Geld & Recht alle pijlers

internetbankieren

16-01-2012 19:37 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat niet over mij maar ik vraag het even voor mijn zusje.

Ze is net gisteren 18 geworden en toen ze een maand geleden zaken is gaan regelen bij de bank hebben ze gezegt dat ze de 16e januari ( vandaag dus ) haar van de rekening van mijn vader af gaan halen en het activeren zodat ze zelf kan internetbankieren. Ze wou net inloggen en er stond dat ze niet kon inloggen en contact moet opnemen met de rabobank. Misschien zijn ze vandaag vergeten het te doen maar het gekke is wel dat ze weg is gehaald bij mijn vader's rekening. Nu is ze helemaal in paniek, want waar staat haar geld nu op? En is dat niet allemaal kwijt?
Even met de bank bellen. Misschien is haar bank vanavond nog bereikbaar? Anders morgen. Kan me voorstellen dat t schrikken is, vervelend!
De bank is niet meer beschikbaar, ze gaat er morgen heen! Maar het geld zou toch wel niet verdwenen zijn? Je bankrekening is toch niet zo opeens foetsie?
Nee joh, natuurlijk niet.

Ik ben ook weleens geschrokken toen er geld al wel weg was van mijn lopende rekening maar nog niet (bij een andere bank) op mijn rekening stond. Het stond er 2 dagen later gewoon wel.

Waarschijnlijk een gevalletje van vandaag geactiveerd en morgen pas beschikbaar.
Ik heb dit nog niet meegemaakt maar t lijkt me niet dat haar geld zomaar verdwenen is. Kan ze nog wel pinnen?
Wat Mieke zegt: zou zomaar kunnen dat t morgen wel ineens zichtbaar is
Volgens mij word je ook automatisch van de rekening gehaald als je 18 bent en doet de bank dat niet? tenminste zoiets kan ik mij herinneren van toen ik 18 werd.
Ik weet niet of ze kan pinnen want dat heeft ze nog niet gedaan vandaag of dit weekend.
Ze kreeg dit er voor te staan toen ze niet kon inloggen;

Wat betekent foutmelding 942?

De foutmelding '942 Toegang is niet mogelijk. Neem contact op met uw lokale Rabobank.' betekent dat uw bankpas niet geactiveerd is voor Rabo Internetbankieren. Neem contact op met uw eigen Rabobank om uw bankpas te activeren.
Ze kan gewoon pinnen, haar eigen pasje is nog niet geactiveerd om te internetbankieren.

Eventjes langs de bank, zij hebben deze zo geactiveerd..
Banken maken onderling het geld altijd een dag of wat kwijt. Over de tussenliggende periode vangen zij rente. Dus dat geld tijdelijk 'weg' is is normaal. Dat ze niet kan inloggen is waarschijnlijk iets anders, activeren niet goed gelukt ofzo. Dus morgen inderdaad even de bank bellen.
nee, voordat je kan internetbankieren moet je al een keer pinnen bij je eigen bank, dat is ook zo als je naar het buitenland gaat met een nieuwe pas, eerst activeren door te pinnen bij je eigen bank..
De rabo heeft ergens een chatfunctie voor vragen, ik zal even voor je zoeken..
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
o helaas net gesloten:

Geachte bezoeker, op dit moment is ons Virtueel Kantoor gesloten en zijn er geen adviseurs beschikbaar om u te woord te staan.

Onze adviseurs staan voor u klaar op maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.

Als u in het formulier aan de rechterkant uw gegevens invult, bellen wij u terug om samen een live-verbinding op te starten.

Maar je kan wel een contactformulier invullen, dan bellen ze je morgen terug.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Bedankt voor het opzoeken neweve!

Mijn zusje gaat morgen meteen naar de bank hier in het dorp.

Wel raar dat die vrouw die haar geholpen heeft helemaal niks heeft gezegt over het activeren. Ze zei alleen dat ze de 16e meteen kon internetbankieren. Niet dus.
Het kan zijn dat de mevrouw van de bank vergeten is om vandaag het pasje van jouw zusje in het systeem te koppelen aan internetbankieren. De rekeningen bestaan nog gewoon en zijn echt niet 'kwijt', ze zijn alleen niet zichtbaar bij het internetbankieren. Misschien had ze wel een vrije dag en doet ze het dus morgen. Je zusje hoeft haar pas zelf ook niet ergens te activeren in een automaat ofzo.

Morgen gewoon even bellen mett de bank, dan zet de medewerker de N van nee om naar de J van ja en kan ze per direct internetbankieren en beschikken over haar rekeningen. Pinnen kan nu nog steeds gewoon, want er verandert niks aan de pas. Het is puur een klein systeemtechnisch dingetje,
Aaaanne je praat poep ! lees anders een op www.equens.nl voor je dingen zegt waar je geen verstand van hebt.
Elk nieuw rabopasje moet in een filiaal geschikt gemaakt worden voor internetbankieren. Je zusje moet morgen even langs gaan met haar pasje dus. En ze vergeten dit altijd te zeggen.
quote:boterblommetje schreef op 16 januari 2012 @ 20:22:

Aaaanne je praat poep ! lees anders een op www.equens.nl voor je dingen zegt waar je geen verstand van hebt.

Fijn dat me er zo aardig op wijst waar ik iets fout zeg . Zou handig zijn als jij het allemaal even aan Irssme en mij uitlegt hoe het dan wel precies zit.

Op de site die je aangeeft kan ik lezen waarom het gebuik van cash geld persisting is. Verder gaat het over de producten van equens. Beetje reclame achtig. Ik snap niet wat dit er mee te maken heeft.

Ik schrijf dat het inloggen iets anders is, daar weet ik niets van. Maar als je geld overschrijft tussen twee banken, dan is het wel vaak een paar dagen niet zichtbaar voor de klant. Dat je in die dagen het geld zelfs niet hebt. Misschien dat dat in dit geval niet het geval is, maar het is wel heel normaal dat dat gebeurd.
Als je een vervangende pas aanvraagt dan wordt deze meestal per direct gekoppeld in het systeem voor internetbankieren, vaak heb je hier geen omkijken naar. Als je nog geen gebruik maakte van internetbankieren en nog steeds dezelfde pinpas bezit, dan moet deze handmatig worden gekoppeld. Dit is zo gepiept en bij de meeste Rabobanken kan dit telefonisch worden geregeld. Het hoeft je dus niet zoveel tijd te kosten.

Vervelend voor de zus van TO dat ze vandaag nog niet heeft kunnen internetbankieren, maar zo te lezen heeft ze daar ook nog niet eerder gebruik van gemaakt, dus die ene dag langer wachten zal vast niet zo'n groot probleem zijn.
Het geld is dan bij equens. Dat kun je lezen op die site. Niet bij de banken dusss
Even morgen opnieuw proberen. Het kan zijn dat als ze de pas vandaag in het telebankierensysteem hebben gezet er een nachtverwerking overheen moet.
Ps ik denk dat je verhaal niet helemaal klopt, wat bij anderen verwarrend werkt. De rekening van je zus bestaat nog gewoon, hij is alleen niet meer zichtbaar in het internetbankieren van jullie vader. De bank heeft een nieuwe internetbankierenovereenkomst op naam van je zus aangemaakt en de rekening daaronder gehangen. Haar Probleem is dus dat ze niet kan inloggen op haar internetbankieren. Aan de hand van de foutmelding denk ik dat er of een nachtverwerking overheen moet, of dat op de bank inderdaad vergeten is de pas op te voeren als internetbankierenpas. Dat is een simpele handeling en even de bank bellen is dan beter dan daar binnenlopen.
Zeg boterblommetje.........ben jij altijd zo vriendelijk op forums?

Ik kan ook niks vinden op de website die jij aanbeveelt.

Dusssss, misschien kan je het gewoon ook even uitleggen.

Ik denk namelijk dat aaaanne geen poep praat en dat jij het weleens fout zou kunnen hebben.
Er is een tijd geweest dat we niet Konden internetbankieren, maar gelukkig kregen we wel bankafschriften. Ove rhet algemeen wist je zelf wel zo'n beetje wat er op stond en wat je uitgaf. Hoe hebben we dat toch in vredesnaam allemaal overleefd?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven