Tristan en Isolde

22-01-2012 12:14 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier gezien dat mensen het erg vinden dat broer en zus de naam Tristan en Isolde krijgen,

Ik wil eigenlijk zeggen dat ik dus Isolde noem en mijn broer Tristan.

En wij vinden dit beide totaal niet erg, er wordt soms wel over gegrapt, maar dat is het plezante eraan, we hebben beide unieke namen en ik ben er toch al zeker erg blij mee ;D

De vraag was eigenlijk vooral gesteld door mijn vader, maar zijn er nog gezinnen die hun kinderen Tristan en Isolde hebben genoemd?
Do & Remie
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:FullHouse schreef op 22 januari 2012 @ 13:54:

Ik ben ook onderdeel van zo'n vast setje en ik heb dat vroeger nooit leuk gevonden. Als ik zei dat ik *Isolde* heette, werd er meteen lacherig gevraagd: waar is *tristan* dan ? Zo heet mijn broer dus.

Nu ik volwassen ben, heb ik er geen last meer van (mijn setje is inmiddels niet meer zo heel bekend meer), maar ik zou het mijn kinderen nooit aan doen!

(Voor alle duidelijkheid: ik heet geen Isolde hoor!)zeggen ze tegen mij dus ook wel, maar ik lach het gewoon weg, ik ben van belgie, en eigenlijk kennen hier niet zoveel mensen de combinatie Tristan en Isolde
Ik ken een stelletje zij heet ; lotti hij heet helmut! Haha ze geloofde m zelf ook niet toen hij haar wilde versieren!
Ik ken een Hennie en Tonnie. Geen gekke combi, maar ik kan maar niet onthouden wie de man is en wie de vrouw.
Een vroegere vriendin heeft een broer die Tristan heet. Haar ouders hebben de naam Isolde voor haar ook overwogen (en gelukkig iets anders gekozen, ik vind de associatie met een liefdesverhaal ook een béétje gek).

Ik vraag me ook af of je dan al voor je eerste kind het plan opvat om, mocht er een tweede komen ze samen leuk te noemen naar een bekend stel.
Dat was bij mijn ouders niet zo. Oudste broer werd geboren en werd *tristan* genoemd. Hij heeft zijn naam omdat ze dat een mooie naam vonden.

Toen ik in aantocht was, was er een jongensnaam voor mij (die ik trouwens niet weet) en toen kwam de setjesnaam om de hoek kijken. Ik was (en ben) een meisje, dus werd ik *Isolde*
Snap nooit zo dat kindernamen bij elkaar moeten horen. Of met dezelfde letter moeten beginnen. Of uit hetzelfde land. Of mythologisch. Of uh..
Je bent zelf een theepot
Ik ken een broer en zus, die dezelfde naam hebben maar dan omgekeerd, dus achterstevoren. Erg bizar....
Kim en Mik?
Het zijn natuurlijk de namen van bestaande personen, vind het een beetje raar om ze zo op internet te zetten... Maar goed, de kans dat ze toevallig dit forum lezen? Okee: Mara en Aram....
Waarom zet je ze dan neer? Er heeft NIEMAND naar gevraagd!
Porky en Bess, doen het ook altijd leuk. Of Sjors en Sjimmie.
Porky, zeker leuk
.
Suske en Wiske

of

De Dikke en de Dunne
quote:-anna- schreef op 22 januari 2012 @ 13:01:

Saskia en Jeroen.Ik ken dus écht een broer en zus die zo heten (of zus en broer dus, Saskia is het meisje )
ik ken een barbie en ken. (getrouwd met elkaar, btw)
Jeetje Fullhouse, chill'm es een beetje! Ik heb toch zelf besloten het er wel neer te zetten? Geef jou toch nergens de schuld van?

Nippo deed een gok en toen dacht ik, ach waarom ook niet. Dus rustig aan, stukken beter voor je hart. (en waarschijnlijk ook je humeur)
Met m'n hart is niks mis hoor, met m'n humeur ook niet. Ik vind het opvallend dat je het eerst raar vindt om die namen op het www te zetten en vervolgens in een adem door datzelfde wel doet. That's all!

(En ik voelde me zeker nergens van beschuldigd hoor)
Okee. Misschien toch het lastige van typen dan, je ziet niet hoe iemand het bedoelt.....
Wij hebben heel even getwijfeld om onze kinderen zo'n combinatie van 2 namen te geven. Zoon 1 heeft een bijbelse naam en er was een andere bijbelse naam die wij heel mooi vonden voor zoon 2, maar die hoort eigenlijk een beetje bij die eerste naam (twee hele goede vrienden, bijna broers). Wij vonden de combi in ieder geval een beetje té, dus dat is hem niet geworden.
..
David en Jonathan?
Kaïn en Abel? Oh nee dat waren echt broers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven