Raambekleding tuindeuren

17-01-2012 10:29 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
We wonen nu een poos in onze nieuwe woning en zijn nog op zoek naar raambekleding voor de tuindeuren. Het zijn twee dubbele deuren van vloer tot plafond.

Gewone gordijnen gaat helaas niet. Deze zouden alleen naar het midden toe geschoven kunnen worden, er zit een verwarming aan de ene zijde en een keuken aan de andere zijde.

We zijn dol op de hoeveelheid licht die binnen komt, maar willen de inkijk in de avond ook een beetje beperken.

Iemand tips?
Ik lees mee. Ik zit met hetzelfde probleem.

Jaloezieen aan de deur is een mogelijkheid als je geen luchtinlaten heb boven de ramen in de deur.

Maar die zitten er bij mij wel dus iets boven het raam vastmaken vervalt voor mij.
.
Haardvuurtje, dank je voor de tip. Vouwgordijnen vind ik zelf niet zo geschikt voor tuindeuren. Ze nemen veel licht weg en de deuren gaan in de zomer ook open.

Wel handig om te weten dat ons interieur vrij strak is. Aan de voorzijde hebben we plissegordijnen.
.
Zijn de tuindeuren volledig van glas of zijn het deuren met ramen erin? (en is het hout, aluminium, kunststof?) Ik zou, zeker als je al plisségordijnen hebt, proberen dezelde look toe te passen bij die tuindeuren, maar ik kan zo niet beoordelen of dat mogelijk is. Heb je misschien een foto of voorbeeldplaatje? Kijk anders eens voor ideëen op de website van de bekende fabrikant voor ideëen.
Is wel duur, maar wat dacht je shutters?
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Rolgordijnen OP de deur. Aan de onderkant kun je rolgordijnen vastzetten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:shakenandstirred schreef op 17 januari 2012 @ 11:03:

Is wel duur, maar wat dacht je shutters?Waar laat je die dingen als ze opengeklapt zijn? Dan moet er toch ook ruimte zijn naast de deur?
1x is genoeg
Eisen wensen: veel licht houden, ze moeten helemaal open kunnen. En in de avond de inkijk beperken (helemaal hoeft niet) en wat aankleding geven. En het moet bij een strak interieur passen.

De zon staat niet op deze gevel, dus die hoeven we er niet mee tegen te houden.

De tuindeuren zijn van hout met ruitjes er in.

De voorbeelden zijn zeker nuttig om te bekijken. Dankjewel.

Heeft iemand ervaring met raambekleding voor tuindeuren. Zeker omdat ze nogal eens open gaan ben ik benieuwd hoe dit in de praktijk is.

In onze vorige woning hadden we overgordijnen en die schoven we in de zomer helemaal op zij.

Dit is zoals onze deuren ongeveer zijn en dat dan twee keer en wat breder.

quote:Maja82 schreef op 17 januari 2012 @ 11:09:

[...]

Waar laat je die dingen als ze opengeklapt zijn? Dan moet er toch ook ruimte zijn naast de deur?

En ze nemen ook veel licht weg.

Wel mooi!
Paneelgordijnen? Die zie je op de link die iemand anders gaf en heb je in een betaalbare variant bij de Ikea.
quote:Habibti schreef op 17 januari 2012 @ 11:15:

Paneelgordijnen? Die zie je op de link die iemand anders gaf en heb je in een betaalbare variant bij de Ikea.Erg mooi! Zeker. Ik heb alleen geen ruimte om deze weg te schuiven.
quote:Maja82 schreef op 17 januari 2012 @ 11:09:

[...]

Waar laat je die dingen als ze opengeklapt zijn? Dan moet er toch ook ruimte zijn naast de deur?Volgens mij zijn er ook van die vastgemonteerde. Als je wat smallere shutters neemt, komt er meer licht binnen.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
roljaloezie

http://www.internetzonwer ... /rolgordijnen/vario-rollo
Hou bij shutters, die gemonteerd worden óp de deuren, rekening met het gewicht.

Als je niet genoeg scharnieren in de deuren hebt loop je risico dat de deuren gaan "hangen" als ze open staan.
Smaken verschillen, maar ik zou gaan voor dezelfde plissé gordijnen als die je al hebt, op de deur gemonteerd (en vastgezet aan de onderkant) Als die te dik zijn en dus te weinig licht doorlaten, zou je dezelfde (kleur) maar dan dunner kunnen overwegen. Persoonlijk zou ik ze (grotendeels) open doen overdags voor maximale lichtopbrengst en pas 's avonds (deels) dicht tegen inkijk.
.
it's a big club and you ain't in it
http://www.destoffenkraam.nl/organza_stoffen.html
it's a big club and you ain't in it
Ik heb zelf ook grote tuindeuren, hier hebben we inbetween voor wat trouwens nog veel licht door laat en je kan er van binnenuit wel naar buiten kijken maar andersom niet.

Weet niet of je het wat vind..
Ik heb ook van die tuindeuren met kleine raampjes. Maar heb er niets voor hangen. Vind juist het licht dat er door binnen komt heerlijk en het is bij ons ook meteen de achterdeur. Iets ervoor vind ik dan niet handig. Wel heb ik voor 's avonds gewoon overgordijnen, maar moet eerlijk zeggen dat ik die in de praktijk maar zelden dicht doe. Ik woon gewoon in een rijtjeshuis met ook huizen aan de achterkant. Maar ik heb weinig last van inkijk. Ik denk er niet echt bij na dat mensen hier naar binnen kunnen kijken. Ik sta tenslotte ook niet de hele avond bij de huizen achter ons door de tuindeuren naar binnen te loeren :P en door de schutting moeten de mensen op de 1e verdieping staan als ze naar binnen willen kijken. Dat gebeurt in de praktijk dus niet heel vaak.
Of helemaal niets ervoor hangen, maar 's avonds een kamerscherm neerzetten die je overdag ingeklapt ..eh...ergens anders zet. Is dat wat?
Ik vind hier dingen van.
Of een grote kamerplant op een plateau op wieltjes.
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven