Tristan en Isolde

22-01-2012 12:14 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier gezien dat mensen het erg vinden dat broer en zus de naam Tristan en Isolde krijgen,

Ik wil eigenlijk zeggen dat ik dus Isolde noem en mijn broer Tristan.

En wij vinden dit beide totaal niet erg, er wordt soms wel over gegrapt, maar dat is het plezante eraan, we hebben beide unieke namen en ik ben er toch al zeker erg blij mee ;D

De vraag was eigenlijk vooral gesteld door mijn vader, maar zijn er nog gezinnen die hun kinderen Tristan en Isolde hebben genoemd?
Ik vind het beide prachtige namen maar ik zou ze niet combinatie aan mijn kinderen geven. Maar er zijn vast wel meerdere ouders die dat wel hebben gedaan.
quote:lichtpuntjes schreef op 22 januari 2012 @ 12:30:

[...]

Wat zeurt TO dan dat zij Isolde heet? Omdat het wel gek kan worden gevonden zijn geweest geworden als jij en je broer samen een boek zijn
Hoewel Peter en Tigerlilly natuurlijk leuker is.
quote:Star schreef op 22 januari 2012 @ 12:36:

[...]

Omdat het wel gek kan worden gevonden zijn geweest geworden als jij en je broer samen een boek zijn Met een heel treurig liefdesverhaal, als ik me goed herinner. Dat is wel een beetje apart met je broer.
Ben & Jerry is ook leuk.

Of Spic & Span.
Ernst en Bobbie...
Ja! Of Phoebe en Joey! Rachel en Ross, Monica en Chandler..
Of bij een drieling: Ernst, Bobbie en Derest.
Derest
Pim, Frits en Ida.
Saskia en Jeroen.
Heidi en Peter.
Tom en Jerry.
Ik heb een zoon Tristan maar geen dochter Isolde. Wie weet valt het nog te overwegen Maar het is wel een beetje een gimmick natuurlijk. Fijn dat jullie er geen moeite mee hebben en dat er nooit vervelende opmerkingen over zijn gemaakt. Daar zou ik bang voor zijn. Ik vind het wel allebei mooie namen maar ik zou ze niet binnen een gezin overwegen.

Overigens ken ik een tweeling Hillary en William, vernoemd naar de Clintons. Zijn inmiddels al zo'n 16. William werd eerst altijd Bill genoemd waardoor de connectie nog duidelijker was. En dat was ten tijde van Clinton als president dus toen viel het iedereen op. Nu Bill zich William laat noemen hebben ze er minder last van.
Bill & Hillary? Dear, why

Ik vind het an sich ook geen mooie namen.

Tristan en Isolde, tja. Ik vind het naast de clichématige combi ook een beetje dubieus aangezien het geliefden waren, en dat dan voor broer en zus.

Ik ken geen dus geen Tristans & Isoldes, en al helemaal niet in combi. Ik vind Isolde wel een mooie naam, dat wel.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Zipje en Zopje (die kleurpotloden van Bert uit Sesamstraat) .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:germanwings schreef op 22 januari 2012 @ 12:16:

Ik denk dat in nl niet veel ouders hun kind nog tristan noemenidd
Heath Ledger was naar Heathcliffe vernoemd, en zijn zusje heette Kate, naar Cathy.

Niet echt een vrolijk liefdesverhaal, en waarom zou je je kind in vredesnaam vernoemen naar een van de grootste fictieve klootzakken ooit?
Ik ben ook onderdeel van zo'n vast setje en ik heb dat vroeger nooit leuk gevonden. Als ik zei dat ik *Isolde* heette, werd er meteen lacherig gevraagd: waar is *tristan* dan ? Zo heet mijn broer dus.

Nu ik volwassen ben, heb ik er geen last meer van (mijn setje is inmiddels niet meer zo heel bekend meer), maar ik zou het mijn kinderen nooit aan doen!

(Voor alle duidelijkheid: ik heet geen Isolde hoor!)
Ik ken 2 broertjes met de namen Sam en Moos.
quote:FullHouse schreef op 22 januari 2012 @ 13:54:

Ik ben ook onderdeel van zo'n vast setje en ik heb dat vroeger nooit leuk gevonden. Als ik zei dat ik *Isolde* heette, werd er meteen lacherig gevraagd: waar is *tristan* dan ? Zo heet mijn broer dus.

Nu ik volwassen ben, heb ik er geen last meer van (mijn setje is inmiddels niet meer zo heel bekend meer), maar ik zou het mijn kinderen nooit aan doen!

(Voor alle duidelijkheid: ik heet geen Isolde hoor!)Oo nu ben ik nieuwsgierig.
quote:germanwings schreef op 22 januari 2012 @ 12:16:

Ik denk dat in nl niet veel ouders hun kind nog tristan noemen

Denk het ook niet.

De kat van de vriendin van mijn zoon,heet wel zo.
Ach, als je niet van der V. van je achternaam heet... Ik vind het geen rare naam.
Ik ken mensen die hun kindje Thrysthan hebben genoemd.

Tja, het is geen Tristan maar of het een verbetering is...
Saskia & Serge

Voor de rest zou ik bijna naar het topic over parkietennamen en cavianamen verwijzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven