Veranderd product !

04-09-2026 22:38 126 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vond je altijd heel lekker maar is na " vernieuwd" niet meer je favoriet.

Zo vond ik de Bros bros bros uit het Adele Bloemendaal tijdperk het allerlekkerste.
Sinds ze dat harde laagje eromheen hebben verwijderd koop ik het niet meer.

Nu kocht ik van de week weer taaitaai..is het ineens platter, andere smaak en het " laklaagje" zit er niet meer op, alleen sintjes en piet is vervangen voor de zak van Sinterklaas...

Waarom veranderen fabrikanten een goed lopend product of halen ze een goed lopend product uit de schappen ?Zoals een paar jaar geleden haalde de ruiter Hagelslag de karamel uit de schappen terwijl die vaak uitverkocht was, zo gewild !

Ik snap er soms helemaal niks van .
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Pietjes smaakten beter dan Sinterklaaszakken? Interessant...
Ook helemaal eens over de Bros. De oude had lekker grote bubbels ook.
En was er ook in het wit ❤️
Hamka's. Vroeger zo lekker krokant en veel smaak.
Tegenwoordig veel minder smaak en andere structuur/minder krokant.

Nibbit stokjes, veel kleiner en harder tegenwoordig. Blegh.
en te debiel dat Nibbit Rings niet meer gemaakt worden
Deze zijn er tenminste nog, ik mis de chocolade reep in metalic verpakking met vulling waardoor de chocola koud aanvoelde. De naam weet ik niet meer van deze chocoreep.

En niet alleen eten, de lippotloden van Max Factor zijn ook negatief veranderd qua structuur.

Jammer van die Nibbit staafjes, zo nu en dan haalde ik die in combinatie met sinas uit melancholie.
.
De Dutch Weed Burger is het enige wat ik even kan bedenken. Het originele recept was smullen, en op een gegeven moment hebben ze het aangepast. Vreselijk. Geen idee hoe ze nu zijn, als ze nog bestaan, want dit was jaren geleden en ik heb ze niet meer gegeten.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Fucupcake schreef:
04-09-2026 23:05

Vind ik ook.

De kant en klare lasagne van AH en Jumbo. Eerst een lekker krokant laagje door de "kaas" bovenop. Maar de hoeveelheid die er tegenwoordig op zit is om te janken. Daarbij is de lasagne wateriger geworden.
The ocean healed my soul
Eens met de bros. Koop ik nu ook nooit meer.

Café noir koekjes is ook zoiets. Koop nu die van het AH huismerk. Oud en vertrouwd.

De 1 persoons lasagne bolognese van de appie, in folie, zo'n vers ding. Toen ik een hap nam dacht ik serieus dat ik per ongeluk een over de datum had gekocht. Eugh.

Zit hard te denken want het gebeurd me regelmatig dus moet er ongetwijfeld meer hebben...
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
De bloemkool pizza bodems en de Toscaanse carré. Dat waren echt mijn guilty pleasures. Maar sinds de nieuwe verpakking smaakt de pizza naar karton en in de Toscaanse carré hebben ze de cheddar vervangen voor mozzarella, wat heel melig smaakt.

Ik stuur altijd een mailtje naar de producent met de vraag: "of ze toevallig hun recept hebben aangepast of dat ik gewoon een keertje pech had? Want in het eerste geval weet ik, dat ik het niet nog eens hoef te kopen"

Ze mogen best weten wat ze verkeerd hebben gedaan ;)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Geen Nibbit Rings meer ????
Die waren echt veel lekkerder dan de sticks en jeugdsentiment..om elke vinger eentje en dan afbijten !
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
El4ra schreef:
04-09-2026 23:12
Deze zijn er tenminste nog, ik mis de chocolade reep in metalic verpakking met vulling waardoor de chocola koud aanvoelde. De naam weet ik niet meer van deze chocoreep
Kilt! Dat was ook mijn favoriet! Ik baalde zo dat deze ineens nergens meer te krijgen was. In België verkopen ze iets wat er op lijkt maar is het toch nét niet.
S7rin schreef:
04-09-2026 23:25

Ik stuur altijd een mailtje naar de producent met de vraag: "of ze toevallig hun recept hebben aangepast of dat ik gewoon een keertje pech had? Want in het eerste geval weet ik, dat ik het niet nog eens hoef te kopen"

Ze mogen best weten wat ze verkeerd hebben gedaan ;)
Nou en of!😅
El4ra schreef:
04-09-2026 23:12
Deze zijn er tenminste nog, ik mis de chocolade reep in metalic verpakking met vulling waardoor de chocola koud aanvoelde. De naam weet ik niet meer van deze chocoreep.

En niet alleen eten, de lippotloden van Max Factor zijn ook negatief veranderd qua structuur.

Jammer van die Nibbit staafjes, zo nu en dan haalde ik die in combinatie met sinas uit melancholie.
KILT heet die, heerlijk idd

Zwitsallucht vind ik anders
Kindersurprise-ei smaakt anders
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik*ben*ik schreef:
04-09-2026 23:40
Geen Nibbit Rings meer ????
Die waren echt veel lekkerder dan de sticks en jeugdsentiment..om elke vinger eentje en dan afbijten !
Ik zie nog de verjaardagstraktaties voor mij: nibbit ringen aan een dropveter :-). Dat was de nummer 1 onder de traktaties (met een eervolle vermelding op nummer twee voor de snoepketting en op nummer drie die plastic schelpen met daarin een of andere harde mierzoete substantie)
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
De allereerste vegetarische burgers van McD waren best lekker. Groentenschijf met mangochutney. Alles wat daarna kwam was niet te eten.

De Ruijter mokka hagelslag. Niet meer te vinden.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Ik*ben*ik schreef:
04-09-2026 22:38
Waarom veranderen fabrikanten een goed lopend product
Omdat de productie goedkoper moet en de winstmarge hoger.
Ze gebruiken goedkopere ingrediënten.

De Bros mis ik ook. Vroeger was ie echt bros met grote bubbels. Nu is het bijna massief met piepkleine gaatjes. Het hele effect is weg.

Veel chips, vooral Lays, zijn ook ruk. Sinds ze een score van B of C op hun chips willen zetten is de smaak ruk. Chips zouden standaard minimaal E moeten zijn, je eet ze immers niet als onderdeel van een gezond voedingspatroon.
De ouderwetse Cote D’Or chocola. Echt niet meer wat het geweest is. Koop ik dus allang niet meer.

Geen eten maar waar ik ook enorm van baalde was de Parodontax tandpasta die een paar jaar geleden aangepast is. Zo vies. En het was op dat moment de enige tandpasta die ik kon verdragen, van andere kreeg ik vaak een soort eczeem in mijn mondhoek. Alle winkels af geweest destijds om nog een ‘restpartij’ te vinden maar helaas.
Ik merk niks aan de nibbits 🤔 er zitten nog steeds lange tussen en zijn gewoon crispy. En ik eet die echt vaak.
Ik eet ook nibbit stokjes maar at ze vroeger nooit.deze vind ik wel lekker . Dus ik weet geen verschil.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Fucupcake schreef:
04-09-2026 23:05

hamka's van de Aldi smaken nog als de oude Hamka's
Nibbit was luchtiger en brosser, is nu veel compacter (en goor). Maar Lays heeft zo'n beetje alles aangepast en dat is geen verbetering; de hamka's zijn ook net karton en de ringlings zijn hard en hebben en hele nare nasnaak gekregen. Op zich heel goed voor het minder chips eten, zelfs mijn puber blieft het niet meer.

De sate marinade van Conimex. Was altijd favoriet bij man, maar sinds een maand of 3 is die vernieuwd en volgens mij (als je de ingredienten bekijkt) hebben ze de oude versie die naar ketjap smaakte en hun hot marinade gecombineerd. Nu kun je dus voor draak studeren als je het spul eet: veel te heet!

Gepaneerde aardappelkroketjes. Sinds de airfryer hebben alle aardappelkroketjes een soort deeglaagje i.p.v. paneermeel. Vind ik prima als ik ze in de airfryer doe, maar de gewone echte kroketjes mis ik wel. Staan in Belgie en Duitsland gelukkig vaak op de kaart in restaurants, dus als ik daar ben geniet ik er maar een keer van.

Niet veranderd, maar gewoon weg:
Knorr wereldgerechten beef chimmichurrie. Was hier de absolute favoriet, en zo'n beetje het enige wereldgerecht dat er in kwam, maar wordt niet meer gemaakt.

En, maar dat is al heel erg lang en mis ik nog steeds enorm, de gepaneerde scholfilet van Iglo. Toen die ermee stopte had de AH nog een poosje eigen merk, maar dat bestaat ook niet meer. En het staat ook bijna nergens meer op de kaart. En ja ik snap de achtergrond bij deze zeker wel, maar mis dat dus wel. Was de enige vis die ik echt lekker vond en met zelf paneren krijg ik het nooit zelfs maar in de buurt van vroeger, dus dit is gewoon nostalgie geworden.
Forever is a hell of a long time.
LunchLover schreef:
04-09-2026 23:21
Eens met de bros. Koop ik nu ook nooit meer

Zit hard te denken want het gebeurd me regelmatig dus moet er ongetwijfeld meer hebben...
Wij hebben het ook echt best vaak, maar ik kom nu ook nergens op. :facepalm:
Ja 7up bestaat nu alleen nog maar in een zero soort met zoetstoffen.

Wel ook vaak producten die ze dan helemaal eruit gooien, ook zo irritant. De smaak roosvicee sap die mijn dochter graag dronk is weg. En er stond bij de action gisteren ook een streep door de streepjescode van de gewone cola flesjes, dus daar hebben ze binnenkort blijkbaar alleen nog zero en Cherry zero 🙄😢
Blauwe stimorol mét suiker.

Hoewel dat ook alleen uit nostalgie zou zijn, ik snap tegenwoordig überhaupt de lol van kauwgom niet meer echt, terwijl het als puber een totaal onmisbaar product was.
Irregular_Choice schreef:
05-09-2026 07:45
Ik merk niks aan de nibbits 🤔 er zitten nog steeds lange tussen en zijn gewoon crispy. En ik eet die echt vaak.

Ze zijn al een jaar of twee veel compacter dan daarvoor.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven