Al-Qaeda: vermoord Wilders..

27-02-2008 15:41 648 berichten
Alle reacties Link kopieren
..Mohammed B. is een held en terroriseer Nederland.

Jihad tegen Wilders

door Joost de Haas

AMSTERDAM - Vanuit het terreurnetwerk van Al-Qaeda is het bevel gegeven Geert Wilders te vermoorden wegens diens komende anti-Koranfilm. De PVV-leider moet volgens de oproep worden 'afgeslacht' omdat hij de islam en de profeet Mohammed beledigt.

Dit blijkt uit een recent bericht op het afgeschermde webforum van de aan Al-Qaeda verbonden internetsite al-ekhlaas.net. 'In de naam van Allah, wij vragen jullie ons de keel te brengen van deze ongelovige die de islam en de moslims beledigt en de profeet Mohammed belachelijk maakt', aldus de angstaanjagende boodschap.

Mohammed B. wordt in het bericht als held geëerd. Hij wordt gezien als een voorbeeldig moslim door de moord op Theo van Gogh. In de boodschap wordt ook opgeroepen Nederland te 'terroriseren' om uitzending van de omstreden film te voorkomen.

'Wij, de moslims van de wereld, moeten strijden tegen iedereen die de islam bespot. De Nederlanders willen niet dat er moslims in hun land bestaan, omdat zij bang zijn te worden vernietigd door de islam'. De internetdreiging is onderschept door het Amerikaanse onderzoeksinstituut SITE Intelligence Group, dat ook de Nederlandse overheid van informatie voorziet. SITE-analist Adam Raisman bevestigde de oproep gisteravond tegenover De Telegraaf. " Opvallend is dat Mohammed B. ook als icoon wordt ingezet bij oproepen tot geweld tegen landen die cartoons over de profeet publiceren", aldus Raisman. " De internetposting over Wilders gaat gepaard met foto's van Wilders en Van Gogh." Wilders heeft zijn Koranfilm eind deze week af. Uitzending zal mogelijk nog weken op zich laten wachten, zo heeft hij laten weten.

De terreuroproep van al-ekhlaas.net werd op 28 januari geplaatst, daags nadat Wilders in De Telegraaf onthulde dat zijn film zich afspeelt in de Koran, waarbij het heilige boek opengaat en de kijker beelden krijgt te zien van bijvoorbeeld onthoofdingen of executies. Later werd bekend dat de rolprent de titel 'Fitna' (Beproeving) krijgt. De ongeveer vijftien minuten durende film eindigt volgens Wilders met een afbeelding van de profeet Mohammed. " Met die prent gebeurt iets, ik zeg nog niet wat." Wilders beschikt over een aparte website waarop zijn Koranfilm zal worden vertoond. De host van www.fitnathemovie.com zit in de Verenigde Staten.

bron: telegraaf.

De draaiboeken liggen al maanden klaar, de film is bijna af en Al-Qaeda roept op tot moord. Wat doe jíj? Spring jij in de brand voor Wilders ongeacht zijn boodschap? Moet het uitdragen van de "Wilders-boodschap" kunnen? Ben jij bang voor Al-Qaeda? En kunnen we wat tegen Al-Qaeda doen?
quote:Marije71 schreef op 02 maart 2008 @ 17:58:

[...]

Wat me let? Hier is een vrijheids van meningsuiting. Daar overduidelijk niet dus daar hou je je dan aan. Zouden zij ook eens moeten doen, onze normen en waarden gewoon respecteren en als ze het er niet mee eens zijn opzou...o,nee dat mag ik natuurlijk niet zeggenDat doet toch ook 99%? Net zoals 99% van de Nederlanders dat in het buitenland doet. Ik weet niet of jij weleens Nederlanders hebt gezien in het buitenland? Die kunnen er ook wat van om zich niet aan te passen hoor.....
Maar deze discussie gaat er juist over dat men het niet eens is met de vrijheid van meningsuiting. Zij vinden bij voorbaat dat Wilders die film niet mag maken. Dus deze hele discussie (al 20 pgn lang, waar zijn we mee bezig?) gaat over die 1% (er even van uitgaan dat jouw cijfers kloppen Ikke)
heb hier en daar eens wat gelezen, maar geen zin om 20 pagina,s terug te lezen,. het lijkt hier wel een strijd tussen het cristendom of de islam.

ik ben voor geen enkel geloof, geloof alleen in mezelf en mensen die zich zo nodig moeten laten leiden door het een of het ander, zie ik toch echt als mensen die zonder niet kunnen functioneren. (weet dit gaat veel discusie geven)

verder snap ik niet dat er nu al zoveel onrust en commentaar is over een film die nog moet worden uitgezonden. wat ik allemaal heb gelezen en gehoord over deze film dan komen er in dat kwartiertje, gewoon een aantal zaken aan de orde die zich dagelijks in verschillende islamitische landen al afspelen.

moet dit geheim blijven? en waarom dan wel?

is er misschien schaamte over zoveel onrecht? en weten ze dat zelf?

en denken ze dat door de koran zich te kunnen veroorloven?

al deze dingen kun je in verschillende media terugvinden? moet dat nu dan ook verboden worden?

kijk dhr wilders vraagt natuurlijk om problemen, das duidelijk.

en hoe harder de imams schreeuwen, er is altijd wel een gek die het oppakt en dhr wilders daadwerkelijk gaat aanpakken.

en dat alleen voor een geweldig plaatsje in de islamhemel.....
quote:Ikke1971 schreef op 02 maart 2008 @ 19:23:

[...]

Vraagt zich af wat dit met de discussie te maken heeft. Maar ik wil wel even opsommen (geweest in): Marokko, Tunesie, Egypte, Turkije en allemaal niet all-in en niet alleen in de badplaatsen. Vond het er geweldig, juist buiten de badplaatsen. De mensen een stuk gastvrijer en opener dan hier. En nu? Wat heb ik nu bewezen?

Je hebt geen moer bewezen, en daar gaat het ook niet om, het was van mijn kant inhaken op de vorige posts.

Blijkbaar heb je je wel aangepast, want buiten de badplaatsen vond ik het in mijn eentje moeilijk manouvreren (ja ook goed bedekt en aangepast), alleen door Cairo freewheelen vond ik een soort hinkstapsprongen maken, en zal ik niet snel weer in mijn eentje doen,

Inderdaad veel Nederlanders gedragen zich in het buitenland vaak als beesten, maar krijgen dan meestal ook een gelijke behandeling terug,
heb toch nog ff een stukje teruggelezen ... en mr. donkeyshot, ik vindt je een toppertje!!!!

zo goed heeft nog niemand het hier kunnen beschrijven!!!!
quote:lindy schreef op 02 maart 2008 @ 13:36:

En degenen die vinden dart Wilders koste wat kost moet zeggen wat hij wil zeggen alleen maar omdat het mag; wat let jullie om naar een Islamitisch land te gaan en daar hetzelfde te roepen als hier op dit forum. Het mag toch?

Wat mij let? Vakantiedagen, vliegangst, geld, gebrek aan koffers, de badkamer moet nog schoongemaakt, de bomen nog gesnoeid, keelontsteking.

Wat let jóu om naar een islamitsch land te gaan en daar hetzelfde te roepen als hier op dit forum. Het mag toch?
quote:Marije71 schreef op 02 maart 2008 @ 19:40:

Maar deze discussie gaat er juist over dat men het niet eens is met de vrijheid van meningsuiting. Zij vinden bij voorbaat dat Wilders die film niet mag maken. Dus deze hele discussie (al 20 pgn lang, waar zijn we mee bezig?) gaat over die 1% (er even van uitgaan dat jouw cijfers kloppen Ikke)En jij zegt met jouw stelling eigenlijk precies hetzelfde als zij. Je mag wel zeggen wat je van NL vindt (die vrijheid heb je in NL) maar als het je niet aantaat hoe wij het doen in NL dan moet je opzouten. Dat is wat je zegt. Fijne vrijheid van meningsuiting.... Je mag het wel zeggen..maar het heeft consequenties. En dat is nou wel waar de discussie over gaat. Hoeveel en wat kan en mag je zeggen zonder zelf verantwoordelijk te zijn voor de consequenties.
Ikke ik vind dat zij ook mogen zeggen dat ze het er niet mee eens zijn en het graag anders zien. Waar ik het niet mee eens ben en dan dus zeg dan ga je toch is dat zij niet vinden dat Wilders mag zeggen wat hij wil want dan leggen ze hem om (even heel zwart/wil en cru neergezet voor de duidelijkheid).

Dus nee ik zeg niet dat als ze het niet met onze vrijheid vanmeningsuiting eens zijn dat ze dan weg moeten.

Ik zeg dat als zij het niet eens zijn met onze vrijheid van meningsuiting en dan doodsbedreigingen uiten dat ze dan moeten gaan.
quote:Marije71 schreef op 02 maart 2008 @ 18:26:

Jaap ik wil mij nergens op beroepen, Ik vind dat ik de normen en waarden van de mensen in dat land moet respecteren en niet mijn eigen zin moet willen doordrijven.

Het één sluit het ander niet uit. Je kunt voor je mening uitkomen, én met respect voor anderen leven. En dat is 'hier' nou net het probleem, waar een groeiende groep Nederlanders niet langer slechts eist dat iedereen zich aan de wet houdt, maar ook 'integreert'. Ineens mag je van iemand als Wilders de Koran niet meer lezen, en ben je achterlijk als je voor jezelf de geboden van de Islam wenst na te leven.

Ooit, in een (ogenschijnlijk) ver verleden, was het onze kracht, als 'Nederland', dat we anderen onze zeden en gebruiken niet opdrongen. Dat we een open dialoog nastreefden met iedereen die er anders over dacht dan 'wij'. Dat we mensen niet afkapten met: 'Je kan de pot op!', als iemand je erop wees dat je door je handelen duizenden mensen in gevaar bracht. Maar dat we dan naar andere wegen zochten om ons gelijk te halen. Of nog eens tegen het licht hielden wat nou eigenlijk het belang van onze boodschap was.

Velen zeggen het mij nu na: De tolerantie van de jaren zeventig, waarin alles kon en alles mocht, en niemand nog rekenschap hoefde af te leggen, was een pijnlijke vergissing, en een volstrekt verkeerde interpretatie van wat tolerantie beoogt te bereiken. Wilders gaat nu mijn ultieme gelijk bewijzen.
quote:zigga schreef op 02 maart 2008 @ 19:58:

heb hier en daar eens wat gelezen, maar geen zin om 20 pagina,s terug te lezen,. het lijkt hier wel een strijd tussen het cristendom of de islam.

ik ben voor geen enkel geloof, geloof alleen in mezelf en mensen die zich zo nodig moeten laten leiden door het een of het ander, zie ik toch echt als mensen die zonder niet kunnen functioneren. (weet dit gaat veel discusie geven)

verder snap ik niet dat er nu al zoveel onrust en commentaar is over een film die nog moet worden uitgezonden. wat ik allemaal heb gelezen en gehoord over deze film dan komen er in dat kwartiertje, gewoon een aantal zaken aan de orde die zich dagelijks in verschillende islamitische landen al afspelen.

moet dit geheim blijven? en waarom dan wel?

is er misschien schaamte over zoveel onrecht? en weten ze dat zelf?

en denken ze dat door de koran zich te kunnen veroorloven?

al deze dingen kun je in verschillende media terugvinden? moet dat nu dan ook verboden worden?

kijk dhr wilders vraagt natuurlijk om problemen, das duidelijk.

en hoe harder de imams schreeuwen, er is altijd wel een gek die het oppakt en dhr wilders daadwerkelijk gaat aanpakken.

en dat alleen voor een geweldig plaatsje in de islamhemel.....Voor iemand die nergens in gelooft, heb je toch wel een grote zendingsdrang. Hoe kom je aan die overtuiging dat jouw visie beter is dan die van (bijvoorbeeld) de mensen die overtuigd zijn van de wijsheid van Mohammed, en willen leven naar wat de Koran voorschrijft?
@Marije: dat is heel wat anders dan je net zei. Net had je het nog over als je je niet aanpast ga je maar weg. Dat is wat me tegenstaat. Dat is namelijk wat veel mensen (waaronder Wilders) wel roepen. Maar als je het nuanceert zoals je nu doet, dan zijn we het eens. Dat zeg ik ook steeds. Moord is nooit gerechtvaardigd.

@Jaap; Ik ga ver met je mee. Het is zo jammer dat je je post dan weer eindigt met het halen van je grote gelijk.
quote:Marije71 schreef op 02 maart 2008 @ 20:24:

Ikke ik vind dat zij ook mogen zeggen dat ze het er niet mee eens zijn en het graag anders zien. Waar ik het niet mee eens ben en dan dus zeg dan ga je toch is dat zij niet vinden dat Wilders mag zeggen wat hij wil want dan leggen ze hem om (even heel zwart/wil en cru neergezet voor de duidelijkheid).

Dus nee ik zeg niet dat als ze het niet met onze vrijheid vanmeningsuiting eens zijn dat ze dan weg moeten.

Ik zeg dat als zij het niet eens zijn met onze vrijheid van meningsuiting en dan doodsbedreigingen uiten dat ze dan moeten gaan.

Even voor alle duidelijkheid nou: Die bedreigingen gelden vooral Nederlanders in het buitenland. Waaronder (regelmatig) ondergetekende. Als iemand in Nederland dergelijke bedreigingen uit, mogen ze hem oppakken en berechten. Klaar. Maar hoe gaat Wilders mijn veiligheid in het buitenland garanderen? Krijg ik net zo'n legertje veiligheidsagenten mee als hij?

Dacht het niet! Sterker nog, het is Wilders er om te doen dat iemand mij (of enige andere Nederlander) overhoop schiet. Of, liever nog, op barbaarse wijze afslacht. Dat bewijst alleen maar zijn van de Israëlische ambassadeur verkregen gelijk (?) dat Moslims te vuur en te zwaard bestreden dienen te worden. Dat de Heilige Kruistocht een onontkoombaar lot is.
quote:MysticAngel schreef op 02 maart 2008 @ 18:16:

Indeed Marije,

Ik vraag me ook af hoeveel mensen uit dit topic (en dan vooral vrouwen!) daadwerkelijk in een Islamitisch land zijn geweest, en hoe ze dat hebben ervaren, vooral als ze alleen hebben gereisd.

En nee, dan bedoel ik geen all inclusive reisjes naar Turkije, of een fijn badplaatsje in Marokko.....

Niks mis met islamitische landen hoor.

Overigens, wisten jullie dat Farsi de tweede taal op het www is.... Er is geen land ter wereld dat zoveel weblogs heeft als Iran, de meeste mét kritiek. Ja, óók op de Islam.
Nou Jaap het lijkt mij stug dat het Wilders er om te doen is dat er een Nederlander barbaars wordt afgeslacht. Het gaat Wilders erom (zover ik het kan halen uit de media) om dingen aan te wijzen waar hij het niet mee eens is. Namelijk dat de koran nog steeds aanzet tot geweld.
.
quote:Marije71 schreef op 02 maart 2008 @ 20:57:

Nou Jaap het lijkt mij stug dat het Wilders er om te doen is dat er een Nederlander barbaars wordt afgeslacht. Het gaat Wilders erom (zover ik het kan halen uit de media) om dingen aan te wijzen waar hij het niet mee eens is. Namelijk dat de koran nog steeds aanzet tot geweld.Daar is het hem niet om te doen, maar het is wel de consequentie van zijn uitspraken. De Nederlanders zijn niet meer veilig in het buitenland. Zelf wordt hij zwaar beveiligd. Maar de mensen die voor hun werk in het buitenland zijn of daar misschien wel wonen worden dat niet. Zij worden wel over 1 kam geschoren met de uitspraken van Wilders. Daar mag (nee, moet) hij over nadenken!! Daar moet hij rekening mee houden! Niet koste wat het kost maar dingen roepen.
quote:lindy schreef op 02 maart 2008 @ 21:06:

Haha, wat een grapjurken hier. Ben al in Moslimlanden geweest, hoor. Behalve Turkije ook in Maleisie geweest en Zuid-Thailand. Geen enkele probleem, ook niet als ik alleen over straat ging. Saudi-Arabie staat echter niet op mijn lijstje.

En wie zich laat weerhouden door vliegangst (niet-capituleren, was het toch?) kan hetzelfde gesprek ook in A'dam west voeren. Daar is bij mijn weten ook nog steeds vrijheid van meningsuiting. Gebruik 'm, als je 'm zo hard nodig hebt als hier op dit topic wordt gezegd.Het grappige is dat ik de discussie door de jaren heen met verschillende moslims gevoerd heb. Hier en ook in het buitenland. Over het algemeen kwamen we dan veel eerder tot begrip van elkaar dan wanneer ik in gesprek ga met een Wilders aanhanger (en trust me..ik heb het geprobeerd).
quote:Marije71 schreef op 02 maart 2008 @ 20:57:

Nou Jaap het lijkt mij stug dat het Wilders er om te doen is dat er een Nederlander barbaars wordt afgeslacht. Het gaat Wilders erom (zover ik het kan halen uit de media) om dingen aan te wijzen waar hij het niet mee eens is. Namelijk dat de koran nog steeds aanzet tot geweld.

Marije, hij is er op gewezen dat het uitzenden van die propaganda-clip van hem Nederlanders in het buitenland in gevaar dreigt te brengen. Daar zijn concrete aanwijzingen voor, en ook Amerikanen in Afghanistan hebben erop gewezen dat zijn zendingsdrang hen in gevaar brengt. En het enige wat Wilders daarop te zeggen heeft, is: "Jullie kunnen de pot op!"

Vind jij het nou verwonderlijk, dat als Wilders zijn eigen gelijk boven mijn leven stelt, ik mij afvraag waarom de regering hem tegen zijn doodsdrift zou moeten beschermen?

En als het nou ordinaire doodsdrift was, dan konden we hem gek verklaren en opsluiten tot zijn behandeling voltooid was. Maar wat hij wil, is een oorlog ontketenen. Zijn fans voeren op huissites van de PVV zoals 'Het Vrije Volk' al geruime tijd discussies over het aanstaande gewapende conflict. Dit is een berekende hetze.
quote:fleurtje schreef op 02 maart 2008 @ 20:56:

[...]

Niks mis met islamitische landen hoor.

Overigens, wisten jullie dat Farsi de tweede taal op het www is.... Er is geen land ter wereld dat zoveel weblogs heeft als Iran, de meeste mét kritiek. Ja, óók op de Islam.

ik geloof je, maar lees dit ook maar eens;

http://www.iranfuture.nl/vrouwen1.html

en scroll dan naar onderen, naar de het rechten gedeelte

ik ben oprecht blij dat ik daar niet (als vrouw) geboren ben

je bent minder als een hond, meningsuiting? je mag niet eens blaffen....
Valt in praktijk behoorlijk mee, vooral in Tehran. Veel van dat conservatisme zit in Qom, het Staphorst van Iran.

Toevallig het boek Stiekem kan hier alles gelezen?
quote:MysticAngel schreef op 02 maart 2008 @ 21:24:

ik geloof je, maar lees dit ook maar eens;

http://www.iranfuture.nl/vrouwen1.html

en scroll dan naar onderen, naar de het rechten gedeelte

ik ben oprecht blij dat ik daar niet (als vrouw) geboren ben

je bent minder als een hond, meningsuiting? je mag niet eens blaffen....Je mag daar best een mening over hebben, en die uitdragen. Graag zelfs! Maar daar gaat het Wilders helemaal niet om. Zijn mening is voor niemand nog een geheim. Die propaganda-clip is een doelbewuste poging om Wereldbrand te helpen ontsteken. En niets anders.
hahahaha, zendingsdrang......... jaap als iemand dat niet heeft dan ben ik het wel. waar staat trouwens dat mijn overtuiging BETER is dan een ander???

dit is gewoon mijn mening, wil je me toch niet verbieden he?

dit onderwerp raak je toch nooooooooooit over uitgesproken, zolang er geloven en tradities blijven bestaan, zullen er altijd problemen zijn!!! er is er geen 1 de beste!!! daar hoeft niemand voor te strijden!!!

ik denk niet dat ik wat nieuws zal zien op die anti-islam film, we weten toch echt allemaal wel wat zich zoal afspeeld in de streng islamitische wereld.

of lopen we allemaal met oogkleppen op??

schreef op 02 maart 2008 @ 20:41[/message]:[/b]

[...]

Voor iemand die nergens in gelooft, heb je toch wel een grote zendingsdrang. Hoe kom je aan die overtuiging dat jouw visie beter is dan die van (bijvoorbeeld) de mensen die overtuigd zijn van de wijsheid van Mohammed, en willen leven naar wat de Koran voorschrijft?[/quote]

quote:zigga schreef op 02 maart 2008 @ 22:13:

hahahaha, zendingsdrang......... jaap als iemand dat niet heeft dan ben ik het wel. waar staat trouwens dat mijn overtuiging BETER is dan een ander???

dit is gewoon mijn mening, wil je me toch niet verbieden he?

O nee! Zeker niet. Maar als je niets gelooft, is er geen oordeel mogelijk, en heb je ook geen mening. Vergeef mij deze ietwat filosofische zijweg. Maar ik kan het niet laten.

Veel mensen beweren tegenwoordig dat ze alleen in zichzelf geloven, en anders blijkt dat wel uit hun handelen. Een onbekommerd egoïsme en een totaal gebrek aan inlevingsvermogen. Maar als je een beetje schudt, blijken er ineens allerlei oordelen boven te komen. En die vereisen een waardesysteem. Een waardesysteem waarvan degene die het hanteert gelooft dat het juist is. Een geloof dus.

Zoals ik eerder al betoogde: Ook als iemand vertrouwt op louter wetenschappelijke antwoorden, moet je spreken van een geloof indien dat gepaard gaat met een waarde oordeel over uitgangspunten die geen, of slechts ten dele gebruik maken van wetenschappelijke bevindingen.

Misschien goed om nog eens te herhalen?
waarom geloven, er bestaat toch ook zoiets als een weten?

geloven is voor mij iets aan nemen, en mijn weten is niet alleen gestoeld op wetenschappelijke (want wat is waar?) antwoorden,

@Fleurtje, het zal in de praktijk in Teheran wel meevallen zoals je zegt,

ik wilde er graag snel weer weg, vond 4 dagen neuzen meer dan genoeg (met zedig bedekt haar, ook dat),

ik heb het boek niet gelezen, maar wellicht is het een tip om mijn blik wat te verbreden (?)
Goh...mysticAngel.

Jij ben nu echt de eerste binnen dit topic die ruimte maakt voor de mening van een ander.

En...zelfs er nog iets mee wil doen om je blik te verbreden.

Dat verdient een compliment! bij deze dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven