NY met kinderen
vrijdag 20 januari 2012 om 16:35
Wegens omstandigheden moeten wij in februari voor een dag naar de VS, niet zo ver van New York. Die dag is net de eerste dag van de krokusvakantie.
Wij hebben twee kinderen van 6 en 8 en ze hoeven niet per se mee, maar omdat wij vanaf NY terugvliegen, kunnen wij natuurlijk ook een paar dagen in NY blijven. Als we dat doen, dan neem ik ze het liefst mee, ik vind een week best lang voor ze om in NL te blijven en het is toch krokusvakantie.
Wie is er wel eens in NY geweest? Is dit wat voor kinderen?
Wie heeft er eventueel leuke tips om te zien/doen in NY met twee kinderen van 6 en 8?
Wij hebben twee kinderen van 6 en 8 en ze hoeven niet per se mee, maar omdat wij vanaf NY terugvliegen, kunnen wij natuurlijk ook een paar dagen in NY blijven. Als we dat doen, dan neem ik ze het liefst mee, ik vind een week best lang voor ze om in NL te blijven en het is toch krokusvakantie.
Wie is er wel eens in NY geweest? Is dit wat voor kinderen?
Wie heeft er eventueel leuke tips om te zien/doen in NY met twee kinderen van 6 en 8?
vrijdag 20 januari 2012 om 16:38
maar ik ben de beroerdste niet en heb even voor je gegoogled
http://www.verenigdestaten.info/rsinfo/kids-NYC.html
http://www.verenigdestaten.info/rsinfo/kids-NYC.html
vrijdag 20 januari 2012 om 16:41
Er is een heel uitgebreid centraal topic waar een aantal enthousiaste forummers al je vragen beantwoorden.
Mijn tips: Madame Tussaud, M&M en Toys R us store op Times square, NY museum of natural history, Central Park, een voorstelling op Broadway, hoge wolkenkrabbers beklimmen, de zoo in The Bronz, het lijkt mij een superspannende stad voor koters van 6 en 8.
Mijn tips: Madame Tussaud, M&M en Toys R us store op Times square, NY museum of natural history, Central Park, een voorstelling op Broadway, hoge wolkenkrabbers beklimmen, de zoo in The Bronz, het lijkt mij een superspannende stad voor koters van 6 en 8.
vrijdag 20 januari 2012 om 17:42
Wij zijn er geweest met kind, maar hij was toen net geen 2 dus qua interesses is dat iets anders. Wel vond ik het een ontzettend kindvriendelijke stad. Overal voorzieningen voor kinderen en iedereen was supervriendelijk. Veel speeltuinen (met omheining- je komt er enkel in met kind), schitterende speelgoedwinkels ( fao schwartz! Toys 'r' us op times square met achtbaan) en ook best leuke musea. De metropolitan is het meest indrukwekkend vond ik. En natuurljk ellis island ( ferry is ook leuk voor de kinderen) . Voor de rest: hot dog eten aan een kraampje, in zo'n gele taxi die ze kennen van tv en naar boven op top of the rock voor het uitzicht, dan zie je ook het empire state building. Nog een shoptip: lego was er een stuk goedkoper dan hier, herinner ik me. Have fun!
zondag 22 januari 2012 om 15:27
Wij zijn in april met onze dochter ( toen 9 )gegaan. Het was echt fantastisch! Ze heeft het er nu nog over! En het is niet zo dat wij nooit eens iets doen.. ;-)Wel hebben wij gekozen voor een rechtstreekse vlucht en een luxe, centraal gelegen hotel. Ook deden wij grote afstanden met de taxi.
Wat onze dochter fantastisch vond:
Een show bekijken(lion king), central park, lunch bij the boathouse (ook leuk voor ouders
)) hotdog eten op de hoek van de straat, ritjes in de gele taxi deden het ook heel goed, de enorme winkels, empire state building, musea,
En natuurlijk de lichtreclames van time square! Je kunt zelfs een foto van jou en jouw gezin hierop krijgen! Je hoeft hiervoor alleen maar een artikel te kopen bij een kledingzaak (american eagles), straat artiesten. Eigenlijk te veel om op te noemen!
Wij zijn helemaal fan en gaan in april weer! Ik zou het zeker doen als jouw kinderen makkelijk reizen en van een grote stad houden.
Heel veel plezier vast!
Wat onze dochter fantastisch vond:
Een show bekijken(lion king), central park, lunch bij the boathouse (ook leuk voor ouders
En natuurlijk de lichtreclames van time square! Je kunt zelfs een foto van jou en jouw gezin hierop krijgen! Je hoeft hiervoor alleen maar een artikel te kopen bij een kledingzaak (american eagles), straat artiesten. Eigenlijk te veel om op te noemen!
Wij zijn helemaal fan en gaan in april weer! Ik zou het zeker doen als jouw kinderen makkelijk reizen en van een grote stad houden.
Heel veel plezier vast!
zondag 22 januari 2012 om 22:19
Wat leuk dat je iets aan onze tips hebt!
Boathouse is het leukst als je bij het "chique" gedeelte zit. Wel van te voren reserveren! Anders moet je al snel 45 minuten tot een 1 uur wachten. (wij hadden geen reservering en hebben met een beeper gewacht)
De dierentuin in central park is trouwens ook erg leuk!
American eagle kun je vinden op time square. Je koopt een kledingstuk (helemaal niet duur ) en gaat met je bon naar de fotograaf beneden in de winkel. Nadat jullie de fotot hebben goedgekeurd kun je nog een tekst bij de foto plaatsen. Binnen 5 minuten verschijnt buiten op één van die enorme schermen jouw foto! Helaas duurt dit niet langer dan 15 a 20 seconden. Wel komt je foto vaker langs!
Nogmaals veel plezier!
Boathouse is het leukst als je bij het "chique" gedeelte zit. Wel van te voren reserveren! Anders moet je al snel 45 minuten tot een 1 uur wachten. (wij hadden geen reservering en hebben met een beeper gewacht)
De dierentuin in central park is trouwens ook erg leuk!
American eagle kun je vinden op time square. Je koopt een kledingstuk (helemaal niet duur ) en gaat met je bon naar de fotograaf beneden in de winkel. Nadat jullie de fotot hebben goedgekeurd kun je nog een tekst bij de foto plaatsen. Binnen 5 minuten verschijnt buiten op één van die enorme schermen jouw foto! Helaas duurt dit niet langer dan 15 a 20 seconden. Wel komt je foto vaker langs!
Nogmaals veel plezier!
woensdag 25 januari 2012 om 11:25
Ik vind het hartstikke leuk! Dank je wel. Ik heb een lijstje gemaakt en veel van de dingen die hier genoemd zijn willen we gaan doen. We landen om 14.30 na een korte binnenlandse vlucht, we zijn dan nog redelijk fit en hebben dan die avond en vervolgens 4 hele dagen waarin we zoveel mogelijk willen zien en doen.
Hoe heb je de Lion King voorstelling geboekt? Vooraf in NL of ter plaatse? Dit lijkt me erg leuk voor de eerste avond.
Ik ben ooit een keer naar London geweest en toen waren alle bekende musicals al voor een half jaar volgeboekt....
Hoe heb je de Lion King voorstelling geboekt? Vooraf in NL of ter plaatse? Dit lijkt me erg leuk voor de eerste avond.
Ik ben ooit een keer naar London geweest en toen waren alle bekende musicals al voor een half jaar volgeboekt....
woensdag 25 januari 2012 om 16:07
Lion King kun je het beste van te voren reserveren.
Maar een geld besparende tip; op Times Square bij TKT kun je op dw dag zelf kaartjes voor de helft vd prijs kopen. Rijen zijn erg groot, maar ze hebben ook een kassa bij Pier 17 (downtown). Binnen 10 minuten heb je daar je kaartjes.
Lion King en Wicked doen hier niet aan mee, voor de rest kun je kaarten voor alle shows kopen.
Maar een geld besparende tip; op Times Square bij TKT kun je op dw dag zelf kaartjes voor de helft vd prijs kopen. Rijen zijn erg groot, maar ze hebben ook een kassa bij Pier 17 (downtown). Binnen 10 minuten heb je daar je kaartjes.
Lion King en Wicked doen hier niet aan mee, voor de rest kun je kaarten voor alle shows kopen.
vrijdag 27 januari 2012 om 23:48
zaterdag 28 januari 2012 om 10:11