Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

29-12-2011 18:57 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop best veel kleding vind ik zelf een aantal dingen staan vervolgens verloren in de kast zoals die naaldhaken doodzonde .Verder ook jurkjes die ik vervolgens niet aantrek om de een andren reden, nu heb ik vandaag gelezen over het proyect free fachion een jaar lang niet winkelen zodat je creatiever word en niet voor elk feestje naar de winkel voor iets nieuws .Ik ga dit dus proberen een jaar lang niet winkelen voor kleding ben zeer benieuwdt, Zijn er mensen die dit ook gaan doen of mij een hart onder de riem willen steken haha zodat het een mischion posibole word invp een mischion inposibile

ps ik heb moeite met schrijven

en ja daar krijg ik hulp voor
Gelukkig niet, obsessed? nee, zo praat ik gelukkig niet.

Ik ben niet ook bezeten, maar voel me soms plaatsvervangend schuldig voor het verkwistende en vervuilende gedrag van andere vrouwen.

Dan voel ik me schuldig dat ik ze niet kan leren hoe het ook kan.

Onzin natuurlijk, want die vrouwen kiezen er bewust voor om zo te zijn.

Koop ik ook eens 3 paar terwijl ik al 2 jaar geen handschoenen heb gekocht. Er lag namelijk alleen maar rotzooi in de winkel of het was niet vrouwelijk.

Maar fijn dat er eindelijk initiatieven zijn gekomen waarbij het niet alleen om het geld gaat. Dat hoop ik tenminste wel.

Ik wens hier iedereen succes verder voor de rest.

Op dit forum zijn er toch teveel figuren die het beter weten en niet willen delen. Sneren uitdelen dat kunnen ze. Kennis delen kunnen ze ook niet.

Veel plezier en vol houden met niet kopen. Een tussenvorm van bewuster omgaan met kopen dat lijkt me namelijk een veel beter alternatief. Een minimaal bedrag per maand mogen besteden voor vervangende aanschaf. Met kapotte panty's of kleding niet kunnen dragen omdat je niets hebt dat lijkt op straf.

Dat motiveert ook niet. Dat is kwelling.

Verder reageer ik dus maar niet meer omdat @Nikki haar zin te geven. Niet omdat ik het leuk vind, maar ik heb geen zin meer in dat soort forumgebruikers.

@Nikki, dat verplicht mij niet om niet meer te reageren als ik er toch anders over ga denken. Ik wil het zelf gewoon al wat langere tijd. Er zitten toch wel enkele gebruikers die leuk schrijven en OOK leuk kunnen omgaan met anderen.
Dat komt dan mooi uit in combinatie met je voornemen om minder te forummen.
Ik had me voorgenomen om niets te kopen. Met name vanwege geldgebrek. Gister toch een beetje voor het bijltje gegaan.

Jurkje met 70% korting

3 Triumph Beha's voor 70% korting

2 hipsters voor 70% korting

1 paar warme laarzen voor 75% korting

De lingerie had ik nodig. Het jurkje in principe niet. Hoewel ik alleen maar jurkjes draag, vind ik dat ik met 10 jurkjes wel kan afwisselen. Die 11e had niet gehoeven. De laarzen zijn van een duur merk, en heb ik voor een groot deel dus nu gratis, want ook een deel gekregen als cadeautje.

Ik ben heel blij met mijn aankopen. Ik heb nog geen 100 euro uitgegeven, wat omgerekend honderden euro's had gekost zonder sale. Maar toch voel ik me een slappeling. Dat ik me niet aan mijn eigen afspraak heb gehouden.
Ben ik met je eens Christiane, het is nog niet eens een maand.

Maar je kan opnieuw beginnen als je wilt..het duurt dan gewoon tot 23/01/2013

quote:luni schreef op 22 januari 2012 @ 14:44:

Ben ik met je eens Christiane, het is nog niet eens een maand.

Maar je kan opnieuw beginnen als je wilt..het duurt dan gewoon tot 23/01/2013

In mijn geval tot 23 juli 2012. Ik had met mezelf namelijk afgesproken 6 maanden.

Vol goede moed verder. Want mijn spaargeld mag niet verder interen.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Hebben mensen wel goed gelezen in welk topic ze posten?

Dit is toch een jaar GEEN kleding kopen? Of vergis ik me nou?

Na een hoop subtiele hints wil ik toch wel even uitspreken dat ik me er behoorlijk aan irriteer als mensen hier schrijven wat ze gekocht hebben.

Niks persoonlijks verder.
@schuilnaam, dus zodra iemand een foutje maakt, mogen ze dat hier niet posten zoals diva en Christianne dat wel hebben gedaan? Het is dus een soort dieettopic maar dan eentje waarin niemand mag schrijven dat ze een reep chocolade hebben genomen, omdat ze niet lekker in hun vel zaten, maar nu weer goede voornemens hebben. Streng hoor en ik weet niet of het nu voor meer motivatie zorgt.
auhum ik heb het topic gestaard om me kaar te helpen ook als het mis gaat tuurlijk moet je niet uigebreid over je aankopen gaan praten, heb ik ook niet gedaan.

maar als iemand de mist in gaat kan hij daarna toch weer de draad op paken en het opnieuw proberen?

dat is met dieeten het zelfde dus als het mis gaat ben je niet meer welkom nu leuk dan. De bedoeling was gewoon met elkaar er over te schrijven ook als het misgaat en je hiervan baalt.
Diva, even off topic maar heb je ook een spraakgebrek naast het feit dat je beroerd schrijft?
ik ben van plan er nu weer voor te gaan. ik ben al veel bewuster van aankopen en koop ook niet meer van wat ik niet nodig heb

ik ben daar trost op vind mileu en duurzaam bezig zijn erg belangrijk.
Ik heb het niet bedacht, maar de free fashion challenge is een jaar helemaal geen kleding kopen. Degene die dat niet willen heb ik geen boodschap aan, dat demotiveert mij juist en zoals ik heb begrepen ook de anderen die wel echt meedoen hieraan.

Bij een dieet topic staat ook niet: een jaar niet eten/geen eten.

Hier wel, hier wordt de nullijn gehandhaafd, at is nou eenmaal de hele challenge. Half telt niet.

Maar als je dan wil vergelijken met een dieettopic:

Bij een dieet topic wordt ook niet gezegd: ik heb gezondigd met 8 chocoladekoekjes, 6 truffels en 5 pizza's door mensen die niet aan het dieten zijn.

Of mensen die zeggen ja ik heb 7 taarten gegeten met 70% korting. Nogmaals, het is niets persoonlijks, maar mij stoort het want ik heb wel die harde afspraak gemaakt dit te doen, en niet half.

Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit niet snappen.

Waarom openen die mensen niet een topic met de naam minder kleding kopen/bezuinigen op kelding, als dat is wat zij doen. Het zijn naar mijn mening echt 2 totaal verschillende dingen.
Ik ben het wel met je eens schuilnaam maar toch waardeer ik het als forummers die deels meedoen met goede ideeen komen.
Ja dat vind ik ook prima en wat mij betreft is iedereen welkom, maar ik hoef niet de hele tijd te horen wat er gekocht is.

Dat hoort gewoon niet op dit topic thuis.
Klopt, daar is een ander topic voor
het werkt hier voor geen meter
quote:enter schreef op 22 januari 2012 @ 19:15:

het werkt hier voor geen meter Dat verbaast me niets Enter. Jij wil natuurlijk bij ieder nieuw gezicht een andere outfit!
Het lijkt wel een 3 weken itch hier
Ik ben ook nog steeds 'in the running'. Niets gekocht, wel wat leuks gedaan (vind ikzelf). Van een oud turquoise shirtje wat niet paste een roosje gemaakt, (gewoon frummelen, veiligheidsspeld erachter) en zo mijn sjaal of blouse opgepimpt. Ook zit ik erover te denken om een aantal kledingstukken groter te maken omdat ik door ziekte flink ben aangekomen. Ik wilde het shoppen voor de kids ook voor een jaar minderen, minderen lukt wel maar voor hen heb ik wel een aantal kledingstukken in de sale gekocht, vooral omdat veel kleding te klein is nu. Hebben jullie ook kinderen?
quote:molly74 schreef op 22 januari 2012 @ 19:24:

[...]

Dat verbaast me niets Enter. Jij wil natuurlijk bij ieder nieuw gezicht een andere outfit!
quote:cestla4 schreef op 22 januari 2012 @ 20:01:

Ik ben ook nog steeds 'in the running'. Niets gekocht, wel wat leuks gedaan (vind ikzelf). Van een oud turquoise shirtje wat niet paste een roosje gemaakt, (gewoon frummelen, veiligheidsspeld erachter) en zo mijn sjaal of blouse opgepimpt. Ook zit ik erover te denken om een aantal kledingstukken groter te maken omdat ik door ziekte flink ben aangekomen. Ik wilde het shoppen voor de kids ook voor een jaar minderen, minderen lukt wel maar voor hen heb ik wel een aantal kledingstukken in de sale gekocht, vooral omdat veel kleding te klein is nu. Hebben jullie ook kinderen?Ik niet..of je moet die van 43 mee willen rekenen
quote:Pumps_italiaans schreef op 22 januari 2012 @ 12:48:

@Molly74

Wel beter lezen. Ik ben een degelijke koper en zeker geen impulskoper. Verkopers staan me vaak op te fokken door te dreigen met dat het wel snel is uitverkocht. Tegenwoordig neem ik het dan gewoon mee en breng het terug binnen de termijn. Leg ik ze uit dat ik twijfel of ze wel goed passen en of het niet erg is dat ik het binnen de termijn terug breng.

Datzelfde doe ik ook met kleding tegenwoordig. Beter iets dan niets om te voorkomen dat de andere impulskopers (die niet net als ik zorgvuldig afwegen) het mee nemen. Grijp ik niet mis en doe ik geen miskopen meer. Kan alleen bij winkels waar je toch al vaker langs komt. Heel gek, maar het werkt wel. Sommige items hangen er zelfs in de sale nog steeds. Ik moet van bepaalde kleding gewoon een kleine voorraad aanleggen.

Ik zei ook nergens dat ik je een impulskoper vind.

Wat ik bedoelde met 'hoe het bij veel vrouwen werkt', is dat een vrouw al snel denkt het nodig te hebben. Wat je zelf dan ook weer illustreert in de tekst daaronder. Je hebt het idee dat je dan misgrijpt. Bedenk dan: heb ik het überhaupt nodig?

En waarom moet je van bepaalde kleding een kleine voorraad aanleggen? Dat begrijp ik niet.
Waarom wordt dit topic vergeleken met dieettopics? Met eten kan je nooit helemaal stoppen, met kleren kopen wel.
Omdat het in beide soorten topics gaat om mensen met een goed voornemen die iets willen laten (snoepen, winkelen etc) en die daarbij elkaars steun zoeken??
Dat is nou juist het verschil. De free fashion challenge / een jaar geen kleding kopen is een AFSPRAAK geen voornemen.

Een voornemen is iets dat je misschien wel even wil proberen met de kans dat je er na een tijdje niet zo'n zin meer in hebt en dan stop je en dan is dat ook niet erg.

Ik heb geen steun nodig, maar vind het wel leuk te horen hoe het bij iedereen gaat en om creatieve tips te horen (zoals van cestla4, leuk!)

En ik wil wedden dat als je losjes omgaat hiermee dat je dan op veel minder creatieve ideeen komt, omdat je altijd wel een uitweg hebt. Het is juist omdat je helemaal NIETS meer koopt, dat je andere dingen en andere manieren gaat bedenken, het helpt je dus je goede voornemen (minder kopen, ook na dit jaar) beter vol te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven