Werk & Studie alle pijlers

fulltime werken en kat?

13-01-2012 09:22 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee waar ik dit moest plaatsen maar:

Is dit te doen? 5 dagen werken en een binnen kat nemen?

zijn 2 katten duur?

Heb nu een1 konijn, dat is wel makkelijk, maar een kat is anders want die heeft geen water reservoir, haha
ik werk 32 uur in de week en geloof niet dat mijn kat er last van heeft. Er staan een water en voerbak in de keuken, waar hij altijd bij kan. En hij drinkt uit de vissenkom in de huiskamer.
whaha oke dan heeftie water genoeg! nou dan zet ik wel een sla kom neer met water als ik langer weg ben
Ligt ook een beetje aan je kat, denk ik. Wellicht is het leuker om twee katten te nemen, dan hebben ze wat aan elkaar.

Verder ligt het ook aan de ruimte die je hebt. Als ze lekker de ruimte hebben vervelen ze zich minder.
2, hmm is dat nie wat duur, als ze allebei iets hebben waar ze voor moeten worden geopereerd, vind 1 wel genoeg
Ja hoor, kan makkelijk.

Mijn kat moet zelfs naar buiten als ik ga werken (behalve als het regent, dan mag hij in de gang/trap).
Mss kun je er dan beter 2 nemen, dan hebben ze elkaar nog.

Ik heb voor mijn katten een vissenkom (zonder vis) met water staan waar ze uit drinken en een dispenser voor het voer.
quote:kriebelbeest schreef op 13 januari 2012 @ 09:32:

Ja hoor, kan makkelijk.

Mijn kat moet zelfs naar buiten als ik ga werken (behalve als het regent, dan mag hij in de gang/trap).ooh ja ik wil liever een binnenkat misschien ff in de 1e post vermelden
quote:zwartrood schreef op 13 januari 2012 @ 09:31:

2, hmm is dat nie wat duur, als ze allebei iets hebben waar ze voor moeten worden geopereerd, vind 1 wel genoeg

Tja dat is nu eenmaal de consequentie als je een huisdier wilt. Misschien anders een ander huisdier?

Ik lees dat je een binnenkat wilt, dan lijkt het me nog belangrijker dat hij/zij een maatje heeft. Hoe groot woon je?
quote:return_of_kreng schreef op 13 januari 2012 @ 09:32:

Mss kun je er dan beter 2 nemen, dan hebben ze elkaar nog.

Ik heb voor mijn katten een vissenkom (zonder vis) met water staan waar ze uit drinken en een dispenser voor het voer.ik twijfel nog,als ik genoeg leuke speeltjes koop dan kan 1 kat zich ook wel vermaken i guess? heb nu ook 1 konijn, geen problemen mee :-)
quote:zwartrood schreef op 13 januari 2012 @ 09:35:

[...]

ik twijfel nog,als ik genoeg leuke speeltjes koop dan kan 1 kat zich ook wel vermaken i guess? heb nu ook 1 konijn, geen problemen mee :-)Oh, dat is zielig! Koop liever nog een konijn erbij i.p.v. een kat.
|Waarom wil je een kat?
quote:aardappelhoofd schreef op 13 januari 2012 @ 09:35:

[...]

Tja dat is nu eenmaal de consequentie als je een huisdier wilt. Misschien anders een ander huisdier?

Ik lees dat je een binnenkat wilt, dan lijkt het me nog belangrijker dat hij/zij een maatje heeft. Hoe groot woon je?

ik heb een boven appartement, met trap. Geen balkon

Het is vrij groot met open keuken. dus kat heeft zeker weten ruimte.
Ik zou het niet zo snel doen. Ik had een binnenkat maar toen ik fulltime moest werken verveelde hij zich toch vaak. Ik vond het zielig en zal nu niet meer zo snel 1 kat nemen en fulltime werken.
quote:kriebelbeest schreef op 13 januari 2012 @ 09:36:

[...]

Oh, dat is zielig! Koop liever nog een konijn erbij i.p.v. een kat.ze krijgt wel genoeg aandacht van me :-) en mag lang los lopen door het huis
Wij werken allebei fulltime maar wisselend, vriend is of 's middags om half 4 thuis of gaat om 1 uur 's middags weg.

Ik zou als ik jou was idd of geen of 2 katten nemen.
Hoeveel vierkante meter?

Vind een binnenkat in een appartement houden wel zielig in z'n eentje...

En hoe bedoel je dat ze lang mag loslopen, doe je haar in een bench o.i.d.??
quote:zwartrood schreef op 13 januari 2012 @ 09:38:

[...]

ze krijgt wel genoeg aandacht van me :-) en mag lang los lopen door het huisDan zou ik in ieder geval geen kat nemen met een sterk ontwikkeld jachtinstinct .
quote:aardappelhoofd schreef op 13 januari 2012 @ 09:39:

Hoeveel vierkante meter?

Vind een binnenkat in een appartement houden wel zielig in z'n eentje...oeff...woon er nog niet zolang, is me verteld maar ben het vegeten zal eens even kijken vanavond, het is iig geen knus appartementje
quote:zwartrood schreef op 13 januari 2012 @ 09:38:

[...]

ze krijgt wel genoeg aandacht van me :-) en mag lang los lopen door het huis

Daar gaat het niet om. Konijnen kwijnen weg als ze geen soortgenoten om zich heen hebben. Misschien lijkt het niet zo, maar je konijn is echt zwaar ongelukkig in z'n eentje.

Jij bent geen vervanging voor een soortgenoot.
Ik had een binnenkat toen ik samenwoonde met mijn ex. Beiden werkten we fulltime. De kat besprong me altijd zowat als ik thuiskwam en wilde constant aandacht. Logisch natuurlijk. We probeerde veel diversiteit voor ons katje in huis aan te brengen. Kartonnen dozen en speeltjes, hangdingen die we telkens ergens anders ophingen e.d. Maar kon goed aan het katje merken dat hij zich veel verveelde. Hij ging dan ook vervelend doen als we er wel waren, hoe lang we ook met hem speelden.

Toen ik niet meer fulltime werkte ( ik liep stage) en weer studeerde was ik veeeel meer thuis, en toen werd hij veel rustiger en liever.
quote:kriebelbeest schreef op 13 januari 2012 @ 09:32:

Ja hoor, kan makkelijk.

Mijn kat moet zelfs naar buiten als ik ga werken (behalve als het regent, dan mag hij in de gang/trap).

Wat sneu...

Hoeveel dagen werk je dan?
quote:groentsoep2 schreef op 13 januari 2012 @ 09:40:

[...]

Dan zou ik in ieder geval geen kat nemen met een sterk ontwikkeld jachtinstinct .haha ik neem ook pas een kat als het konijn er niet meer is
Als je dan een extra huisdier wilt, zou ik inderdaad nog een konijn nemen. Konijnen worden vaak boezemvriendjes, want volgens mij is een konijn zo alleen helemaal niet gelukkig..
quote:kriebelbeest schreef op 13 januari 2012 @ 09:36:

[...]

Oh, dat is zielig! Koop liever nog een konijn erbij i.p.v. een kat.

Maar je kat elke ochtend de deur uit zetten is niet zielig?

En heeft ze een luik, of moet ze wachten tot jij sávonds weer terug bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven