Geld & Recht alle pijlers

Kan ik faken dat ik gek ben zodat UWV me met rust laten??

17-01-2012 23:52 323 berichten
.......................
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de ziektewet wegen psych. klachten! Denk maar niet dat het uwv je met rust laat. Ik heb 10 weken op de PAAZ in het ziekenhuis een traject van 2 dagen in de week gehad. Hier heb ik dingen geleerd zodat ik straks weer aan het werk kan. Nu ben ik doorverwezen na een reintegratiebureau zodat ik straks langzaam weer aan het werk kan.

En dat er bij hebben ze regelmatig contact met je psychiater en moet je regelmatig op gesprek komen.
.
quote:frizzy schreef op woensdag 18 januari 2012 19:40 Martini nu kom je als 18plusser met een VWO niveau in de meeste gemeenten niet eens in aanmerking voor woonbegeleiding.Als reactie op frizzy: zat idd vanaf mn 14e in circuit. Eerst pleeggezin, maar daar was maar plaats voor twee kinderen dus mn jongere zusjes achtergelaten. Toen even in kindertehuis tot er op mn 15e plaats kwam in kamertraining centrum. Ik wilde met 18 wel op mezelf maar het leek jeugdzorg beter als ik eerst diploma haalde..
quote:smukje schreef op 18 januari 2012 @ 21:32:

TO er zullen altijd mensen zijn die gemeen tegen je zijn, er zullen altijd mensen zijn die je helemaal koud laat, maar er zullen ook altijd mensen zijn zoals frizzy die je helpen.

Het is eigenlijk niet gek dat je je zo voelt, zoals je je voelt. Je bent in de steek gelaten, van hot naar her gestuurd, je hebt zelfs niet de normale basis die velen van ons zo vanzelfsprekend vinden. Dat alles heb je niet verdiend, maar jij bent nu wel de gene die de rotzooi die jou aangedaan is moet opruimen. Nu ik dat zo schrijf is het inderdaad niet eerlijk!

En toch zou je dat voor jezelf moeten doen, want jouw leven is ook de moeite waard om geleefd te worden. Jij kunt nu beslissen dat je dit voor jezelf gaat doen, omdat een beter leven mogelijk is, omdat gelukkig zijn mogelijk is. Het zal niet makkelijk zijn, maar je moet ergens beginnen.

Als ik jou was zou ik toch die doosjes gaan vouwen, en extra hulp vragen om weer gelukkig te kunnen worden en ook opleiding en werk te vinden voor later. Want op lange termijn is dit het beste wat je voor jezelf kan doen.

Heel veel sterkte, laat nog eens van je weten.

Zo, die quote ik gewoon even want ik hoop dat TO em goed leest. Mooi geschreven!

Trouwens TO (ik zeg nooit TO, zo onpersoonlijk maar je nick is ook niet om vrolijk van te worden ), is je enige optie echt doosjes vouwen? Ik ken een hele hoop trajecten vanuit de sociale dienst en het UWV voor jongeren, maar daar zit geen doosjes vouwen bij in mijn regio. Ik ken wel hele leuke projecten met koken, beveiliging, schoonmaak, magazijnwerk, naaien, groenvoorziening, meubels maken enz enz. Misschien kun je eens kijken wat je aanspreekt en onderzoeken of dat voor jou ook een optie is?
quote:Martini schreef op 18 januari 2012 @ 22:14:

[...]

Als reactie op frizzy: zat idd vanaf mn 14e in circuit. Eerst pleeggezin, maar daar was maar plaats voor twee kinderen dus mn jongere zusjes achtergelaten. Toen even in kindertehuis tot er op mn 15e plaats kwam in kamertraining centrum. Ik wilde met 18 wel op mezelf maar het leek jeugdzorg beter als ik eerst diploma haalde..Lijkt me een hartstikke goed traject hoor. Het doet me alleen verdriet dat er tegenwoordig zo weinig mogelijkheden zijn voor jongeren met dit soort problematiek. Helaas zitten we in een tijd waarin de hand op de knip gaat voor de moeilijke doelgroepen. Wat fijn dat jij je diploma hebt gehaald! Hoop dat je verder ook goed terecht bent gekomen.
quote:zwerveruitkering schreef op 18 januari 2012 @ 00:04:

Ik heb geen opleiding nee zoals ik eerder zei het is de maatschappij der schuld dat ik zo ben hoe ik ben en nu in deze situatie zit. Men kan niet verwachten van iemand dat als je jarenlang aan je lot word overgelaten door het kutsysteem je opeens weer vrolijk full time doosjes kan gaan vouwen voor een fokking 600 euro per maand.Krijg je fokking 600 euro voor het vouwen van doosjes ook nog? Pfff.. voor elke euro die ik verdien moet ik al harder werken. Topsalaris heb je dus!
Wat ik begrijp is ook dat er zoveel lamgs elkaar wordt gewerkt. Ik kom herl af-toe nog wel eens op mn oude kamercentrum en dan staat er bijv een kamer leeg omdat er niemand met de juiste indicatie ofzo is... Ken ook wat mensen in de jeugdzorg centrum en is idd meer pappen en nathouden, eeh ik bedoel natuurlijk tijd besteden asn administratie dan echt de hort op.

Ben idd goed tetechtgekomen, ws omdat ik al zo 'vroeg' volwassen moest zijn. Daarom werken de verhalen zoals van TO ook altijd als een rode lap op me.. Ik heb et juist van geleerd dat je het toch altijd zelf zal moeten doen.. Ook niet handig in alle gevallen trouwens, maar nu ik bijna 10 jaar getrouwd ben snap ik gelukkig wel dat je een relatie samen doet
Helaas gaat dat voor een hoop instellingen wel op Martini, kan ik me ook ontzettend aan ergeren. Maar wat fijn dat je juist je kracht hebt gehaald uit het altijd alleen moeten doen.
quote:sussie_g schreef op 18 januari 2012 @ 19:44:

[...]

Sorry hoor, het ligt misschien aan mij, maar helaas voor je, we leven in een wereld waar je nu eenmaal zult moeten werken voor je geld om jezelf te kunnen onderhouden. En als je niet tegen gezag kunt, dan is er m.i. een simpele oplossing, dan begin je toch gewoon voor jezelf als ZZP-er. Tuurlijk zul je verantwoordiging moeten afleggen aan je opdrachtgever, maar er is geen sprake van een een gezagsverhouding werkgever-werknemer.

Alsof dat zo makkelijk is. 'Gewoon' even voor jezelf beginnen.

Ik denk dat je iemand als TO dat niet aan zou moeten raden. Die heeft al moeite met het leven op zich. Dan is het nogal wat om alles wat bij ZZP komt kijken daaraan toe te gaan voegen.

Alleen omdat zij niet tegen gezag zou kunnen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik denk overigens ook dat het voor iemand die een stuk van 'de basis' heeft gemist heel lastig is om alle consequenties daarvan adequaat te kunnen opruimen c.q. oplossen.

Daar heb je mijns inziens wel hulp bij nodig.

Is er misschien nog wat mogelijk vanuit de AWBZ-zorg, zoals begeleiding? Of stichting MEE?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:zwerveruitkering schreef op 17 januari 2012 @ 23:55:

dus het kan. Hoe geef ik dan aan, zijn er onderzoeken?Ze sturen je naar het Pieter Baan Centrum, sluiten je voor 20 jaar op (TBS). Je leeft dan op kosten van de staat, en hoeft daar niet voor te werken.
Fake!
quote:naara schreef op 20 januari 2012 @ 15:36:

[...]

Ze sturen je naar het Pieter Baan Centrum, sluiten je voor 20 jaar op (TBS). Je leeft dan op kosten van de staat, en hoeft daar niet voor te werken.Maar je krijgt wel dagbesteding, zoals gezellig kleien en zo, met andere mensen die echt gek zijn. Leuk joh!
Ik heb ooit een burnout gehad en was onder behandeling daarvan. Toen ik terugkwam van mijn gesprek met de dokter, was er een gek bij de receptie die medicijnen eiste. Hij trok zijn broek van zijn reet, waarop ik de slappe lach kreeg. Mijn dokter kwam naar beneden, keek naar mij, kreeg een erg rood gezicht omdat hij deze (ex) patient moest gaan kalmeren..........
Het is goed dat het UWV je niet met rust laat. Werken zul je voor je living! Schaam je tov mensen die echt niet kunnen maar wel zouden willen werken. Hoop dat het UWV je keihard aanpakt !
quote:bijmbi- schreef op 20 januari 2012 @ 21:40:

Fake!Precais! Fake!
ik snap niet waarom jullie meiden zo zitten te miepen.....de dame heeft gewoon helemaal gelijk. ik zelf weet hoe de maatschappij goedwillende burgers kan vernietigen. dus dan is het enkel een kwestie van creatief overleven. ik vind dat ze het nog heel netjes wil oplossen. ik werkte vroeger in de scene, en men wist daar veel verdergaande manieren om snel geld te gaan verdienen. gelukkig ben ik uit die scene weggevlucht, en rentenier ik nu in spanje
en bovendien : HET KAN DUS WEL ! een zwerversuitkering aanvragen, heel gebruikelijk in de daklozenwereld, en vrij standaard in de vier grote steden van nl.
in mijn stad bijv ook. hier hebben we het zog 'rode menneke' rond lopen, das een slimmerik ; die staat ingeschreven bij het opvanghuis in eindhoven voor zijn zwerversuitkering omdat die daar per maand meer vangt dan hier., maar hier zuipt die het lekker op met zijn kornuiten
quote:salvatorale schreef op 21 januari 2012 @ 07:38:

ik zelf weet hoe de maatschappij goedwillende burgers kan vernietigen.

Huilie.

Mensen die "de maatschappij" de schuld geven; pfffff, de maatschappij, daar hoor jij ook bij hoor!
(het bier smaakt bij de fontein dan ook fijner dan op het station eindhoven, waar je alleen maar weer door de pliesie wordt opgejaagd...tis werkelijk vreselijk, hoe de pliesie omgaat met daklozen en voldoet geheel aan het zog 'singled out ' criterium zoals omschreven in paragraaf huppelepup van het UNHCR Handbook on Refugees (maar het schitterend door prof. T.P. Spijkerboer geschreven meesterwerk en klassieker "Vluchtelingenrecht" is ook aan te bevelen en leest voorts als een historische roman)
(goed...tijd voor koffie)
morguh kettle... did joe put the kettle on ? or would joe like some tea in stead of coffie ...?
"Rentenieren in Spanje" = "verblijf in een instelling"?
ja, heerlijk joh.. en ze hebben daar ook whirpools, sauna's etc...en dat allemaal op kosten van vadertje Staat !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven