Cursus bevalt niet en krijg niet volledige bedrag terug
donderdag 12 januari 2012 om 23:47
Ik wil jullie graag iets voorleggen. Ik had mijzelf opgegeven voor een training. 8 bijeenkomsten voor eu 260,-. Bedrag netjes voor begindatum cursus betaald. Na de eerste bijeenkomst heb ik helaas al op gezegd. Hetgeen geboden werd in de cursus sloot niet geheel aan. Ik heb opgezegd per mail. Hierop werd ik overgehaald toch nog een avond deel te nemen. Dit heb ik geweigerd. Het verzoek neergelegd mijn cursusgeld terug gestort te krijgen. Zojuist gemaild gekregen dat zij eu 142,50 inhoudt als inschrijfgeld (dit was de eerste termijn die voor 30 jan 2012 voldaan diende te worden) en mij het restbedrag van eu 117,50 terug zou storten. Mijn vraag is mag dit zomaar? Ik vind het namelijk niet meer dan normaal dat ze alleen 1 les in zou houden. Dat zij een plaats vrij heeft gehouden voor mijn deelname en er nu op achteruit gaat, gaat niet op omdat zij meer cursusleden heeft toegelaten dan zij normaal zou doen.
donderdag 12 januari 2012 om 23:53
quote:Maryssa schreef op 12 januari 2012 @ 23:47:
Hetgeen geboden werd in de cursus sloot niet geheel aan. .
Sloot niet aan bij wat?
Ik denk dat je al blij mag zijn dat je een gedeelte van het cursusgeld terugkrijgt. Tenzij je schriftelijke informatie hebt gekregen over de cursus en de cursus geheel van die informatie afwijkt.
Hetgeen geboden werd in de cursus sloot niet geheel aan. .
Sloot niet aan bij wat?
Ik denk dat je al blij mag zijn dat je een gedeelte van het cursusgeld terugkrijgt. Tenzij je schriftelijke informatie hebt gekregen over de cursus en de cursus geheel van die informatie afwijkt.

vrijdag 13 januari 2012 om 00:02
vrijdag 13 januari 2012 om 00:09
Ik vind het moeilijk om iets te zeggen over de inhoud van de training omdat dit op spiritueel vlak ligt en er hier op viva forum mensen zijn die er flauwe grappen over maken. Ik licht het dus liever niet toe. In grote lijnen komt het erop neer dat de verwachtingen die ik had vooraf niet overeen kwamen met het gebodene. De onderwerpen op de site die aan bod zouden komen tijdens de cursus klopten alleen de manier waarop zij er invulling aan gaf was totaal anders dan ik van deze cursus had verwacht en past niet bij mij. Ik voelde me er zeer onprettig bij.
vrijdag 13 januari 2012 om 00:16
Jammer maar helaas voor je. Als zij zich houdt aan wat ze heeft aangegeven vantevoren wat de cursus inhoudt, heeft ze het recht het hele bedrag te houden. Ze doet immers puur "haar werk". Dat het je toch niet ligt of jouw ding is, kan zij niets aan doen..
Je mag al blij zijn dat je een deel terug krijgt, zoals al eerder gezegd! Ookal is het natuurlijk erg jammer dat het zo loopt..
Je mag al blij zijn dat je een deel terug krijgt, zoals al eerder gezegd! Ookal is het natuurlijk erg jammer dat het zo loopt..
vrijdag 13 januari 2012 om 00:20
Dan hebben jij en je 3 medecursisten dus van te voren niet genoeg informatie over de cursus gevraagd bij de cursusleidster.
Als zij de onderwerpen behandeld die op haar website staan heb je geen poot om op te staan. Heel erg vervelend voor jou dat de cursus niet bevalt maar de cursusleidster staat in haar recht.
Je mag echt al heel blij zijn dat je een gedeelte hebt teruggekregen.
Als zij de onderwerpen behandeld die op haar website staan heb je geen poot om op te staan. Heel erg vervelend voor jou dat de cursus niet bevalt maar de cursusleidster staat in haar recht.
Je mag echt al heel blij zijn dat je een gedeelte hebt teruggekregen.
vrijdag 13 januari 2012 om 00:24
Thx voor de reacties, geeft me stof tot nadenken. Ik blijf het raar vinden dat als er 8 bijeenkomsten zijn en je na 1 bijeenkomst afhaakt je toch vastzit aan het totaal bedrag. Ook omdat er niets getekend is door mij en ze niet verwijst naar de algemene voorwaarden op haar factuur. Maar ik neem jullie argumenten serieus.
vrijdag 13 januari 2012 om 00:30
quote:SeptemberGirl schreef op 13 januari 2012 @ 00:02:
Stel nou dat alle cursisten dat ineens zouden doen! En dat de cursusleidster iedereen zijn geld terug af. Dat kan toch niet?
Als je een brood koop bij de bakker, je eet twee bammen maar het brood sluit toch niet helemaal aan op jouw smaaksensatie, dan krijg je toch ook niet je geld terug?Voor een dienst gelden andere consumenten regels dan voor een produkt maar snap je insteek wel.
Stel nou dat alle cursisten dat ineens zouden doen! En dat de cursusleidster iedereen zijn geld terug af. Dat kan toch niet?
Als je een brood koop bij de bakker, je eet twee bammen maar het brood sluit toch niet helemaal aan op jouw smaaksensatie, dan krijg je toch ook niet je geld terug?Voor een dienst gelden andere consumenten regels dan voor een produkt maar snap je insteek wel.

vrijdag 13 januari 2012 om 00:32
Als de cursus niet aanbied wat ze beloofd hebben okee dan is het eigenlijk wel logisch dat je alles terug krijgt want ze bieden niet aan waarvoor je betaald hebt. Maar ze kan toch ook niet weten wat jou verwachtingen precies zijn als je eerst niet uitgebreid om informatie hebt gevraagd? Ik vind het bedrag wat je terug krijgt ook wel redelijk, jammer voor jou natuurlijk maar daar kan ze ook niet echt wat aan doen want ze moet ergens een grens trekken natuurlijk. En is het vaak niet zo dat een eerste les een soort van introductie/algemene les is om te kijken wat iedereen zo'n beetje verwacht zodat men daar bij les 2 op kan inspelen?

vrijdag 13 januari 2012 om 03:56
Oh Maryssa,
ik herken dit helemaal. Deed ooit ook een spirituele cursus. Het onderwerp wat bijv. behandelden was bijv. 'aarden' maar toen we dat gingen bespreken en onze aardlijn gingen versterken, kwamen plots 'de marsmannetjes letterlijk binnen gelopen' volgens de cursusleidster. Ze ging erg ver in haar uitlatingen en ik kon er gewoon niet in meegaan. Gelukkig heb ik het na het wel 2 avonden te hebben aangezien, gewoon mijn geld terug gekregen. Dat was inderdaad heel schappelijk van haar. Ik heb zelf aangeboden nog een les extra te betalen. Vervelende aan dit soort cursussen is dat er gewoon geen enkele controle op zit vanuit wie dan ook.
ik herken dit helemaal. Deed ooit ook een spirituele cursus. Het onderwerp wat bijv. behandelden was bijv. 'aarden' maar toen we dat gingen bespreken en onze aardlijn gingen versterken, kwamen plots 'de marsmannetjes letterlijk binnen gelopen' volgens de cursusleidster. Ze ging erg ver in haar uitlatingen en ik kon er gewoon niet in meegaan. Gelukkig heb ik het na het wel 2 avonden te hebben aangezien, gewoon mijn geld terug gekregen. Dat was inderdaad heel schappelijk van haar. Ik heb zelf aangeboden nog een les extra te betalen. Vervelende aan dit soort cursussen is dat er gewoon geen enkele controle op zit vanuit wie dan ook.

vrijdag 13 januari 2012 om 06:39
Ik vind het heel schappelijk dat je een deel terug krijgt.
De cursussen die ik ken, hebben al voorwaarden dat je tot 2 weken van te voren mag annuleren met volledige restitutie, tussen 2 weken en een paar dagen van te voren de helft en daarna geen restitutie. Alles is immers al geregeld en moet betaald worden.
De cursussen die ik ken, hebben al voorwaarden dat je tot 2 weken van te voren mag annuleren met volledige restitutie, tussen 2 weken en een paar dagen van te voren de helft en daarna geen restitutie. Alles is immers al geregeld en moet betaald worden.

vrijdag 13 januari 2012 om 08:23
quote:shisensa schreef op 13 januari 2012 @ 03:56:Vervelende aan dit soort cursussen is dat er gewoon geen enkele controle op zit vanuit wie dan ook.Waar zouden ze op moeten controleren dan? Of er geen onzin verkocht wordt? Tsja, het is (mild gezegd) ook maar een kwestie van geloof dat er wél aardlijnen bestaan en geen marsmannetjes. En qua zakelijke afhandeling waren ze zo te horen zeer schappelijk.
vrijdag 13 januari 2012 om 08:39