Werk & Studie alle pijlers

Studeren in Engeland

11-01-2012 17:03 51 berichten
Hallo,

Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een studie in Engeland. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar Nottingham. Niet vanwege de stad maar omdat de studie mij heel erg aanspreekt. Nu is mijn vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met een studie in Engeland? Verschilt het veel met een studie in Nederland?

Zelf ben ik van plan om een Master te gaan doen, maar info over andere niveau's is natuurlijk ook altijd welkom!
quote:Sorcha_ schreef op 12 januari 2012 @ 11:43:

Schotland is echt . Ga rond Valentijnsdag een weekendje naar Edinburgh met mijn vriend, onder andere om de panda's in de Edinburgh zoo te bekijken .Schotland is supermooi!!! Edinburgh helemaal geweldig. Het is alleen erg jammer dat de schotten over het algemeen zo allejezus lelijk zijn
Alle reacties Link kopieren
Daarom is de ingenieursvereniging waar ik bij zit perfect, zit vol met eenlingen .

Ik kan zien hoe iemand niet zoveel met Engelsen kan hebben, ik vond ze in het begin ook een beetje afstandelijk. Zelfs nadat je ze beter leert kennen blijven ze dat. Maar ik vind dat eigenlijk wel prettig .
quote:Oriane schreef op 12 januari 2012 @ 11:47:

[...]

Schotland is supermooi!!! Edinburgh helemaal geweldig. Het is alleen erg jammer dat de schotten over het algemeen zo allejezus lelijk zijn En dat accent!! Ik ben in Dundee geweest en kon toen helemaal niemand verstaan . Schotten zijn inderdaad niet de mooiste mensen, maar ze zijn wel heel leuk .
quote:Sorcha_ schreef op 12 januari 2012 @ 11:48:

Daarom is de ingenieursvereniging waar ik bij zit perfect, zit vol met eenlingen .

I

Dat was 'vroegah' (25 jaar terug) niet, had je echt alleen het standaard studentencorps. En dat was dus niks voor mij .

Ik zat wel bij de hockeyclub :-) dat dan weer wel
quote:Oriane schreef op 12 januari 2012 @ 11:52:

[...]

Dat was 'vroegah' (25 jaar terug) niet, had je echt alleen het standaard studentencorps. En dat was dus niks voor mij .Dat zou ook helemaal niets voor mij zijn. Op mijn universiteit bestaan er zoveel verschillende verenigingen dat er echt voor ieder wat wils is. En als het nog niet bestaat kan je het zo oprichten!
Mijn ervaring is alweer tien jaar oud, en vanaf de andere kant van de collegezaal: ik heb in Engeland college gegeven, aan een goede universiteit, aan eerstejaarsstudenten, en vond vooral het aanvangsniveau heel laag. Omdat er in Engeland niet één centraal eindexamen is (tenzij dat in de laatste jaren veranderd is) had iedereen andere voorkennis. Er ging een flink deel van het toch al korte collegejaar inzitten om dat recht te trekken.
Is niet veranderd Miffy. Er zijn idd meerdere exam boards waarbij je A levels kan doen, maar het belangrijkste probleem is dat een deel van het cijfer 'course work' is wat dus door je paps en mams gemaakt kan zijn, of voor een belangrijk deel door de docent voorgefluisterd kan zijn. Daarnaast zijn er zoveel vaardigheden ed die niet direct geexamineerd worden.

Ik had een tijdje geleden een huilende studente die vertelde dat ze toch op school altijd hele goeie resultaten behaald had met Engels en nu had ze een essay terug vol met rode strepen en een niet zo fraai cijfer. Bleek dus dat het bij haar op school half voorgedaan was, de hogere overschrijfkunde zeg maar. Scholen zijn erop gebrand goede resultaten in de 'league tables' te krijgen (fijn.. competitie en output financiering), en dat proberen ze dus met alle macht te doen. Daarnaast zijn er door de sociale ongelijkheid waar Sorcha het over had ook zulke verschillen in taalnivo al voor de school, en in hoe stimulerend de omgeving is. Ghetto's waar mensen te arm zijn voor een buskaartje etc., kinderen weinig zien/meemaken/leren. Zo'n kind begint met een achterstand en gaat naar een school met kinderen met dezelfde achterstand etc etc.Dan wordt de middelbare school overgenomen door een of andere (steeds vaker commerciele) verbeterclub die eens even goed gaat voorfluisteren en zowaar ze halen goede resultaten, want daar gaat het om. Maar die echte achterstand blijft.

Wat Sasky zegt over grammatica klopt ook. Op zich hoef je de grammatica van je taal niet bewust te kennen om goed te kunnen schrijven (behalve als een taal maffe dingen doet als d/t uitgangen zoals in het NLs), maar toch hadden mijn collega's en ik uitgerekend wanneer we de eerste lichting met grammatica onderwijs zouden doorkrijgen, helaas maakt het niet uit. De verschillen blijven groot.

Op Master's nivo zul je hier allemaal veel minder last van hebben, maar kijk wel goed naar bij welke universiteit je gaat studeren. En een interssant land is het zeker!
Hee!

Ik ga volgend jaar, mits ik al mijn vakken van dit jaar en de herkansingen van vorig jaar haal, een semester naar Engeland om daar te studeren!

Ik kijk er echt naar uit ! Heb al wat steden op mijn lijstje staan, die ik in het weekend wil bezoeken, ben namelijk nooit in Engeland geweest :P.

Maar eerst héél erg hard werken om mijn herkansingen te halen! Ik ben trouwens nog bezig met mijn bachelor.
quote:Sorcha_ schreef op 11 januari 2012 @ 18:03:

Ik ben nu ook bezig aan mijn scriptie, en het is niet eens een optie om het niet op tijd af te krijgen! Hier ook redbrick.

Ook ik ga blijven hangen trouwens, heeft onder andere te maken met een leuke Engelsman .

De uni waar ik naar toe ga ik is ook een redbrick universiteit (volgens wikepedia haha)

Maar wat maakt een redbrick universiteit anders dan niet redbrick-universiteiten? Behalve de oprichtingsperiode?
quote:evelynv schreef op 15 januari 2012 @ 22:03:

[...]

De uni waar ik naar toe ga ik is ook een redbrick universiteit (volgens wikepedia haha)

Maar wat maakt een redbrick universiteit anders dan niet redbrick-universiteiten? Behalve de oprichtingsperiode?Redbricks zijn ontstaan als polytechnics en aan het begin van de twintigste eeuw veranderd in universiteiten. Traditioneel trokken ze dus meer mensen uit de lower middleclass en workingclass, gevolg is dat ze wat minder elitair zijn dan bijvoorbeeld Oxford, maar vaak wel een goede onderwijsreputatie hebben.
Het is net wat anders Liquorice.

De term 'redbrick' wordt wat algemener gebruikt dan alleen de officiele 6 oude uni's in het noorden van Engeland, ook bijvoorbeeld de Russell Group universiteiten worden vaak onder deze groep geschaard. Het zijn oude universiteiten met een hogere status en waar iha veel hoog aangeschreven onderzoek wordt gedaan.

De oude polytechnics zijn in 1992 pas universiteiten geworden, toen bestonden de redbricks al.
De ex-poly's varieren heel erg per universiteit en soms per vakgroep, sommige geven prima onderwijs en doen veel onderzoek, bij andere nieuwe universiteiten ligt dat anders.
quote:evelynv schreef op 15 januari 2012 @ 22:03:

[...]

Maar wat maakt een redbrick universiteit anders dan niet redbrick-universiteiten? Behalve de oprichtingsperiode?

Nu ben ik wel benieuwd naar welke universiteit je gaat. Kun je een hint geven?

Mijn uni is zowel redbrick als Russell Group. De redbricks staan over het algemeen goed aangeschreven.
quote:Anna37 schreef op 16 januari 2012 @ 09:26:

Het is net wat anders Liquorice.

De term 'redbrick' wordt wat algemener gebruikt dan alleen de officiele 6 oude uni's in het noorden van Engeland, ook bijvoorbeeld de Russell Group universiteiten worden vaak onder deze groep geschaard. Het zijn oude universiteiten met een hogere status en waar iha veel hoog aangeschreven onderzoek wordt gedaan.

De oude polytechnics zijn in 1992 pas universiteiten geworden, toen bestonden de redbricks al.Bedankt voor de aanvulling . Er zijn idd voormalige polytechnics die niet als heel goed bekend staan, iets om op te letten voor mensen die een studie in Engeland overwegen.
quote:Sorcha_ schreef op 16 januari 2012 @ 13:17:

[...]

Nu ben ik wel benieuwd naar welke universiteit je gaat. Kun je een hint geven?

Mijn uni is zowel redbrick als Russell Group. De redbricks staan over het algemeen goed aangeschreven.

University of Sheffield, dus zowel redbrick als Russel Group (volgens Google). Heb er echt veel zin in, ik hoop dat de colleges uitdagend zijn - het uitkiezen van de vakken is moeilijk, het klinkt allemaal echt zoveel interessanter dan de vakken die ik hier in NL volg, dus ik zou wel 5 vakken willen kiezen maarja het mogen er maar 3 zijn :P ...

Ik ben nu al - hallo studie ontwijkend gedrag - aan het uitzoeken wat voor steden ik wil bezoeken :P. Tips zijn altijd welkom!

Bedankt voor de uitleg :)!
Megabus en NationalXpress (of hoe je ze ook schrijft).

Die laatste heeft vaak de NXfunfare. Kun je voor 1 of 2 GBP enkele reis naar een stad.

Je zou op hun sites kunnen kijken welke steden ze aandoen.

In de zomer is Bournemouth wel leuk voor een weekendje.

Edit: Ik zat in Londen, dus heel veel reismogelijkheden aangezien dit wel echt de NX hub is.
-
quote:Sorcha_ schreef op 16 januari 2012 @ 17:24:

Evelyn, ik heb je toegevoegd als vriend op viva (als dat uberhaupt werkt). Ik kan wel iets over die uni vertellen, als ik je misschien ergens kan emailen?

Heel graag ! Ik heb weinig informatie eigenlijk, wat op de website staat van de Sheffield zelf want mijn unie verstrekt nl. zeer weinig informatie... Dus alle informatie is welkom! Ook betreft accommodatie / dingen waar ik aan moet denken/ reizen e.d. :D!

Ik heb je ook toegevoegd, ben nieuw op vivaforum dus het kan zijn dat het mis is gegaan (A)!
-
Msn heb ik niet, maar ik heb je een mailtje gestuurd :)!
Ok, dan haal ik mijn emailadres weer weg
You've got mail!
quote:evelynv schreef op 16 januari 2012 @ 16:28:

[...]

University of Sheffield, dus zowel redbrick als Russel Group (volgens Google). Heb er echt veel zin in, ik hoop dat de colleges uitdagend zijn - het uitkiezen van de vakken is moeilijk, het klinkt allemaal echt zoveel interessanter dan de vakken die ik hier in NL volg, dus ik zou wel 5 vakken willen kiezen maarja het mogen er maar 3 zijn :P ...

Ik ben nu al - hallo studie ontwijkend gedrag - aan het uitzoeken wat voor steden ik wil bezoeken :P. Tips zijn altijd welkom!

Bedankt voor de uitleg :)!Je boft, je komt terecht in een heel leuke stad met nog veel meer leuke steden in de buurt. Leeds, Liverpool en Manchester zijn zeker een bezoekje waard, en met National Express of Megabus inderdaad betaalbaar. Als je van natuur houdt moet je zeker ook een keer naar the Peak District, schitterend!
Het Peak District .

Heb jij in Sheffield gestudeerd Liquorice?
quote:Sorcha_ schreef op 16 januari 2012 @ 19:38:

Het Peak District .

Heb jij in Sheffield gestudeerd Liquorice?Nee, maar ik ben er wel eens geweest omdat ik iemand ken die er woont. Vond het een leuke stad, al kan ik me voorstellen dat mensen afgeschrikt worden door hoe sommige delen eruit zien (betonnerig en afgebladderd).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven