Date idee Arnhem?

19-01-2012 15:33 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Na mijn drama ervaring (zie loepje) met een vorige scharrel, heb ik binnenkort een date met een leuke jongen die "van onder de rivieren" naar mijn woonplaats komt.

Nu woon ik in Arnhem (nog niet zo heel erg lang) En ik vroeg mij af of iemand leuke dingen in de buurt weet om te gaan doen? Niet te duur enzo?

Normaal is het gewoon standaard wat drinken of eten en een filmpje of zo, maar deze is echt heel leuk :D En aangezien hij een eindje moet reizen wil ik er wel wat leuks van maken!

Kom maar op met die ideeën!!!
Wat voor een budget had je in gedachten?

Ik vind het openluchtmuseum geweldig maar daar moet je wel het type voor zijn. Burgers zoo is ook leuk voor een eerste date.
als je er het geld voor over hebt, neem dan een taxi vanuit arnhem naar de hoge veluwe

rit van ong 30 min, echt romantische plek om over te dwalen, en dan als je terug komt in arnhem, koffie in het rembrandt hotel, tegenover centraal station, of anders de korenmarkt op als het alwat later is, of mischien naar het de luxor disco, geen idee overigens of dat nog open is
Ja wat is je budget?

Kunnen we beter met je meedenken:)
Budget hoog uit uhmm ¤70?

Ik ben 22 en hij 23 en allebei "arme" studenten hihi!

Hoge veluwe met Taxi vind ik wat overdreven, dan pak ik liever de trein en dan de bus!
Ja luxor is open:)
quote:Gebakje21 schreef op 19 januari 2012 @ 15:56:

Budget hoog uit uhmm ¤70?

Ik ben 22 en hij 23 en allebei "arme" studenten hihi!

Hoge veluwe met Taxi vind ik wat overdreven, dan pak ik liever de trein en dan de bus!maakt niet uit overigens hoe je op de veluwe komt, is ideal als er een klik tussen jullie is (afgezonderd zoenen)
Luxor is misschien wel een leuk idee, maar dan moet er wel wat leuks te doen zijn natuurlijk
Bij roses ad rijn kade kun je heerlijk eten.

Leuke, hippe tent. En heeft wat romantisch vind ik zelf.

Bario habbana op de korenmarkt is ook leuk.

5th avenue is ook hip, trendy en niet duur.

Have fun!
Rondje door het sonsbeek wandelen en warme choco bij een kroeg naar keuze toe.
Burgergs zoo! Superleuk!
quote:Groenoog schreef op 19 januari 2012 @ 15:59:

[...]

maakt niet uit overigens hoe je op de veluwe komt, is ideal als er een klik tussen jullie is (afgezonderd zoenen)Aan de andere kant als er geen klik is, dan kunnen er wel pijnlijke stiltes vallen op die 'romantische plek' om te dwalen.
Ik ben ooit naar een improvisatieshow in het Posttheater geweest, bedacht door een date (is overigens niets geworden, maar dat lag niet aan het uitje ).

Het hele toneelstuk werd geïmproviseerd a la de Lama's, met inbreng van het publiek. Was erg leuk.

Ik weet alleen niet of dat nog steeds gedaan wordt, die date is denk ik al wel bijna tien jaar geleden...

Succes met je date!
Idd rondje sonsbeek park.

Volgens mij doet het gelders orkest een speciale voorstelling in het Musis, gisteren nog in de uitgids gelezen. Weet niet wat de kosten zijn maar het is voor alle publiek, div stijlen, zou erg leuk kunnen zijn.

high tea bij de english tearoom (eten is super, aankleding iets minder maar de ober/chef maakt veel goed)
high tea bij Roses op de Rijnkade!!! (jammer dat het nog geen terrasweer is...)
Je kunt het anders ook goedkoper doen met een NS-wandeling die je via de site van er op uit van de NS kunt vinden.

Bovendien kan je ook een lange wandeling maken in het Sonsbeekpark en het aansluitende Zijpendaal. Daar moet je dan wel even een kaartje van aanschaffen, maar volgens mij zijn er zelf wandelroutes met van die paaltjes. Hoef je niet perse naar de Veluwe. Je kunt via het Sonsbeekpark ook naar de Posbank (Velp, Rozendael) gaan wandelen en een leuk goedkoop adres om wat te drinken opzoeken. Ook kan je gewoon zelf desnoods een salade van Appie meenemen of misschien een bak bij de chinees of een pizza bestellen en dan ergens opeten (maar dan wel met mooi weer.)

Gewoon een lekker broodje en een kleine thermoskan met warme koffie kan zelfs. Hoe duur wil je het maken?
Op de Korenmarkt kan je anders wel op de (overdekte) terrassen zitten. Daar kan je lekker naar alles wat voorbij komt kijken en zo in de uitverkoop.... Dan is er genoeg te zien.

http://www.stappeninarnhe ... sk=view&id=4729&Itemid=61
Hmmm, mijn toenmalig vriendje, nu overigens mijn man, woonde in de buurt toen wij verkering kregen...wij deden dit;

Sonsbeek, mountaibiken vanaf de Posbank, in de trolleybussen zitten en gewoon ergens heen gaan, naar de Emma-piramide, burgers,....enz, leuke stad hoor!
Ik ben gaan karten op mijn eerste date en nu 11 jaar samen dus....
Niet bij Roses gaan eten! Misschien een high tea maar ik vind het een overgewaardeerde tent en meerderen met mij.

Verder:

- In Sonsbeek gaan lopen en dan in de witte villa een kop koffie doen

- Kröller Möller museum, moet je wel ff uitvogelen met OV.

- open luchtmuseum is vaak ook mooi in de winter.

- Qua eten niet in de pauwstraat gaan eten, op de mexicaan na (die is prima) is t allemaal bagger. Verder is Arnheym op de jansplaats goed, wel wat duurder. Bij St. Jan kun je prima redelijk goedkoop eten op het Jansplein, gewoon een lekkere biefstuk of een visje voor een euro of 12. In het spijkerkwartier raad ik Bosporus aan (beter dan de blauwe hoek) of Look.

Veel plezier!
Het openluchtmuseum is nu alleen open als wandelpark, je kunt dus niets van binnen bekijken. Ook leuk, maar wel iets om rekening mee te houden.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:gemini2011 schreef op 19 januari 2012 @ 16:37:

Niet bij Roses gaan eten! Misschien een high tea maar ik vind het een overgewaardeerde tent en meerderen met mij.

Verder:

- In Sonsbeek gaan lopen en dan in de witte villa een kop koffie doen

- Kröller Möller museum, moet je wel ff uitvogelen met OV.

- open luchtmuseum is vaak ook mooi in de winter.

- Qua eten niet in de pauwstraat gaan eten, op de mexicaan na (die is prima) is t allemaal bagger. Verder is Arnheym op de jansplaats goed, wel wat duurder. Bij St. Jan kun je prima redelijk goedkoop eten op het Jansplein, gewoon een lekkere biefstuk of een visje voor een euro of 12. In het spijkerkwartier raad ik Bosporus aan (beter dan de blauwe hoek) of Look.

Veel plezier!

Klopt, bij Roses moet je gewoon iets gaan drinken, en eventueel hapjes nemen. Die zijn erg lekker daar! Maar a la carte eten..nee niet doen. Duur, weinig keus en niet echt goed.

Vind je Havana en Grand Royal ook niet goed Gemini? Ik heb zaterdag bij Grand Royal gegeten met vriendinnen, wij hadden de 1001 nacht specialiteit. Vooraf allerlei kleine voorgerechtjes, als hoofdgerecht een tajine met kip of lamsvlees en als nagerecht amandelpudding, baklava, noten en muntthee! Echt heerlijk gegeten!!
Oranje koffie huis. Oudste cafe van arnhem en erg knus.

Eten bij verheyden. Altijd lekker! En biologisch vlees.

Goed proeven is ook leuke tent.

En voor kleine budget. Tapas eten bij la luna.

Je kunt in sonsbeek park ook steps huren erg leuk om te doen.

boswandeling of fietsen naar de veluwe is natuurlijk top! Je bent zo op de posbank met de fiets.
Poging twee ( eerste reactie zie ik niet terug)

Naar oranje koffie huis. Oudste en kleinste cafee van arnhem. Zeer knus en gezellig.

Eten bij:

Verheyden. Biologische en heel lekker!

La luna. Lekker goedkope tapas.

Goed proeven. Gezellig!

Fietsen of wandelen op de veluwe. Je kunt ook steps huren. Op de fiets ben je trouwens zo op de posbank. Taxi is niet nodig.
@Bella er zijn drie redenen waarom ik niet graag in de pauwstraat eet:

1) de baas is een foute vent. (ja alle eettenten zijn van hem, op de mexicaan na).

2) ik weet van een kennis hoe de keuken eruit ziet en wat daar gebeurd.

3) ik heb er drie keer gegeten. 1e keer prima. Laatste twee keren (Olivier en La Cucina) waren vreselijk.

Ik ken nogal wat mensen vanuit mijn horeca-tijd (werk) in Arnhem en laat ik eter maar op houden dat ik dus zo mijn bronnen heb.

Het oranjekoffiehuis is ook geweldig idd. Beste koffie van Arnhem en leuk cafétje.

Verheyden moet ik nog eens naar toe.

Goed proeven is mijn ervaring wisselen.

Als je goedkoop en lekker wilt eten is het proeflokaal aan de spijkerstraat ook een goede optie. Beperkte keuze (vis/vlees/vega), maar superkwaliteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven