik heb ook een ziektekostenverzekering en ik maak daar nauwelijks gebruik van, dus die premie betaal ik ook voor niets. Waarom dan geen verzekering voor mijn katjes. Ik vind het gewoon een geruststellende gedachte, mocht er iets gebeuren wat al vervelend genoeg is, dan hoef je je iig geen zorgen over de kosten te maken.
donderdag 12 januari 2012 om 23:32
Ik ben ook heul blij met de kattenverzekering die wij hebben afgesloten. We betalen 14 euro per maand, en toen poes na een jaar heel ziek werd konden we haar laten opnemen zonder overal geld vandaan te moeten trekken (wat we zelf niet hadden!). De rekeningen kwamen samen over de 2000 euro en we hebben ruim 1500 teruggehad. Das 9 jaar kattenverzekering! Ik zou trouwens denk ik wel voor een andere verzekering gaan dan ik nu heb gedaan. Proteq schijnt heel goed te zijn, wij zitten bij Ohra. Maar die dekt maar tot 2000 per jaar, en daar zit je dus vlot aan, in ons geval in een week. Proteq dekt meer, tot 5000 per jaar geloof ik, voor maar iets meer premie. Wij hebben een eigen risico van 20%, wat je dus voor elke factuur betaalt. Ik geloof dat Proteq ook zo werkt.
donderdag 12 januari 2012 om 23:35
vrijdag 13 januari 2012 om 18:05
quote:nikki_28 schreef op 13 januari 2012 @ 15:26:
Als je genoeg geld hebt niet doen.
Als je eind van de maand de eindjes aan elkaar moet knopen wel doen!
Dit is m.i. je belangrijkste afweging. Zelf heb ik al 9 jaar een kat (is nu 12) en kom eigenlijk nooit bij de dierenarts, behoudens jaarlijkse enting. Ben er 1x tussendoor geweest, mevrouw was van het balkon gedonderd en vertrouwde het niet helemaal. Schade, 50 euro. Ze is niet verzekerd (spaar gewoon de premie op). Wel heb ik voldoende reserves om haar bij problemen gewoon te kunnen laten behandelen.
Als je genoeg geld hebt niet doen.
Als je eind van de maand de eindjes aan elkaar moet knopen wel doen!
Dit is m.i. je belangrijkste afweging. Zelf heb ik al 9 jaar een kat (is nu 12) en kom eigenlijk nooit bij de dierenarts, behoudens jaarlijkse enting. Ben er 1x tussendoor geweest, mevrouw was van het balkon gedonderd en vertrouwde het niet helemaal. Schade, 50 euro. Ze is niet verzekerd (spaar gewoon de premie op). Wel heb ik voldoende reserves om haar bij problemen gewoon te kunnen laten behandelen.
vrijdag 13 januari 2012 om 18:07