zelfverdediging
maandag 16 januari 2012 om 19:37
maandag 16 januari 2012 om 19:46
maandag 16 januari 2012 om 20:06
Ik denk ook dat ze voor de technieken het beste op cursus kan..hoewel het opbouwen van zelfvertrouwen als eerste hier misschien wel het belangrijkste is?
En dat mannen alleen maar agressiever worden van een trap in het kruis ben ik het niet mee eens! Een goeie schop daar en de gemiddelde vent staat echt niet meer op hoor!
En dat mannen alleen maar agressiever worden van een trap in het kruis ben ik het niet mee eens! Een goeie schop daar en de gemiddelde vent staat echt niet meer op hoor!
maandag 16 januari 2012 om 20:13
maandag 16 januari 2012 om 20:41
@sophieteke, door zo hoog te trappen sta je niet stevig. Een man buigt gelijk naar voren als je hem in z'n kruis trapt en kan dan makkelijk je been pakken als je niet snel of handig genoeg bent en jij kan dan niet meer wegkomen. Zo heb ik dat geleerd. Maar als jij zeker bent van die techniek moet je dat vooral doen Ik kan dat in ieder geval niet goed genoeg om effectief te zijn en een hoop dames met mij. Dus daarom zeg ik dat.
maandag 16 januari 2012 om 21:08
quote:lagiulietta schreef op 16 januari 2012 @ 20:41:
@sophieteke, door zo hoog te trappen sta je niet stevig. Een man buigt gelijk naar voren als je hem in z'n kruis trapt en kan dan makkelijk je been pakken als je niet snel of handig genoeg bent en jij kan dan niet meer wegkomen. Zo heb ik dat geleerd. Maar als jij zeker bent van die techniek moet je dat vooral doen Ik kan dat in ieder geval niet goed genoeg om effectief te zijn en een hoop dames met mij. Dus daarom zeg ik dat.Ja ik begrijp wel wat je bedoelt hoor! Ik heb vroeger jaren aan karate gedaan dus misschien dat dat nog wat helpt haha. Een knietje is ivm balans dan misschien wel een beter idee of anders een trap tegen de knieën (ivm hoogte)
@sophieteke, door zo hoog te trappen sta je niet stevig. Een man buigt gelijk naar voren als je hem in z'n kruis trapt en kan dan makkelijk je been pakken als je niet snel of handig genoeg bent en jij kan dan niet meer wegkomen. Zo heb ik dat geleerd. Maar als jij zeker bent van die techniek moet je dat vooral doen Ik kan dat in ieder geval niet goed genoeg om effectief te zijn en een hoop dames met mij. Dus daarom zeg ik dat.Ja ik begrijp wel wat je bedoelt hoor! Ik heb vroeger jaren aan karate gedaan dus misschien dat dat nog wat helpt haha. Een knietje is ivm balans dan misschien wel een beter idee of anders een trap tegen de knieën (ivm hoogte)
maandag 16 januari 2012 om 21:31
Een hele simpele maar rottige zelfverdedigingstip: Als je niet sterk bent, kan je je het beste richten op iemands "zwakkere" delen. Dan het ik het niet cliche over het kruis, maar ook een hele sterke vent die zo je arm kan breken, zal heel erg zijn best doen om met je mee te bewegen als je hem aan zijn oorlel met je mee sleurt, want iedereen gruwt van het idee dat dat gaat scheuren. Dat geld bijvoorbeeld ook voor een pink of een lip. Goed vastpakken en LAAG trekken zodat iemand zijn hoofd laag heeft en geen overzicht meer heeft waar hij je kan raken. Zo kan je iemand in bedwang houden tot je hulp hebt of kan nadenken wat je moet doen om veilig weg te kunnen (desnoods kop tegen een muur slaan). Ik heb het nog nooit hoeven gebruiken gelukkig, al heb ik op de basisschool wel eens een agressieve jongen van me af gehouden door hem aan zijn haar omlaag te houden (vooral als je in beweging blijft, moeten ze voordurend hun balans zoeken en houd je het initiatief).
maandag 16 januari 2012 om 22:00
maandag 16 januari 2012 om 22:19
Als je kan lezen kan je het leren en aanleren, geen maanden- of jarenlange training ervoor nodig. Paar dagen flink oefenen en je dochter voelt zich al een stuk veiliger en met reden ook, zo effectief is het. Wellicht een idee om een kerel die jullie (vooral zij) vertrouwen en beetje uit de kluiten gewassen (voor worst case scenario) erbij te betrekken. Geef hem bij de training de opdracht haar eronder te krijgen zonder zich in te houden, zal in het echt ook niet zo gaan. Geef hem wel bescherming waar het nodig is (lees: ballen) zodat je dochter zich ook niet in hoeft te houden. Met oefening zal het haar lukken en zal ze zich veiliger voelen, voor verdere leven misschien wel.
edit: genoeg cursusboeken ook, ook bij tweedehands zaken...
edit: genoeg cursusboeken ook, ook bij tweedehands zaken...