Wentelteefjessmurrie
zaterdag 21 januari 2012 om 14:01
Ik had vanmiddag ineens zo'n zin in wentelteefjes!
Dus na enige research op internet ging ik aan de slag.
Heb drie boterhammen geweekt in een mix van 1 ei, 250ml melk en wat kaneel en suiker.
Had ze steeds ongeveer 10 minuten in de pan (terwijl recept 5 minuten aangaf), tot ze van buiten bruin en knapperig waren. Maar ja.. de binnenkant was dus echt smurrie.
Wat doe ik fout?
Denk zelf dat ik toch teveel melk gebruik, al zag ik ook recepten langskomen van een halve liter melk op 1 ei..
Dus na enige research op internet ging ik aan de slag.
Heb drie boterhammen geweekt in een mix van 1 ei, 250ml melk en wat kaneel en suiker.
Had ze steeds ongeveer 10 minuten in de pan (terwijl recept 5 minuten aangaf), tot ze van buiten bruin en knapperig waren. Maar ja.. de binnenkant was dus echt smurrie.
Wat doe ik fout?
Denk zelf dat ik toch teveel melk gebruik, al zag ik ook recepten langskomen van een halve liter melk op 1 ei..
zaterdag 21 januari 2012 om 14:07
Hier doen we de ei-melk-kaneelmix in een diep bord en dan met een vork een (liefst oude, witte) boterham er even aan beide kanten doorheen halen en hop, de koekenpan in. Kort bakken aan beide kanten tot de boterham droog en licht krokant is en klaar.
Oh wat lagiulietta zegt dus: je moet de boterhammen niet laten weken, alleen door de mix halen.
Oh wat lagiulietta zegt dus: je moet de boterhammen niet laten weken, alleen door de mix halen.