hoeveel kcal?
vrijdag 20 januari 2012 om 11:04
geen flauw idee, maar als je erg let op hoeveel kalorien ergens in zitten, dan zou ik het gewoon even niet eten aangezien het totaal niet vult, best ongezond is, met name omdat ik uit je OP uit maak dat je alleen dat eet als lunch (of ik moet het verkeerd begrijpen) en je dus beter als lunch zijnde een paar boterhammen kan eten. Anders moet je even googlen, misschien dat dat kan helpen.
vrijdag 20 januari 2012 om 11:07
http://www.healthyweightf ... e-counter/muffin_calorie/
vrijdag 20 januari 2012 om 11:08
vrijdag 20 januari 2012 om 11:12
vrijdag 20 januari 2012 om 11:18
quote:abrikozenvlaaitje schreef op 20 januari 2012 @ 11:12:
Een ei, boekweitmeel en huttenkase (en groente afhankelijk van wat je erin wil) het is dus geen standaard muffin met veel boter en suiker.
Dat maakt het niet makkelijker
Ik denk dat het gewoon kcal bij elkaar optellen wordt van de huttenkase, boekweitmeel en ei.
Benieuwd of het lekker is!
Een ei, boekweitmeel en huttenkase (en groente afhankelijk van wat je erin wil) het is dus geen standaard muffin met veel boter en suiker.
Dat maakt het niet makkelijker
Benieuwd of het lekker is!
vrijdag 20 januari 2012 om 11:28
Ik heb ze al eens eerder gemaakt, ik vind ze lekker. Met veel groente erin (spinazie, tomaat, courgette, paprika).
Dit is het recept. Ik volg het niet precies heb bijv amandeelmeel eruit gelaten
http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=452222
Dit is het recept. Ik volg het niet precies heb bijv amandeelmeel eruit gelaten
http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=452222
vrijdag 20 januari 2012 om 11:29
quote:abrikozenvlaaitje schreef op 20 januari 2012 @ 11:08:
Ik eet al maanden boterhammen voor de lunch. Ik ben nu thuis en dacht laat ik eens wat anders proberen. In de muffins van amber albarda zit geen bloem en geen boter/olie en gezien hij hartig is ook geen suiker. Dus ik dacht dat dat een gezonde(re) keus zou zijn.
Waar is ie dan van gemaakt als er geen bloem en boter in zit?
Ik heb ook wel 'ns hartige muffins gemaakt voor de lekker, maar die bestond uit bloem, boter, kaas en chilipeper. Slécht! (kcal wise) maar lekker!!!
Ik eet al maanden boterhammen voor de lunch. Ik ben nu thuis en dacht laat ik eens wat anders proberen. In de muffins van amber albarda zit geen bloem en geen boter/olie en gezien hij hartig is ook geen suiker. Dus ik dacht dat dat een gezonde(re) keus zou zijn.
Waar is ie dan van gemaakt als er geen bloem en boter in zit?
Ik heb ook wel 'ns hartige muffins gemaakt voor de lekker, maar die bestond uit bloem, boter, kaas en chilipeper. Slécht! (kcal wise) maar lekker!!!
vrijdag 20 januari 2012 om 11:30
Ik ga er nu een maken, met een kopje vers gemaakte soep
Ik heb een ander hartige muffinrecept met bijna dezelfde ingredienten gevonden (met feta en noten erbij, dus dit zal minder kcal zijn) van 120 kcal per muffin. Dat 'mag' ik hebben en kan ik vanavond ook nog lekker eten.
bedankt voor het meedenken!
Ik heb een ander hartige muffinrecept met bijna dezelfde ingredienten gevonden (met feta en noten erbij, dus dit zal minder kcal zijn) van 120 kcal per muffin. Dat 'mag' ik hebben en kan ik vanavond ook nog lekker eten.
bedankt voor het meedenken!
vrijdag 20 januari 2012 om 12:49