Weekendje Wenen

18-01-2012 16:52 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiii!

Heeft emand leuke tips/ervaringen met 4 daagjes Wenen? Zou voor februari zijn

Bedankt alvast!
Amazingly enough..I don\'t give a shit! :)
afgelopen zomer in wenen geweest maar vond het niet heel mooi, alleen slot schonbruh was wel leuk misschien een idee om naar praag te gaan echt prachtige stad, hou er wel rekening mee dat het in beide steden niet echt prettig wandelen is in de kou en met grote kans op sneeuw.
Leuk, doen! Mooie stad, mooie musea, veel tijd nemen voor koffie mit Sachertorte, lunchen en een zak geld mee om te gaan shoppen. Ik ben er in december geweest met volop sneeuw, was erg mooi.

Wat voor tips zoek je precies?

Anti-tip: Schonbrunn, kon door de toeristen het kasteel niet meer zien....
Wenen, geweldige stad. Ben er twee keer geweest, 1 keer tijdens kerstperiode en eens in de zomer. Vond het in de winter wel gezelliger.

Wij hebben de typische dingen gedaan, naar De Kus gaan kijken, rest van het Belvedere, veel koffiehuisjes bezocht, museumkwartier, oude bibliotheek, naar de top van de Karlskirche, Freud zijn huis bezocht, maar vooral, veel rondgewandeld om van de architectuur te genieten.

We zijn ook naar de opera geweest, zeker de moeite.

We hebben ook in een heel goed restaurantje gegeten, maar daar ben ik de naam van kwijt.

Ik was heel blij dat ik een Capitoolgids bijhad, daar staat heel veel info in en ook leuke wandelingen.
Heb het restaurantje terug gevonden: Artner, Franziskanerplatz 5

Zeer kleine kaart en niet goedkoop, maar wel heel goed. Hebben we gedaan na ons avondje opera, we waren dan toch al opgekleed :-)
Heel leuk, Wenen!

Ik vond het Belvedere erg de moeite waard, hing toen een Mucha-tentoonstelling met ook veel vroeg werk van hem wat echt enorm anders was dan zijn reclamewerk, heel tof om te zien.

Verder is het een leuke, eigenlijk best hippe stad met veel studenten ook, dus naast de traditionele Konditoreien ook veel leuke kroegen. Ik zit te peinzen over een leuk kroegje waar we destijds gespeeld hebben, maar ik weet het niet meer....

Ook heel boeiend als je even de stad uit wilt: het Otto Wagner Spital. Een complex van 19de eeuwse gebouwen waar (toen en nu!) mentaal/verstandelijk gehandicapten worden ondergebracht. Staat ook een prachtig theatertje, het Jugendstiltheater, maar ik weet niet of daar nog voorstellingen worden gegeven, destijds was er sprake van dat het dicht ging.

Verder zal ik forummer Pompedom even proberen hierheen te sturen, zij woont in Wenen.
Ik vind Wenen een erg mooie en leuke stad. Schönbrunn viel bij wel mee qua drukte althans ik vond het wel te overzien. Vlakbij is een erg mooie dierentuin. Ik heb uiteraard het Sissi Museum bekeken, Ze hebben nog meer mooie museums waaronder het Natuur Historisch Museum dat ook in een erg mooi gebouw zit. Ik heb vaak ergens koffie gedronken, waren heel veel soorten om uit te proberen. Mooie gebouwen van verschillende stromingen. 's Avonds naar een operette, opera of een ander optreden. Je kunt ook een dagje met de boot naar Bratislava. Ik heb ook ergens gelezen dat je ook veel goedkoper naar Bratislava kunt vliegen en dan met de boot door naar Wenen.
Hallo Knijnie,

Ik zal proberen je een paar tips te geven:

Ferbuari

Het kan vriezen en het kan dooien, ik heb wel in mijn tshirt buiten gezeten in februari, maar ook wel eens 3 dagen een sneeuwstorm gehad en dat was in hetzelfde jaar. Je weet het dus echt niet. Als het 3 dagen sneeuwt is het niet fijn om door de stad te lopen. Als het heel koud is moet je vaker koffie drinken. Is maart een optie, dan is het meestal een stuk aangenamer.

Eten

Neem eens op een avond tram 38 of lijn D (van Schottentor) naar het eind punt. Loop daar een beetje rond en zoek naar een restaurant waar een bos takken aan een stok voor de deur hangt. Dit zijn de Heuriger, waar ze zelf verbouwde wijn verkopen, met een autenthiek buffet erbij. Als je in de 38 gestapt bent, vermijd dan het grote restaurant aan de overkant van het eindpunt, daar komen alleen maar chinezen.

Loop vooral smiddags even over de Naschmarkt (U4 Karlsplatz), gezellig en je vindt er alles. Je kan er ook lekker eten in een van de restaurantjes.

Oostenrijkers eten smiddags warm, daardoor zijn er veel middagmenus voor weinig geld, voor 6-8 euro kan je al een prima 2 gangen menu krijgen, maar vooral smiddags dus.

Shoppen

In de neubaugasse (U3 neubaugasse) en de straten daarom heen zitten leuke aparte zaakjes. Het is een zijstraat van de Mariahilferstrasse dus je komt er vast wel in de buurt. Het is een beetje het alternatieve deel van Wenen.

Zien

Belverdere, museumquartier, schönbrunn, het is niet voor niks dat dit de geijkte dingen zijn, moet je zeker heen gaan. Ook de Volksoper is een aanrader, kaartjes zijn helemaal niet zo duur.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven