Wintersporttopic 2011/2012

18-11-2011 10:38 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals elk jaar is er op deze peiler een Groot Wintersporttopic.



Wie gaan er dit jaar weer wintersporten? Waar gaan jullie heen? Houden jullie ook al de wintersportsites in de gaten?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik ook niet, maar hoorde dat die er vooral in januari zijn?

Sölden is idd ook gaaf, 1x geweest en wil ik zeker nog een keer heen!
Wij waren er 2x tijdens de voorjaarsvakantie, maar vooral in ischgl zelf stikte t van de russen! Weinig last van gehad verder, maar de oostenrijkers waren niet erg blij ermee..
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar heb ik nog geen idee waar we gaan skieen ivm kleine baby, maar goed, woon in een wintersportland dus keuze genoeg. Tot nu toe wezen skieen in Lofer, Heiligenblut, Lienz, Hochrindl. Meer kleinere gebiedjes dus. Mijn ouders gaan altijd naar Ehrwald/Lermoos en willen haast niks meer anders.
Alle reacties Link kopieren
Wat een enorm leuke reacties en tips! Bedankt allemaal. Jammer genoeg kunnen we niet een dag eerder weg. Dat wordt dus om 3 uur s'nachts wegrijden uit NL en hopen dat het mee valt met de drukte. Hopelijk zijn er dan rond 4 uur in de middag, nog snel dan de spullen en de passen halen.



Ik ga voor oudjaarsavond in ieder geval vast een restaurant bespreken in Ortisei. Heb geen zin om dan nog te gaan leuren.



Zat bij de skischolen te kijken en zie eigenlijk alleen maar weekcurssussen voor kinderen. Die van mij is juist nu op de leeftijd dat hij maar 2 a 3 dagen les hoeft en de rest van de week lekker met ons mee kan. Heeft iemand hier ervaring mee?



Solden en Ischl klinkt super leuk, maar op de één of andere manier heb ik altijd het gevoel dat het leven daar zo duur is.



Ik ben zelf een aantal jaren in Montafon geweest en dat vind ik echt een aanrader.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Volgend weekend neem ik mijn vriendin mee naar het indoor snow park in Rucphen om haar te leren skiën.. 4 uur lang!

Hopelijk lukt dat, want in Januari (vrijdag de 13e) vertrekken we naar La Joue du Loup in Frankrijk. Eén van de 'nieuwere' wintersport dorpen daar. Liever ging ik naar Oostenrijk, maar ik had deze reis gewonnen en kon alleen kiezen uit locaties in Frankrijk, dus ik zal zeker niet zeuren! Misschien zijn de Franse Alpen ook wat beter voor beginners. Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe het zal gaan, aangezien ik nog nooit met z'n tweeën en in een bus op wintersport ben gegaan. Ik ben me al goed aan het voorbereiden, en één minpunt dat ik nu al heb opgemerkt is dat La Joue du Loup helemaal geen pinautomaat in het dorp heeft. Dat is dus wel een probleem. Zeker als je zelf geen vervoer hebt daar. Ik zal daar dus nog even over moeten mailen. Maar ik hoop in ieder geval dat er sneeuw ligt en dat het appartement goed is. Verder kan ik haast niet wachten!!! Zeker niet op de gekke stunts die m'n vriendin hoogstwaarschijnlijk zal gaan uithalen op die lange latten. Maar wel vet dat ze het leren wil, toch? xxx
Don\'t worry about people from your past, there\'s a reason why they didn\'t make it to your future.
Alle reacties Link kopieren
Ha Nynke, dat van die pinautomaat is achterhaalt volgens mij. Kijk maar even op de recensies bij snowplaza (volgens mij).



Tips voor in de bus: Lekker je eigen kussen mee, wat lekkere wijntjes voor s'avonds (slaap je lekker) en eventueel een ipod of oordopjes. Ook slim om een joggingbroek en warme sokken aan te doen. Het kan soms wel fris zijn in zo'n bus. Ga ook niet achterin zitten, daar zitten meestal de mensen die een nacht doorhalen.



Gaat je vriendin niet op les in Frankrijk?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
[quote']Solden en Ischl klinkt super leuk, maar op de één of andere manier heb ik altijd het gevoel dat het leven daar zo duur is.



[/quote]

Tja, maar wintersport ís duur. Daar hou ik ook gewoon rekening mee en dan interesseert het me verder niet of alles duurder is dan gemiddeld. Verder hebben we een hotel geboekt met halfpension, dus we hoeven niet uiteten ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens dat wintersport duur is, maar je kan het ook zo duur maken als je zelf wilt. Ik heb bijvoorbeeld dit jaar bewust gekozen voor Italie, de skipas is daar wel 50 euro per week duurder dan in Oostenrijk.



Ik ken mensen die op wintersport gaan voor 600 euro per week. (Eigen materiaal, goedkoop gebeid, zelf eten meenemen, niet uit eten, zelf eten en drinken mee op de piste, etc).



Voor mij is de wintersport niet compleet met een lekker wit biertje op de piste. Maar als je het nu niet kan betalen?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ja, naja dan ging ik liever niet geloof ik of spaarde ik een langer en ging ik eens in de 2 jaar goed. Heb er een hekel aan om op vakantie op het geld te moeten letten. Dat eigen brood meenemen naar de piste ook, kweet niet, vind ik gewoon jammer. Zeker als die mensen die broodjes 's ochtends van het ontbijtbuffet mee gappen..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n persoon die low budget op wintersport gaat, ieder jaar 1 of 2 keer een week, meestal naar Oostenrijk. Wij gaan altijd met een groep familie of vrienden. Per persoon zijn wij (allemaal volwassenen) minder dan ¤500 kwijt en dan zitten we in de duurdere/grotere gebieden (Ischgl, Serfaus, Zillertal, St. Anton, etc.).



We gaan zelf met de auto heen en hebben allemaal eigen materiaal (scheelt veel geld ten opzichte van huren en het is helemaal volgens wens). De auto's die rijden zitten in principe redelijk vol, niet ieder stel komt met een eigen auto wanneer iedereen vanaf dezelfde plaats vertrekt. Welke auto's meegaan is afhankelijk van winterbanden/sneeuwkettingen en het verbruik van de auto. Auto's die veel verbruiken zijn prima, maar dan geen 180 rijden op de autobahn om een half uur eerder aan te komen.



We boeken een huisje dat wel voldoet aan alle eisen (ieder stel eigen slaapkamer en badkamer, grote leefkeuken die uitgerust is met oven en vaatwasser zijn in ieder geval een must) en daarbij letten we wel op de prijs. Dit betekent dat het huisje niet altijd direct aan de piste ligt, soms een paar meter lopen en soms een stukje rijden met de auto/skibus. Omdat de keukeninrichting soms te wensen over laat nemen we zelf goede pannen en messen mee.



Verder gaan we buiten de grote vakanties van Nederland en Duitsland (lekker rustig op de piste met als bijkomend voordeel vaak goedkopere huisjes).



We zorgen zelf voor een uitgebreid ontbijt en koken 's avonds met z'n allen. Dit vind ik veel gezelliger dan uit eten iedere avond en het scheelt een hoop geld. Op de piste eten en drinken we gewoon in restaurants (en niet persé low budget, maar ook geen flessen champagne van 200 euro per stuk), alleen een snack voor tussendoor (snickers oid) nemen sommigen wel zelf mee vanaf het huisje. Aan apres ski doen we nauwelijks. Na het skiën gaan we boodschappen doen, douchen en uitgebreid koken/borrelen in het huisje. We eten erg uitgebreid en luxe, dus zitten vaak lang aan tafel. Later op de avond wordt er soms een film gekeken (op laptop) of spelletjes gedaan.



Er niemand die les neemt, dat scheelt ook onwijs veel. De meesten kunnen skiën en/of snowboarden en de anderen leren het van hen of nemen van ter voren lessen in Nederland.



Wij gaan overigens niet bewust low budget op vakantie, maar gaan op de manier die wij het leukst vinden en dat is toevallig wat sommigen low budget vinden. Als een week wintersport ¤1500 zou kosten, zou ik zeker geen 2x per jaar gaan.
quote:sophiax schreef op 24 november 2011 @ 14:00:

Ik ben zo'n persoon die low budget op wintersport gaat, ieder jaar 1 of 2 keer een week, meestal naar Oostenrijk. Wij gaan altijd met een groep familie of vrienden. Per persoon zijn wij (allemaal volwassenen) minder dan ¤500 kwijt en dan zitten we in de duurdere/grotere gebieden (Ischgl, Serfaus, Zillertal, St. Anton, etc.).



We gaan zelf met de auto heen en hebben allemaal eigen materiaal (scheelt veel geld ten opzichte van huren en het is helemaal volgens wens). De auto's die rijden zitten in principe redelijk vol, niet ieder stel komt met een eigen auto wanneer iedereen vanaf dezelfde plaats vertrekt. Welke auto's meegaan is afhankelijk van winterbanden/sneeuwkettingen en het verbruik van de auto. Auto's die veel verbruiken zijn prima, maar dan geen 180 rijden op de autobahn om een half uur eerder aan te komen.



We boeken een huisje dat wel voldoet aan alle eisen (ieder stel eigen slaapkamer en badkamer, grote leefkeuken die uitgerust is met oven en vaatwasser zijn in ieder geval een must) en daarbij letten we wel op de prijs. Dit betekent dat het huisje niet altijd direct aan de piste ligt, soms een paar meter lopen en soms een stukje rijden met de auto/skibus. Omdat de keukeninrichting soms te wensen over laat nemen we zelf goede pannen en messen mee.



Verder gaan we buiten de grote vakanties van Nederland en Duitsland (lekker rustig op de piste met als bijkomend voordeel vaak goedkopere huisjes).



We zorgen zelf voor een uitgebreid ontbijt en koken 's avonds met z'n allen. Dit vind ik veel gezelliger dan uit eten iedere avond en het scheelt een hoop geld. Op de piste eten en drinken we gewoon in restaurants (en niet persé low budget, maar ook geen flessen champagne van 200 euro per stuk), alleen een snack voor tussendoor (snickers oid) nemen sommigen wel zelf mee vanaf het huisje. Aan apres ski doen we nauwelijks. Na het skiën gaan we boodschappen doen, douchen en uitgebreid koken/borrelen in het huisje. We eten erg uitgebreid en luxe, dus zitten vaak lang aan tafel. Later op de avond wordt er soms een film gekeken (op laptop) of spelletjes gedaan.



Er niemand die les neemt, dat scheelt ook onwijs veel. De meesten kunnen skiën en/of snowboarden en de anderen leren het van hen of nemen van ter voren lessen in Nederland.



Wij gaan overigens niet bewust low budget op vakantie, maar gaan op de manier die wij het leukst vinden en dat is toevallig wat sommigen low budget vinden. Als een week wintersport ¤1500 zou kosten, zou ik zeker geen 2x per jaar gaan.Zo zijn wij ook altijd op wintersport gegaan. Soms wel een half uur rijden om naar de echte wintersportplaats te rijden. Ieder dag op en neer. En ik vond het fantastisch-;) Met drie gezinnen een groot huis afhuren voor een week. De afgelopen 3 jaar zitten we vlak bij een Solden, in Vent. Heel mooi gezellig dorp, met 5 skipistes. Op de dag va aankomst daar skieen, de dagen erop naar Solden ( kwartiertje rijden). Prima te doen! Apres ski doen we dan ook in Vent, omdat mijn moeder niet van skieen houdt en in het hotel blijft met de hond.
Bij ons kost een week wintersport toch snel ¤1.000,- p.p. net zoals LasVegas heb ik er een hekel aan om op mijn geld te moeten letten op vakantie, dan maar wat minder vaak.



Toch koken ook wij vaak avonds in het appartement en nemen we zelfs de frituurpan en het tostiapparaat altijd mee. We gaan niet alle dagen aprés skiën (maar we nemen het er altijd wel een paar avonden van), willen wel een appartement in het centrum, tussendoor een witbiertje drinken, niet te krap in de auto hoeven zitten en nemen geen eigen eten of drinken mee de piste op.



Lessen hoeft niet meer en ski's hebben we gelukkig ook zelf.
quote:Marloes85 schreef op 25 november 2011 @ 09:59:

Bij ons kost een week wintersport toch snel ¤1.000,- p.p. net zoals LasVegas heb ik er een hekel aan om op mijn geld te moeten letten op vakantie, dan maar wat minder vaak.



Toch koken ook wij vaak avonds in het appartement en nemen we zelfs de frituurpan en het tostiapparaat altijd mee. We gaan niet alle dagen aprés skiën (maar we nemen het er altijd wel een paar avonden van), willen wel een appartement in het centrum, tussendoor een witbiertje drinken, niet te krap in de auto hoeven zitten en nemen geen eigen eten of drinken mee de piste op.



Lessen hoeft niet meer en ski's hebben we gelukkig ook zelf.Bij ons ook snel 1000,- , maar wij gaan dan ook iedere avond uit eten en tussen de middag eten we ook altijd wat in de restaurants aan de piste. We bezuinigen verder nergens op, ook niet op kosten van het huisje. We vinden het wel prettiger om niet in het centrum zelf te zitten, ook omdat er een hond meegaat, die de ruimte nodig heeft om te spelen etc.
Wij gingen vroeger altijd met het gezin in een appartement, vond ik ook prima en gezellig hoor, maar de laatste jaren hebben we de relaxedheid van hotels met halfpension ontdekt.

Zo aanschuiven aan het ontbijtbuffet, na het skiën een nachmittagjause, oftewel een snack of een kom soep ofzo en 's avonds een uitgebreid meergangenmenu.

Het hotel kost meestal zo'n 700-800e p.p. en dat is nog exclusief drankjes.

Skischoenen heb ik zelf, ski's huur ik altijd. Verder ski ik al van jongs af aan, maar vind ik een dag of 2 les altijd wel fijn, om offpiste te gaan met skileraar of even het gebied goed te leren kennen bijvoorbeeld.



Ik vind het ook belangrijk om op loopafstand van alles te zitten, met de auto rijden na het skiën vind ik niks (ivm alcohol) en die skibussen zijn altijd zo vol en ik haat het om met m'n ski's te sjouwen. Huur dus eigenlijk ook altijd een plaatsje in het depot bij de skilift om ze te laten staan.



Naja mijn wintersporten zijn dus duur, maar tis een week enorm genieten en ik heb dan gewoon écht geen zin om erover na te denken waar ik allemaal geld aan uitgeef.



Overigens klinkt het ook prima hoe Sophiax het omschrijft hoor, alleen heb ik allemaal vrienden die ook enorm genieten van het luxe van hotels enzo, dus tja, dan is de keuze snel gemaakt.



Heeft iemand hier ervaring met de skitrein trouwens? Gaan komend jaar voor het eerst met de alpenexpress.
Wij zitten sinds 3 jaar ook in grote hotels met appartementrncomplexen ernaast. Vent is daarvoor fantastisch. Omdat moeders niet skied en in het hotel blijft, gaan wij tegen half 4 naar beneden, dalafdaling en daarna terug met de auto naar het hotel. Moeder ophalen en met zn allen naar de apres ski, die pas volstroomt tegen half 5z avondeten doen we in verschillende restaurants, met knoblauchsuppe natuurlijk-;).

Ik heb alles zelf, ski's en skischoenen+helm. Iedere 3 jaar nieuw materiaal, zodat we altijd met de trend meegaan. Heb er nu alweer zin in:)
Alle reacties Link kopieren
Gerlos in de kerstvakantie. Veel nederlanders, maar door de gezelligheid zijn we eigenlijk al jaren verknocht aan het gebied. Het is onderdeel van de Zillertal Arena in Tirol. Voor zowel beginners als gevorderde skieers/boarders een top gebied, erg sneeuwzeker.



http://www.holidaycheck.n ... atie_Gerlos-oid_8221.html
Jippie, het begint eindelijk te sneeuwe in Tirol. Ik werd (ben) al een beetje zenuwachtig aangezien we 17 december al naar Gerlos gaan....
Up!



Vakantie in Gerlos was echt super met meer als voldoende sneeuw. Nog een paar weekjes en dan mogen we naar Ischgl.... :-D
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier! Ik vind Ischgl heel veel leuker dan Gerlos of Mayernhofen (maar hoef ook niet overal Nederlands te horen tijdens mijn vakantie). Ik ben vorige week in Ischgl geweest: heel veel sneeuw, helaas waren de afdalingen naar Samnaun dicht ivm lawines.
Goed te horen! Hoe was de apres ski? En was het eten en drinken daar idd veel duurder als in andere gebieden?
quote:Marloes85 schreef op 24 januari 2012 @ 16:02:

Goed te horen! Hoe was de apres ski? En was het eten en drinken daar idd veel duurder als in andere gebieden?



Ik ben er zo'n 3 jaar geleden voor het laatst geweest en toen was er wel een klein verschil met andere gebieden. Bord spagetti kostte al snel 15,-, maar als je goed zoekt en de skiroutes neemt kom je langs berghutten waar je goedkoper kunt eten. Drinken viel me erg mee. Ik vond de Russen de meest storende factor aan heel Ischgl.



Apres ski was leuk! Neem je de afdaling, dan kom je direct uit bij een apres ski bar, de Elisabeth bar volgens mij. Broertje vond het fantastisch, mede door de meisjes die in korte dirndl jurkjes aan het dansen waren op de bar-;)
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies!



Ik ga dit jaar voor het eerst!! Spannend want ben ook niet echt een held in skien! We gaan een week naar fugen in zillertal! Mn vriend is al een ervaren skier dus dat scheelt! Ben erg benieuwd! We gaan in de carnavalvakantie
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat het eten en drinken wel iets duurder is, maar niet veel. Russen zijn vervelend, maar zorgen er wel voor dat je heerlijk mensen kunt kijken en verder hoef je er niet veel last van te hebben. Apres ski is prima zowel bij de dalafdaling als bij het begin de dallift 3!



Lekker lunchen kun je ook in Samnaun, veel pizzeria's met goede prijs/kwaliteit verhouding en geen Russen.
Alle reacties Link kopieren
@Sunnysunshine De skipiste in Fugen stelt niet veel voor, maar je kunt eenvoudig met de skibus of auto naar Hochfugen rijden. Vanaf daar kun je naar Kaltenbach skiën en weer terug. Mooi gebied met relaxte sfeer!
En Mayerhofen is ook een erg leuk gebied voor beginners ( ben er zelf als meisje van 4 begonnen!). Gezellige sfeer en heel Zillertal is gewoon een leuk gebied. Met de bus ben je zo in verschillende skiplaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven