Pan toch in de afwasmachine

11-01-2012 18:32 33 berichten
Hallo mede viva'ers,

Nu heeft mijn man pannen in de afwasmachine gedaan die er niet in mochten,toch of even met de hand extra afgewassen,kan ik die nog gebruiken of moeten ze nu echt weg?

1steelpan en 1 pan ,waar je groente of aardappels in kookt....

Liefs Blondiej
Ik heb pannen gehad waarvan gezegd werd dat met de hand afwassen beter was maar dat ze eventueel wel in de afwasmachine mochten. Aangezien ik alles in de machine mik, gingen de pannen dus gewoon mee, ik zet de machine standaard op 45 graden en dan is ie na een goed half uurtje klaar. Na ruim drie jaar ontdekte ik allemaal minigaatjes in de anti-aanbaklaag van de pannen (beide) en dat werden er steeds meer.

Ik had mazzel, ik had nog garantie en ik mocht ze teruggeven. Daarna heel goedkope pannen gekocht die gewoon elke 2 jaar vervangen worden.
TO: als in de winkel zo'n advies gegeven wordt, vraag je dan ook de reden erachter? Want nu heb je er zelf wellicht een reden bij bedacht, die (naar wat ik er een beetje uit begrijp) niet de werkelijke reden is. Het is namelijk niet giftig o.i.d. als de pan in de machine gaat, maar het gaat om slijten (en de eventuele gevolgen áls ie gesleten is).
Alle reacties Link kopieren
quote:molly74 schreef op 11 januari 2012 @ 19:50:

TO: als in de winkel zo'n advies gegeven wordt, vraag je dan ook de reden erachter? Want nu heb je er zelf wellicht een reden bij bedacht, die (naar wat ik er een beetje uit begrijp) niet de werkelijke reden is. Het is namelijk niet giftig o.i.d. als de pan in de machine gaat, maar het gaat om slijten (en de eventuele gevolgen áls ie gesleten is).Nee joh, TO vraagt dat soort dingen liever aan de Viva-experts. Zo hee tze toen van de week dit helse apparaat werd geinstalleerd aan ons gevraagd of het water uit de vaatwasser weer door de kraan naar buiten komt. Glaasje water?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bijna alle kookpannen kunnen tegen een vaatwasser, tenzij de grepen niet tegen hitte/vaattabletten kunnen (maar dat zijn er heel weinig volgens mij). Anti aanbak pannen of braadpannen moet je eigenlijk niet in de vaatwasser willen doen. Afwasmiddel is agressief waardoor het de laag aantast.
OOMMGG

Net een paar van je andere topics gezien (loepje) n.a.v. je weer even zo debiele vreemde vaatwassertopic. Als het woord dramaqueen nog niet bestond, dan bestaat het sinds jouw forumaanmelding.

Probeer ajb wat normaler en relaxter te leven.
Ik zou die pannen weggooien, vooral de groente-pan.
Ik wou dat dit mijn problemen waren...zucht. Wat een luxe lijkt me dat!
Jij hebt wel een issue met je vaatwasser hè.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven