Tristan en Isolde
zondag 22 januari 2012 om 12:14
Ik heb hier gezien dat mensen het erg vinden dat broer en zus de naam Tristan en Isolde krijgen,
Ik wil eigenlijk zeggen dat ik dus Isolde noem en mijn broer Tristan.
En wij vinden dit beide totaal niet erg, er wordt soms wel over gegrapt, maar dat is het plezante eraan, we hebben beide unieke namen en ik ben er toch al zeker erg blij mee ;D
De vraag was eigenlijk vooral gesteld door mijn vader, maar zijn er nog gezinnen die hun kinderen Tristan en Isolde hebben genoemd?
Ik wil eigenlijk zeggen dat ik dus Isolde noem en mijn broer Tristan.
En wij vinden dit beide totaal niet erg, er wordt soms wel over gegrapt, maar dat is het plezante eraan, we hebben beide unieke namen en ik ben er toch al zeker erg blij mee ;D
De vraag was eigenlijk vooral gesteld door mijn vader, maar zijn er nog gezinnen die hun kinderen Tristan en Isolde hebben genoemd?
zondag 22 januari 2012 om 12:38
zondag 22 januari 2012 om 13:22
Ik heb een zoon Tristan maar geen dochter Isolde. Wie weet valt het nog te overwegen Maar het is wel een beetje een gimmick natuurlijk. Fijn dat jullie er geen moeite mee hebben en dat er nooit vervelende opmerkingen over zijn gemaakt. Daar zou ik bang voor zijn. Ik vind het wel allebei mooie namen maar ik zou ze niet binnen een gezin overwegen.
Overigens ken ik een tweeling Hillary en William, vernoemd naar de Clintons. Zijn inmiddels al zo'n 16. William werd eerst altijd Bill genoemd waardoor de connectie nog duidelijker was. En dat was ten tijde van Clinton als president dus toen viel het iedereen op. Nu Bill zich William laat noemen hebben ze er minder last van.
Overigens ken ik een tweeling Hillary en William, vernoemd naar de Clintons. Zijn inmiddels al zo'n 16. William werd eerst altijd Bill genoemd waardoor de connectie nog duidelijker was. En dat was ten tijde van Clinton als president dus toen viel het iedereen op. Nu Bill zich William laat noemen hebben ze er minder last van.
zondag 22 januari 2012 om 13:45
Bill & Hillary? Dear, why
Ik vind het an sich ook geen mooie namen.
Tristan en Isolde, tja. Ik vind het naast de clichématige combi ook een beetje dubieus aangezien het geliefden waren, en dat dan voor broer en zus.
Ik ken geen dus geen Tristans & Isoldes, en al helemaal niet in combi. Ik vind Isolde wel een mooie naam, dat wel.
Ik vind het an sich ook geen mooie namen.
Tristan en Isolde, tja. Ik vind het naast de clichématige combi ook een beetje dubieus aangezien het geliefden waren, en dat dan voor broer en zus.
Ik ken geen dus geen Tristans & Isoldes, en al helemaal niet in combi. Ik vind Isolde wel een mooie naam, dat wel.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
zondag 22 januari 2012 om 13:54
Ik ben ook onderdeel van zo'n vast setje en ik heb dat vroeger nooit leuk gevonden. Als ik zei dat ik *Isolde* heette, werd er meteen lacherig gevraagd: waar is *tristan* dan ? Zo heet mijn broer dus.
Nu ik volwassen ben, heb ik er geen last meer van (mijn setje is inmiddels niet meer zo heel bekend meer), maar ik zou het mijn kinderen nooit aan doen!
(Voor alle duidelijkheid: ik heet geen Isolde hoor!)
Nu ik volwassen ben, heb ik er geen last meer van (mijn setje is inmiddels niet meer zo heel bekend meer), maar ik zou het mijn kinderen nooit aan doen!
(Voor alle duidelijkheid: ik heet geen Isolde hoor!)
zondag 22 januari 2012 om 14:51
quote:FullHouse schreef op 22 januari 2012 @ 13:54:
Ik ben ook onderdeel van zo'n vast setje en ik heb dat vroeger nooit leuk gevonden. Als ik zei dat ik *Isolde* heette, werd er meteen lacherig gevraagd: waar is *tristan* dan ? Zo heet mijn broer dus.
(Voor alle duidelijkheid: ik heet geen Isolde hoor!)Oo nu ben ik nieuwsgierig.
(Voor alle duidelijkheid: ik heet geen Isolde hoor!)Oo nu ben ik nieuwsgierig.