Teleurgesteld

20-01-2012 10:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn leven is zo anders dan ik het had voorgesteld. Ik had verwacht een carriere te hebben opgebouwd, maar ik voel me in mijn baan niet thuis en ik ben niet zo goed in dingen waar ik dacht goed in te willen zijn. Mijn tijd verdeel ik over werk, studie en vrienden. Op mijn werk zijn ze niet tevreden en wordt ik buitengesloten. Op de uni vinden ze dat ik niet genoeg bijdraag, terwijl ik voel alsof ik de kar trek. Mijn relatie is niet echt leuk meer en ook daar ben ik degene die vrolijk doet, maar mijn vriend maakt overal een probleem van. Waardoor ik thuis niet bijtank maar alleen energie zuigt. Mijn familie en vrienden zie ik steeds minder, ook door mijn partner en omdat ze me ook daar buitensluiten. Ik voel me gewoon een beetje down en teleurgesteld.
Je hebt toch echt zelf in de hand hoe je leven eruit ziet. Als het je niet bevalt zul je er zelf wat aan moeten veranderen. Andere baan, vriend dumpen, meer tijd investeren in familie en vrienden. Actie!!!
Actie!
..popcorn?
Heel veel heb je zelf in de hand.

Als je nou begint met je relatie verbreken.

Dat scheelt een hoop energie. Energie die je daarna in goede dingen kunt stoppen.

Je mag down en teleurgesteld zijn, maar dan moet je er wel alles aan hebben gedaan om het voor jezelf beter te maken. En dat heb je tot nu toe niet gedaan. Onderneem actie en zie dat je veel gelukkiger kunt zijn dan nu.
Je moet dus je leven veranderen...

Doe dat stap voor stap en begin bij het grootste!

Zoek ander werk (daarmee blijf je onafhankelijk)

Verbreek je relatie

Dan sta je al heel anders in het leven en ben jij ook een ander mens!
Je moet inderdaad zelf de dingen aanpassen, zodat ze uiteindelijk wel worden zoals je wilt. Ik heb in dezelfde situatie gezeten, dat ik nergens tevreden over was en veel problemen had. Ik heb eens flink mijn leven omgegooid en nu ben ik gelukkiger dan ooit. En ik weet dat, mocht ik ooit wel weer ontevreden zijn met hoe mijn leven eruit ziet, ik zelf de mogelijkheid heb om het te veranderen. Dus, zoals de rest ook zegt: actie!!
http://m.youtube.com/inde ... i=%2F%3Fgl%3DNL%26hl%3Dnl
Het leven is een feest, je moet alleen wel zelf de slingers op hangen!

Een van de door mij veel toegepaste spreuken om gelukkig te zijn en te blijven.
Heel leuk die spreuk hoor en een regelrechte dooddoener.

Geloof dat iedereen die spreuk graag zou willen hanteren, maar als je weet dat de slingers opgehangen moeten worden, zul je eerst ruimte moeten maken voor de slingers.
Die spreuk ben ik het niet mee eens.

Voor sommigen zal de spreuk kunnen gelden, maar voor bepaalde doelgroepen vind ik het zelfs een belediging.
Jij bent de baas over je eigen leven, je eigen lichaam. Hou op met hier klagen topics openen en onderneem actie.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hi, heb je wel genoeg zelfkennis?
Mijn tip is; GA SPORTEN! Mijn ervaring (en ook die zo ongeveer al mijn sportgenoten) is dat je door lekker te bewegen, verstand op nul, je HEEL LEKKER voelt. Nieuwe inspiratie krijgt. Je moet soms even een drempel over om te gaan, maar na die tijd voel je je trots op jezelf. En ik krijg altijd heel veel inspiratie en zin in nieuwe dingen! Dit kan ik je ECHT aanraden. Begin vanmiddag of vanavond bijvoorbeeld eens met een wandeling (wel flink doorlopen!) En kijk hoe je je daarna voelt.
quote:Kier_V schreef op 20 januari 2012 @ 11:55:

Geloof dat iedereen die spreuk graag zou willen hanteren, maar als je weet dat de slingers opgehangen moeten worden, zul je eerst ruimte moeten maken voor de slingers.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:sandt schreef op 20 januari 2012 @ 11:22:

Het leven is een feest, je moet alleen wel zelf de slingers op hangen!

Een van de door mij veel toegepaste spreuken om gelukkig te zijn en te blijven.Dus zolang jij, de slingers ophangt ben, èn blijf je gelukkig?.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Is toch goed bedoeld van die slingers?

Hmm, ik zou voor mezelf nagaan wat je dan wel wil in het leven, en dat proberen te bereiken.

Relatie kost je energie, dumpen. (Even nuanceren); of een hartig woordje mee spreken, is het nog te redden, je relatie? Kun je het ombuigen, van energie zuigend, naar energie gevend? Of heb je daar een hard hoofd in?

Andere baan zoeken.

Meer tijd investeren in familie en vrienden

Rond de tafel gaan met je studiegroep en eens goed praten. Vertellen dat jij juist t gevoel hebt dat je de kar trekt en hoe het komt dat zij het beeld hebben dat jij niks inbrengt. Probeer weer op 1 lijn te komen, maar ga met ze om de tafel!

Meer lichaamsbeweging, word je vrolijker van, door dat stofje wat je dan aanmaakt.

Verwen jezelf ook met leuke dingen, een boek, een filmpje, iets lekkers...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:Kier_V schreef op 20 januari 2012 @ 11:55:

Juist, ruimte maken voor slingers, en gaan, doen etc. Durf knopen door te hakken, als het weer niet wordt wat je verwacht dan hup, weer opnieuw. Niet gaan zitten kniezen, als het een niks voor je is het ander proberen.

Dit jaar hele andere vakantie gehad dan verwacht. Op pad gegaan voor een zon vakantie en door de regen heel veel ondernomen en gezien. Wij zijn kampeerders die ons niet door regen laten afschrikken en altijd een leuke vakantie hebben.

Het bovenstaande is een illustratie van mijn hele leven, echt wel eens een moeilijke tijd gehad hoor. Tijd genomen om het te verwerken en dan weer door!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven