Geld & Recht alle pijlers

Kan ik faken dat ik gek ben zodat UWV me met rust laten??

17-01-2012 23:52 323 berichten
.......................
Alle reacties Link kopieren
quote:frizzy schreef op 18 januari 2012 @ 00:26:

[...]

Het zou best kunnen dat je recht hebt op bijvoorbeeld een Wajong uitkering. Die kun je zelf aanvragen of samen met een hulpverlener. Je krijgt dan, afhankelijk van hoe je wordt ingeschat, ondersteuning om iets te vinden wat bij jou past. Dat kan zijn een speciaal project voor Wajongers (zijn er heel veel van, in allerlei richtingen), of een gewone baan met wat extra ondersteuning.

Stel dat je er echt zo erg aan toe bent dat je niet kan werken dan kun je volledig afgekeurd worden. Maar eigenlijk denk ik dat dat helemaal niet fijn is. Je hebt een zwaar verleden, maar de toekomst ligt voor je open mits je je ervoor inzet. Ik denk dat ook jij uiteindelijk graag voor jezelf zou willen kunnen zorgen, ook met het oog op een eventuele wens voor een gezin. Ik hoop dat je die weg gaat bewandelen, eventueel met vallen en opstaan, zodat je over een paar jaar kan terug kijken op wat je hebt gedaan en bereikt en je trots kan zijn op jezelf. Succes!Dit wil TO niet horen hoor.
@zwerveruitkering waarom ga je niet tijdelijk doosjes vouwen (zo erg is dat toch niet?) en daarnaast een (korte) opleiding doen? In je achterhoofd houden dat het tijdelijk is en ter overbrugging naar een beter bestaan.

Wat vind je leuk om te doen?

Als ik tussen de regels door lees, denk ik dat je weinig zelfvertrouwen hebt en geen toekomstperspectief ziet. Eigenlijk wil je er dolgraag bijhoren, iemand zijn. Aan de andere kant voel je je uitgeput, waardeloos en heb je geen energie om te (willen) werken.

Zorg je wel goed voor jezelf?

quote:xalliesuper schreef op 18 januari 2012 @ 00:29:

[...]

Dit wil TO niet horen hoor.Want jij bent TO?
quote:freemind schreef op 18 januari 2012 @ 00:32:

@zwerveruitkering waarom ga je niet tijdelijk doosjes vouwen (zo erg is dat toch niet?) en daarnaast een (korte) opleiding doen? In je achterhoofd houden dat het tijdelijk is en ter overbrugging naar een beter bestaan.

Wat vind je leuk om te doen?

Als ik tussen de regels door lees, denk ik dat je weinig zelfvertrouwen hebt en geen toekomstperspectief ziet. Eigenlijk wil je er dolgraag bijhoren, iemand zijn. Aan de andere kant voel je je uitgeput, waardeloos en heb je geen energie om te (willen) werken.

Zorg je wel goed voor jezelf?

Ook dat (een opleiding) is een optie vanuit een (Wajong-)uitkering. Via die weg heb je net wat meer ruimte en mogelijkheden als het lastig is voor je.
Is dit iets voor je?

HBO- masseur (je hebt MBO nodig)

http://www.yogamassage.nl/massage-oplei ... sseur-1jr/
*kuch-loepje-uhhhhggggg*
Dat lijkt mij wel iets Freemind .

Lijkt me heerlijk, in mijn vrije tijd bijklussen.
"De opleidingskosten en overige kosten (studieboeken, de aanschaf van een massagemat, masagebroek etc.) zijn als opleidingskosten aftrekbaar voor de belasting. Bel voor meer informatie hierover met de belastingdienst. Soms is het mogelijk om via het UWV de opleiding vergoed te krijgen."
Freemind, loep even voor je nog meer energie verspilt aan het anderen opdringen van je eigen passies (die toch maar wat lopen te trollen)
quote:ster89 schreef op 18 januari 2012 @ 00:45:

Freemind, loep even voor je nog meer energie verspilt aan het anderen opdringen van je eigen passies (die toch maar wat lopen te trollen)Ik weet niet hoor, ik heb hier en daar wat geloept, maar ik filter daar geen trol uit. Dat mensen misschien wat anders in elkaar steken dan de gemiddelde mens maakt niet dat die persoon niet echt is, of wel?
"Als ik tussen de regels door lees, denk ik dat je weinig zelfvertrouwen hebt en geen toekomstperspectief ziet. Eigenlijk wil je er dolgraag bijhoren, iemand zijn. Aan de andere kant voel je je uitgeput, waardeloos en heb je geen energie om te (willen) werken."

Sorry maar dit vind ik echt gezweefteef, kom op zeg! Over anderen woorden in de mond leggen gesproken!
Frizzy, lijkt me duidelijk dat TO aan het rellen is
quote:ster89 schreef op 18 januari 2012 @ 00:49:

Frizzy, lijkt me duidelijk dat TO aan het rellen is

Mwah, ik denk dat ik er irl al een stuk of wat heb meegemaakt zoals TO. Sterker nog, met deze vraag zijn er een hele hoop bij mij binnengekomen die er met een traject richting opleiding of werk weer uit zijn gegaan. Ik zou als ik jou was niet zo snel conclusies trekken.

En al wás ze een troll, who cares? Ook in het echte leven geef ik zo vaak advies waar niemand iets mee doet. Kan mij dat nou schelen, gaat om mijn intentie.
@Ster89 net als frizzy filter ik er ook geen trol uit... en mijn gezweefteef zou je ook inlevingsvermogen kunnen noemen?
Ja zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Nee Freemind, je legt TO woorden in de mond.

Maar ga vooral lekker verder! Ik vermaak me wel
quote:xalliesuper schreef op 18 januari 2012 @ 00:58:

Ja zachte heelmeesters maken stinkende wonden.Oh ja. En als dit meisje nou écht een zwaar verleden heeft? Pleeggezinnen, niemand die er voor haar was en weet jij veel wat nog meer? Moeten we haar dan nog wat trappen geven, helpt dat denk je?
Dan moet TO naar een psych en niet gaan mediteren op een yogamat denk ik zo
quote:frizzy schreef op 18 januari 2012 @ 01:00:

[...]

Oh ja. En als dit meisje nou écht een zwaar verleden heeft? Pleeggezinnen, niemand die er voor haar was en weet jij veel wat nog meer? Moeten we haar dan nog wat trappen geven, helpt dat denk je?

Lees jij nog even de OP beste Frizzy, de adviseur.

Moeten we nu echt allemaal hier gaan zitten met "ach gossie zwerver, wat ben je zielig!!" ??
quote:xalliesuper schreef op 18 januari 2012 @ 01:01:

[...]

Lees jij nog even de OP beste Frizzy, de adviseur.

Moeten we nu echt allemaal hier gaan zitten met "ach gossie zwerver, wat ben je zielig!!" ??Nee dat denk ik dan weer niet. Heb je mij dat zien doen dan? Maar om iemand volledig te diskwalificeren lijkt me totaal onnodig en nutteloos bovendien.
Mensen waarom reageren jullie? Dit is juist de aandacht die zwerver wil!!
Niemand diskwalificeert TO. TO diskwalificeert zichzelf.
Wat Xallie zegt dus.. Je was me net voor
Beetje mededogen zou niemand misstaan. En zou iemand die zich al vervreemd voelt van de maatschappij wellicht iets kunnen helpen. Wat heeft het voor nut om hier zo hard te reageren? In het andere topic las ik ook al een advies om vooral de hoer te gaan spelen als je geen geld hebt. Kolere hee, er zit gewoon een meisje/vrouw achter deze TO hoor, weet jij veel wat voor achtergrond ze heeft?
@ster

Ik zet het ook even zwartgedrukt.

Wie weet maakt het zo meer indruk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven