Pact

13-01-2012 11:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
'Als we op ons 30e (40e) nog niet getrouwd zijn, dan trouwen we met elkaar!'

Heeft iemand zo'n afspraak gemaakt met een vriend(in)?

Zou je het ook echt doen?

Nogal een long shot maar: Iemand die getrouwd is met een vriend(in) door zo'n afspraak? Hoe gaat dat?
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Dat soort afspraken maken ze toch alleen in films?
Want? Heb jij zelf zo'n afspraak?
En dan alleen in Amerikaanse films
Ik ben geen karakter uit een Amerikaanse serie / film; dus nee.

Nooit zo'n pact gemaakt.

Lijkt me nou ook niet bepaald de beste basis voor een huwelijk...
Haha ik heb het ook wel eens gehoord van mensen dat ze zo'n afspraak hebben maar dat leek niet bepaald serieus en ik ken dan ook niemand die door zo'n afspraak getrouwd is.

Ik heb zelf niet zo'n pact, helaas zou ik bijna zeggen want ik zie het positieve er wel van. Het zou alleen dan betekenen dat je de zoektocht opgeeft en daar zou ik dan wel moeite mee hebben. Want wat als je de ware tegenkomt als je met 'ok' gesettled bent
Ik heb ooit zo'n afspraak gemaakt met een vriend van me, maar was een soort van grapje. Wel met licht serieuze ondertoon. Denk ook niet dat de afspraak nog staat.. zie het er in elk geval niet meer van komen. Hm, maar ja, wie weet.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Voor welke leeftijd staat de deal dan Zorro?
Waarom zou je dat doen? Trouwen met een "gebrek aan beter"? Zoiets moet toch leuk zijn? Je wilt toch de rest van je leven samen zijn met iemand die je echt leuk vindt? Anders kun je net zo goed een random iemand uitkiezen in de kroeg en mee naar t altaar slepen. Toppunt van wanhopig, als je t mij vraagt...
Trouwen om een afspraak? Het lijkt me niet gezond. Je moet het voelen, je moet er rijp voor zijn, je moet het willen. Ik zou het echt nooit doen.
Als je ongebonden zijn nou vrij vervelend vind, dan is dit een mooie oplossing. Het is met een vriend, dus je weet al dat je elkaar mag, dat je op elkaar kunt rekenen. Het fysieke gedeelte is vast ook iets van te maken. Als je trouwt vanuit verliefdheid vind ik opzich minstens net zo onverstandig, omdat je dan niet helder denkt. D'r zijn legio huwelijken (vooral in oudere generaties) waarbij mensen trouwden met iemand op wie ze niet eerst verliefd waren, maar waar ze wel van zijn gaan houden.

Het zou mijn voorkeur ook niet zijn hoor, maar ik kan het mooie er wel van inzien.
Die deal had ik ook met een vriend, en inderdaad nu gelukkig getrouwd, maar niet met hem
quote:-nora- schreef op 13 januari 2012 @ 12:12:

Als je ongebonden zijn nou vrij vervelend vind, dan is dit een mooie oplossing. Het is met een vriend, dus je weet al dat je elkaar mag, dat je op elkaar kunt rekenen. Het fysieke gedeelte is vast ook iets van te maken. Als je trouwt vanuit verliefdheid vind ik opzich minstens net zo onverstandig, omdat je dan niet helder denkt. D'r zijn legio huwelijken (vooral in oudere generaties) waarbij mensen trouwden met iemand op wie ze niet eerst verliefd waren, maar waar ze wel van zijn gaan houden.

Het zou mijn voorkeur ook niet zijn hoor, maar ik kan het mooie er wel van inzien.Je hoeft niet te trouwen he?
quote:bijenrompje schreef op 13 januari 2012 @ 12:14:

[...]

Je hoeft niet te trouwen he?quote:-nora- schreef op 13 januari 2012 @ 12:12:

Als je ongebonden zijn nou vrij vervelend vind.
Ik heb zo'n pact met mn eerste vriendje, maar erg serieus is het niet
Nee hoor, kom nou. Dat heeft alleen zin als je je leven volledig mislukt vindt als je niet getrouwd bent. Natuurlijk is het fijn om een 'levenspartner' (blijft een raar woord, maar dekt wel de lading) te hebben, maar dat dwing je op deze manier ook niet af, vind ik.

En wat nou als je op je éénenveertigste de liefde van je leven tegenkomt?
Ja, en dan ben je 40. Ga je trouwen met de "dan jij maar"vriend, zal je zien dat de "wauw" man opeens langs komt.

Kan je mooi weer scheiden.

Wat een gedoe.
Ja, die afspraak wel eens gemaakt. Nee, ik zou het nooit echt doen.
Waarom zou je in hemelsnaam willen trouwen?
Ik heb met een vriend afgesproken dat als we over 15 jaar nog vrijgezel zijn, we dan samen een huis gaan komen

Is meer als geintje natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven