(Oude) mensen in invalidenkarretjes

19-01-2012 20:14 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag in de supermarkt. Ik sta voor het schap met de sauzen te kijken. Uit het niets komt er om de hoek een bejaarde mijnheer in een invalidenkarretje gescheurd (ja, gescheurd). Die mijnheer rijdt zo dicht langs mij heen dat hij tegen mijn benen rijdt en dat mijn tas van mijn schouder valt. Auw, dit deed zeer, echt zeer. En echtpaar die dit gezien heeft zegt: "Het is toch schandalig, heeft u zich geen pijn gedaan?" Achteraf blijkt dat ik op een plek stond met vlak achter mij een betonnen paal en er dus maar krap ruimte was om mij te passeren. Wel verdorie, wat is dit voor (rij)gedrag? Kan een "pardon mag ik even passeren?' of iets dergelijks er niet meer vanaf. Dus ik stap boos naar die mijnheer toe die staat te wachten bij de kassa. Ik ben nog van de generatie die tegen veel mensen u zegt en zeker tegen een oudere mensen. Ik zeg: "mijnheer u heeft mij pijn gedaan, u reed met een flinke snelheid tegen mij aan. Ik vind dit a-sociaal. Met alle respect voor uw invalide zijn maar dit rijgedrag is schandalig" Zijn woorden (en kwade blikken) "ik dacht dat ik er langs kon" Ik zeg: dat is geen excuus om met een dergelijke snelheid door een supermarkt te rijden, er lopen hier ook veel kleine kinderen". Zijn woorden: "pech voor je. En dan hebben ze het vaak over de jeugd, maar oudere mensen kunnen net zo erg zijn. Ik ben er nog steeds kwaad over. Maar misschien had ik het anders aan moeten pakken? Maar is invalide zijn een excuus voor dergelijk gedrag? Ook dat soort mensen mogen toch aangesproken worden?
De ouderen van tegenwoordig...
Benidorm Bastards
Mijn ervaring: oudere mensen worden óf heel zuur en knorrig, óf super lief.
Je hebt gedaan wat je moest doen! Ik had hem ook zeker wel aangesproken op zijn gedrag. Oude mensen denken vaak alles te kunnen/mogen maken en als er niks van gezegt word doen ze het ook gewoon. Goed dus dat je op hem bent afgestapt. Jammer dat het ws niks heeft uitgehaald, maar jij hebt iig je best gedaan.

Heb je er nog last van gehad trouwens?
ze denken dat ze de hele wereld hebben!
natuurlijk mag je hen daar op aan spreken maar of het nut heeft...

Mijn zoon is eens in de supermarkt echt omver gereden, ik heb toen echt boos tegen hem gezegd dat hij uit moest kijken en ben met een huilend kind weg gelopen.
Ben ook wel eens klemgereden door zo'n idioot in een scootmobiel in de Amsterdamse metro. Ik kon net opzij springen en hij was zo dicht langs me gegaan dat mijn tas langs zijn hand schaafde. "Au au au". Ja dag meneer, er was ruimte zat. Bovendien was het geen invalidecoupé. Toen ik er uiteindelijk langs kon glippen stond hij klemvast tegen de deur en reed de metro niet verder wegens een storing. Maar de deur waar hij stond geparkeerd bleef mooi dicht. Lekker voor hem.

En paar maandjes terug duwde ik mijn volle boodschappenkar met kind over een smalle stoep en zat er ook zo'n motormuis achter me. Er viel iets uit mijn kar en ik raapte het even op. Ging die vent zitten zuchten en boos kijken omdat hij 10 seconden stil moest staan. "Gaan we zitten zuchten meneer, heeft u haast?"

Samenvattend: ook onder invaliden heb je er eikels tussen zitten.
Waar ik eerst woonde was een overdekt winkelcentrum met stickers 'scootmobielen: let op uw snelheid!!'. Weer eens wat anders dan 'niet meer dan één scholier tegelijk naar binnen'.

Idd behoorlijk aso!!
Van de week had iemand z'n 45km karretje midden op de stoep geparkeerd (op straat, langs de stoep was plek zat) waardoor ik met de kinderwagen de weg op moest... Lekker dan.

En dan inderdaad zeuren dat de jeugd van tegenwoordig zo onbeschoft is.
Ouderen verwachten respect omdat ze oud zijn, nou oud word je door gewoon door te ademen en respect moet je verdienen, ook als je oud bent!!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik word überhaupt al niet erg blij van het gedrag van mensen in een supermarkt. Bij ons hebben ze onlangs de Appie omgebouwd tot een XL, met gangpaden van wel vier meter breed. En nog zien de beppende mensjes kans om die gangpaden compleet te versperren met hun winkelwagens. In plaats van dat ze in de gratis coffeecorner gaan zitten beppen... nee hoor. Dit gedrag is overigens niet aan ouderen voorbehouden, moeders met blerende kinderen zijn er ook goed in.
quote:Ivetje schreef op 19 januari 2012 @ 20:18:

Je hebt gedaan wat je moest doen! Ik had hem ook zeker wel aangesproken op zijn gedrag. Oude mensen denken vaak alles te kunnen/mogen maken en als er niks van gezegt word doen ze het ook gewoon. Goed dus dat je op hem bent afgestapt. Jammer dat het ws niks heeft uitgehaald, maar jij hebt iig je best gedaan.

Heb je er nog last van gehad trouwens?Er zit verdorie een grote blauwe plek achter op mijn kuit. Maar ik ben wel blij dat ik en publique die mijnheer aangesproken heb want anders had ik ook nog kwaad geweest op mezelf.
Moet je eens in de voordeeluren met de trein gaan. Echt, de onbeschoftste treinreizigers die ik heb meegemaakt waren juist doorgaans ouderen.
quote:diaantje1971 schreef op 19 januari 2012 @ 20:29:

Ouderen verwachten respect omdat ze oud zijn, nou oud word je door gewoon door te ademen en respect moet je verdienen, ook als je oud bent!!Respect heeft niets te maken met leeftijd. Er is voor mij een groot verschil tussen fatsoen en respect, maar je hebt gelijk, ik denk dat veel oudere mensen respect verwachten omdat ze een bepaalde leeftijd bereikt hebben.
quote:_Branwen_ schreef op 19 januari 2012 @ 20:34:

Moet je eens in de voordeeluren met de trein gaan. Echt, de onbeschoftste treinreizigers die ik heb meegemaakt waren juist doorgaans ouderen.Bij het bedrijf waar ik werk werden onlangs tv opnames gemaakt. Die cameramensen vertelden dat de meest a-sociale mensen waar ze mee te maken kregen over het algemeen de zgn babyboomers zijn. Personen tussen de 60 en 70 En ik altijd maar denken dat het een bepaalde groep Marokkanen zijn die de boel verzieken.
Ik werk in een winkel en de ergste voorkruipers zijn áltijd, zonder uitzondering, bejaarden.

Ook hun héle portemonnee kiepen ze leeg, om vervolgens 5 minuten alle munten te tellen, erachter te komen dat het nét niet genoeg is, en hun aankoop van1.19 euro vervolgens te betalen met een biljet van 100 euro, en dat als we nét open zijn. ( weinig wisselgeld ivm overvallen)
quote:groentsoep2 schreef op 19 januari 2012 @ 20:33:

Ik word überhaupt al niet erg blij van het gedrag van mensen in een supermarkt. Bij ons hebben ze onlangs de Appie omgebouwd tot een XL, met gangpaden van wel vier meter breed. En nog zien de beppende mensjes kans om die gangpaden compleet te versperren met hun winkelwagens. In plaats van dat ze in de gratis coffeecorner gaan zitten beppen... nee hoor. Dit gedrag is overigens niet aan ouderen voorbehouden, moeders met blerende kinderen zijn er ook goed in.Bij de Appie in ons dorp moet je constant aan de vakkenvullers vragen of je er misschien even bij mag (bij andere AH's nooit last van)
quote:_Branwen_ schreef op 19 januari 2012 @ 20:34:

Moet je eens in de voordeeluren met de trein gaan. Echt, de onbeschoftste treinreizigers die ik heb meegemaakt waren juist doorgaans ouderen.

Ja. Ze draperen al hun boodschappen om zich heen zodat ze vier zitplaatsen in beslag nemen en weigeren hun rotzooi bij zich te nemen, ze lopen je rustig met kind en al omver om als eerste bij de in- of uitgang te kunnen staan, ze gaan lekker eersteklas zitten en doen vervolgens tegen de conducteur net of ze niet wisten dat dat niet mocht met een tweedeklaskaartje (en ze komen er nog mee weg ook), en oh wee als een jongere een keer een verkeerde scheet laat.

Ik ben als achttienjarige een keer van mijn fiets geslagen door een ouwe lul, omdat ik mijn hand per ongeluk niet uit had gestoken. Waarbij hij ook nog allerlei commentaar had op de jeugd van tegenwoordig. Ik heb het maar gegooid op decorumverlies wegens beginnende Alzheimer, maar een ander had hem wellicht op zijn bek geslagen. Overigens maak je mij niet wijs dat al die asociale ouderen dementerend zijn, volgens mij zitten er ook een heleboel tussen die gewoon aso zijn van zichzelf en hun leeftijd als welkom excuus beschouwen om lekker te kunnen doen wat ze uitkomt.
quote:Caro_22 schreef op 19 januari 2012 @ 20:55:

[...]

Bij de Appie in ons dorp moet je constant aan de vakkenvullers vragen of je er misschien even bij mag (bij andere AH's nooit last van)Oh, hier ook. Maar met de vakkenvullers bij onze Appie heb ik dan wel weer enige clementie. Hun leidinggevende is een brulaap die als sergeant-majoor in het Amerikaanse Leger niet had misstaan en ik kan me levendig voorstellen dat de werklust daar niet door verhoogd wordt. Ik erger me tenminste helemaal dood als ik die kerel bezig zie tegen die scholieren.
Het is toch wat! Mensen zijn ook net mensen, ze zijn er in alle mogelijke vormen van plezant tot zeer onplezant. Hint voor je Marloes "dat soort mensen" herken je aan hun gedrag. Je weet wel; onplezant, niet sociaal gedrag. Lopend, rijdend, kruipend, liggend, je hebt ze in alle vormen en maten. Zelfs onaangename mensen zijn net mensen.
when you wish upon a star...
Helaas is niet iedereen een goede chauffeur en sommigen rijden echt als beesten.

Maar op de manier waar je hem aansprak kan je alleen maar verwachten dat ie in de verdediging schiet. Ik begrijp heel goed dat de emotie en pijn hoog zit, maar als je iemand asociaal noemt, maak je nu eenmaal niet vrienden mee.

mijnheer u heeft mij pijn gedaan, u reed met een flinke snelheid tegen mij aan. Ik vind dit a-sociaal. Met alle respect voor uw invalide zijn maar dit rijgedrag is schandalig
Rijbewijs afpakken! Terreur-senioren
quote:Caro_22 schreef op 19 januari 2012 @ 20:55:

[...]

Bij de Appie in ons dorp moet je constant aan de vakkenvullers vragen of je er misschien even bij mag (bij andere AH's nooit last van)

Nu moet ik ineens denken aan de blunder die ik een tijdje geleden maakte doordat een vakkenvuller niet opzij ging. Ik pakte een pot yoghurt uit het rek boven hem en moest nogal erg reiken omdat ik er niet goed bij kon. Glipt die pot uit mijn handen, en viel dus kapot waarbij de hele inhoud over die jongen heen spetterde

Ik voelde me erg lullig maar hij zei dat het niet erg was en ging alles opruimen.

Hier ook ervaring met heel verschillende oudere mensen. Sommigen zijn echt lief en aardig, maar er zitten exemplaren tussen zeg. Pas werd ik aangesproken door een oudere vrouw. Vroeg of ik twee zakken japanse mix kon pakken want die lagen te hoog. Ik ben altijd bereid te helpen dus pak een zak. Die was niet goed, want er zaten allemaal gebroken zoutjes in. Oke, volgende. Zelfde verhaal. Na de vierde zak was het eindelijk goed, en loopt ze weg! Geen bedankje, niks. Pffff.
Komt niet zo vaak voor hoor. Ze staan wel vaak demonstratief te wachten als ze er langs moeten, net of ze recht hebben op een speciale behandeling. Maar zij zitten lekker, ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven