Jubelei!! #25

07-12-2011 16:11 2631 berichten
Alle reacties Link kopieren

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0995 cm / 14,4 kgJ: 30/12/108990 gr 76 cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Some stats??Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

30/03/12 02/02 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg M: 27/10/114196 gram 52 cm JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

M: 10/01/1253 cm 3635HuskyI: 16/11/0992cm / 12,85kg

R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0986,5 cm / 13 kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 80cm / 11,5 kiloRainbowS: 08/07/10 87cm / 11,7 kg

MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 1/2/2012 20 wk echoSpecu K: 28/01/11 11650 gram 78 cm Poll

Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
Hier slapen die kinderen sowieso iedere week 1 nachtje bij mn ouders ivm werk en als we wat hebben gaan ze in t weekend ook nog wel eens een nachtje. ik heb er niet zoveel problemen mee, ben nu ook op t werk

deb, wat klink je gelukkig!

Q

Gw, veel plezier!

Husk, wat jammer dat I weer zo weinig energie heeft. hopelijk slaat de ijzer weer snel aan.

wat goed dat R kruipt zeg. hoe gaat het uit de fles drinken?

leo, M moet ook nog leren hoe hij met andere kindjes omgaat. Dat zijn dingetjes die ze op de psz leren, daar kun je thuis niet zoveel verder mee.

Ik ga zo slapen truste
Dames, ik weet t niet meer. S slaapt al maanden s avonds slecht in en word s nachts wakker. Compleet overstuur.

Niet rustig te krijgen....

Vent is erg opvliegend en bot. Ik weet niet meer wat ik er mee moet.
char, mss een nachtlampje voor S? Mss is ze gewoon bang in het donker?

En die vent van je geef je maar een schop onder zijn kont.
Maya R. drinkt wel goed uit de fles nu, maar nog steeds relatief kleine hoeveelheden (tussen 100 en 150 cc) wat dus betekent dat ik haar 's avonds 22.00 nog een fles geef en het vanochtend bijvoorbeeld alweer 5 uur was. Voor een baby van 8,5 maand vind ik dat best een korte nacht. Maar goed, misschien komt dat vanzelf.

Ik ben het kolven nu wel aan het afbouwen, of eigenlijk bouwt zich dat vanzelf af, want het is de laatste 4 weken sinds mijn "help R. aan de fles"project vanzelf best rap minder geworden. Vind het niet de leukste manier om zo te stoppen, maar het is goed zo.

I. is eten aan het koken in haar keukentje, ze gaat pizza maken zegt ze. Waar ze dat nou vandaan heeft, we eten bijna nooit pizza en laatst toen man een keer pizza gemaakt had, wilde ze niet eens proeven. Het wordt een wortelpizza geloof ik zo te zien

Char vervelend! Ik heb alleen ervaring met hysterisch inslapen, niet met hysterisch wakker worden. Ik heb niks anders gedaan dan weer terugleggen, weer even naar beneden, tijd bijhouden, weer naar boven, slokje water, rustig worden, weer terugleggen etc. Maar dan is het wel belangrijk dat je als partners daar hetzelfde in staat natuurlijk, dan kun je ook afwisselen.

Als man een keer chagerijnig reageert op I. bijvoorbeeld omdat jengelig is terwijl man niet helemaal lekker is, dan zeg ik altijd dat hij maar op kantoor moet gaan zitten chagerijnig doen, dat je het een peuter van 2 echt niet kwalijk kan nemen dat die niet in de gaten heeft dat hij zo'n chagerijn is

Leo, ik las in het boekje van het kdv ook regelmatig dat I. "ruzie maakte" met een kindje, was wel altijd hetzelfde kindje. Nu zit I. in de andere groep, maar als ze naar huis gaat loopt ze langs haar oude groep en gaat ze eerst nog naar dat kindje zwaaien
Ha ha, krijg ik nu in de email een aankondiging van F. haar volgende sprong.. Ik hoop t toch niet zeg! Vannacht ging weer goed, 1 keer wakker, licht op de gang aan en weer slapen. Fijn hoor!!

Char, hier helpt t wel dus, t licht op de gang aan. Overigens heeft F. altijd een nachtlampje, maar dat is dus niet genoeg. Of zouden het nare dromen zijn bij S?

Maya, ik heb ook geen problemen met logeerpartijtjes.. Heerlijk zelfs! Maar 2 nachtjes is wel de max, daarna wil ik haar echt weer zien.. Maar goed, vriend en ik hebben wel besloten om komend of volgend jaar een weekje met z'n 2tjes op vakantie te gaan..

Leo, duwen deed F. hier ook, maar heeft ze best snel afgeleerd.. Dus laat ze dat maar lekker doen op de psz.

GW, wel dezelfde symptomen als de vorige keer: als een gek naar een jongensnaam lopen zoeken (en niet gevonden) voor de 20w echo.. Dat resulteerde dus in F.. Overigens ben ik er wel uit voor zowel een jongen als een meisje. Vriend moet nog even wennen, maar die vindt ze beide ook wel te pruimen. Hij moet ze nog een paar keer horen..

Jeeh, R. kan kruipen!! Knap hoor!! Wat wordt ze al groot, Hus! En arme I. weer een sloompie.. Maar snel weer aan de doping dan.. Lijkt wel een structureel probleem te worden hè?

Speec, Berend ook baby-af dus! Zelluf doen! Vond dat wel een fijn moment hoor, eindelijk zelf weer rustig eten, ha ha! (nu zit ze meer in de uitprobeerfase, dus wordt t weer een enorme zooi, maar goed..

F. doet hier nu 2 puzzels tegelijk.. Ik ben ook een vreselijke moeder, t moet wel een uitdaging blijven hè..? Ze is echt veel beter te spreken nu ze wat meer slaap krijgt trouwens.. Mijn meissie weer terug!

Deb, t klinkt heerlijk, jij en je gezinnetje!

Zijn jullie kinders papa- of mamakindjes? Hier een mama-meisje.. Wel dol op paps, maar als t moeilijk wordt (ziek, troosten, sprong oid) dan moet ze niets meer van hem weten.
Sjakie 27/1 weer nieuwe stats.

Ik wil ook wel weer TO'er zijn hoor. Ben hier toch te vaak.

verder wel gelezen, maar geen tijd om te rea'en. GW, had net nieuwe klok van mijn vent gekregen. Had ik vorige keer al bijna bij airport security laten liggen. Nu nog een nieuwe scoren op de beurs had niet gewaardeerd geworden denk ik.
O ja, nog 2 nieuwtjes: we gaan vrijdag naar een huis kijken.. Beetje een concessie-huis (wel heel mooi hoor, meer qua woonoppervlak). We hebben eigenlijk wel besloten dat we hier weg willen voor nr 2 geboren wordt..

En F. gaat eind feb. van de babygroep af, naar een andere groep met oudere kindjes. Prima hoor, al hadden ze dat niet aan mij verteld, dat vond ik wel een beetje vreemd.. De leidsters krijgen dat ook gewoon te horen, dus die konden er ook niets aan doen, maar beetje vreemd van de organisatie.. Nou ja, ze moeten ook maar ruimte maken voor de nieuwe aanwas..
Kath, M. is de laatste tijd weer erg op mij gericht. Is wel even anders geweest hoor.

Hus, wat knap dat R. kan kruipen. En M. is I. voorbijgegaan met de kilo's (niet met gewicht)

M. heeft op het kdv trouwens een nieuwe partner in crime. Die zetten samen heel de slaapkamer op stelten... slapen ho maar. Is een meisje die 1 dag ouder is als M.
Kath, het lijkt wel structureel ja, maar de ka had gezegd dat het waarschijnlijk tot haar 2e jaar nodig zou zijn. Vanaf november waren we gestopt en dat ging heel goed, tot ze ziek was geweest. Maar ook dat had de ka gezegd, dat ze echt een terugval kon krijgen als ze ziek zou worden. Dus dat zal de oorzaak nu zijn.

Zit in de wachtkamer van oogziekenhuis, ze gaan een foto van mijn ogen maken aangezien ik zulke slechte ogen heb en sinds de zwangerschap van R. zo vaak mijn oog ontstoken heb.
Kath, j1 is echt een mama's kindje en j2 een papa's kindje. we grappen wel eens we hebben allebei 1 .

zo ff was in machine doen en wat opruimen en dan j1 weer bij psz weg halen
Char,

j2 werd ook steeds midden in de nacht wakker. ik vind t dan wel een stuk lastiger om consequent te zijn s nachts dan s avonds bij inslapen.
Char, ik ken die buien helaas ook maar al te goed. D heeft er nog steeds erg last van sinds S geboren is. Vannacht er ook weer 5 keer uit geweest. D heeft een nachtlamp van ike@ op zijn kamer, deze maar dan in het wit

Hielp eerst wel een poos, nu niet echt meer. Hij wil hem altijd wel aan. Ik heb de hoop nu een beetje opgegeven.. De gedachte van het is weer een fase heb ik uit mijn hoofd gezet. Hopelijk is het bij S wel iets tijdelijks..

kath, D is echt een mama kindje. Komt misschien ook omdat ik vanaf begin af aan al alles met hem doe. Douchen, eruit als hij 's nachts wakker word, eruit met hem als hij 's morgen wakker word.. dus vind dat ik het ook wel verdient heb

Papa vind hij ook prima, maar als hij verdrietig of moe is wil hij alleen bij mij.

Heb je trouwens een link van het huis dat je gaat bekijken?
Oja de vraag van Kath, volgens mij zijn beide meisjes hier wel mamakindjes. Zeker R., heb nog nooit iemand gezien die zooo blij wordt als ik de kamer binnen kom lopen

I. gaat het liefst met man op stap, de tuin in, boven op hem klimmen, op de nek zitten, naar het zwembad, etc. Maar als ze verdrietig is of pijn heeft komt ze bij mij. Als man en ik allebei thuis zijn, wil ze alleen door mij naar bed gebracht worden en mag man absoluut niet haar tanden poetsen. Groot hysterie. Maar gisteren kwam ik bijvoorbeeld pas 20 uur thuis en heeft man haar naar bed gedaan en tanden gepoetst en dan is er niks aan de hand, want dan ben ik niet in de buurt.

Duuv wat lastig dat D. nog steeds wakker wordt 's nachts... droomt hij dan misschien?
mama/papa kindje: Sjaak liet mijn been vanmorgen niet los. ben schuifelend het kdv in gelopen. Maar ondertussen riep ie wel de hele tijd 'papa papa papa'. Juist.
N. is definitely een papa's kindje. Die moet hele tijd knuffelen met papa en mama wordt weggeduwd. Als wij samen knuffelen wordt ze jaloers.. dan moet ik weg en zij moet kroelen met papa.
Geen idee hus, het is nou al zo lang zo! Hij heeft doorgeslapen van toen hij 18 maand was tot S geboren is, toen was hij dus 24 maanden. Voor die tijd was het drama, en nu begint het weer van voor af aan. Nu alweer bijna 4 maanden dus. Soms hoef ik er maar 3 keer per nacht uit, maar meestal vaker. Dan is hij helemaal in paniek. Als ik naast hem ga zitten slaapt hij vaak wel weer verder. Soms is het helemaal mis en kan ik hem haast niet kalmeren. Erg vermoeiend, zowel voor ons als voor hem. Ik heb het idee dat hij nu ook wat oververmoeid raakt. Hij is mopperig overdag, en als hij zijn zin niet krijgt is het gelijk huilen. Soms jammert hij zo 3 uur achter elkaar, zonder echt een oorzaak (moe ws) En mij irriteert dat dan weer ( want loop ook een beetje op mijn tandvlees)

Van alles geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Op cb hadden ze ook geen tips meer..

Sorry, even wat frustratie kwijt geloof ik..
Jeetje Duuv, dat wist ik helemaal niet.. Och, t is zo sneu als ze niet slapen. Ik merk echt dat F. (en ik!) weer helemaal opknapt nu ze weer slaapt. Kan me voorstellen dat je inmiddels helemaal op je tandvlees loopt..

Weet ook niet zo goed wat je moet doen als t geen fase is.. Heeft hij het ergens anders ook? Als hij ergens logeert? Sterkte in ieder geval!
Ben gaar en nog een uur voordrachten te gaan....

Duuv wist niet dat het zo erg was bij jullie, sterkte
Weet het niet kath, hij gaat eigenlijk nooit uit logeren.

Werkse nog even gw!
Duuv: lijkt me pittig dat D zo doet!! Hopelijk besluit hij snel weer lekker te gaan slapen 's nachts.

Char: ook een , lastig dat S ook steeds wakker wordt 's nachts, en dan hysterisch is... Heb geen tips voor je..
quote:Becky26 schreef op 18 januari 2012 @ 14:36:

N. is definitely een papa's kindje. Die moet hele tijd knuffelen met papa en mama wordt weggeduwd. Als wij samen knuffelen wordt ze jaloers.. dan moet ik weg en zij moet kroelen met papa.

Gaat hier net zo met T....

Man moet haar tanden poetsen, man moet haar in/uit bed doen, in bad, enz enz...

Troost zoekt ze zelfs ook (bijna) altijd bij hem...

Maar moet er wel bij zeggen, dat als man er niet is, dat ze het dan geen enkel probleem vind als ik het allemaal doe...
Hus: arme moeie I! En hoe gaat het met drinken van R? Oh ze dat je dat al geschreven hebt. Knap hoor dat ze kruipt! Dan worden ze ineens zo groot he!

Leo: S is op de creche ook niet altijd zo aardig voor andere kinderen. Ze duwt ze of plaagt ze, vaak samen met een ander meisje. Vervolgens staat ze er stoïcijns bij te kijken als het kindje gaat huilen. Vind dat ook niet zo leuk, maar weet op haar leeftijd ook niet zo goed wat ik ermee moet, Dat moeten ze op de creche maar aanpakken dan.

Wij hebben waarschijnlijk een oppas geregeld via via, woont hier tegenover! Jong meisje, 17 ofzo. Binnenkort even kennismaken. Lijkt mee heerlijk om weer eens samen uit eten te gaan ofzo.

S heeft geen echte papa of mama voorkeur. Ligt er aan wie de hele dag thuis is geweest zeg maar. Maar meestal is allebei wel goed.

Kath: spannend huis kijken! Linkje op hyves?

Jeetje duuv, wat een heftige nachten met D zeg! Ik moet er echt niet aan denken zo vaak eruit te moeten, logisch dat je op je tandvlees loopt. Wordt S niet wakker van hem 'snachts?

Char: ook geen tips hier, ja misschien lampje dus? Sterkte!
Grrr, huis is al verkocht.. Dat is nu de 3e keer dat we enthousiast zijn over een huis, en dat ie dan binnen een week verkocht is.. Nou ja, we hebben er blijkbaar wel een neusje voor..
Dank voor tips. Ze heeft al lampje en doet die ook wel zelf aan, maar is schijnbaar niet genoeg.

Duuv: zooo herkenbaar, hier ook lang bezig geweest met doorslapen en nu weer wakker s nachts.

Wij hebben ook de "harde" aanpak al gedaan, het laten huilen als er niks is, maar nu... Ik kan het echt niet.

Vanavond ging ze gelukkig wel direct zonder huilen slapen, maar gemiddeld huilt ze iedere avond een tien minuten voor ze in slaap valt. De slaapkamer uit komen zonder tranen van haar is niet mogelijk...

Ben ook zo benieuwd hoe het wisselen van kamer en bed straks gaat! En helemaal als de tweede er is...

Pfff krijg al buikpijn bij het idee

Ik ga zo lekker op bed, het slapen wil ook niet zo goed meer.
Duvel, ik wist niet dat d nog steeds zo slecht sliep. En dan nu zelf ook weer aan het werk, daar wordt je dan ook moe van.

Ik zal de hond uit laten en op bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven