Lijf & Lijn alle pijlers

Cyclus-kalender?

27-01-2012 11:50 31 berichten
Ik ben al weer bijna een jaar gestopt met de pil.

Nu begint een kinderwens steeds meer te kriebelen, en in dat kader lijkt het me heel erg handig om mijn menstruatiecyclus inzichtelijk te maken.

Ik heb sinds ik ben gestopt met de pil bijgehouden wanneer ik ongesteld ben geworden. Kan ik die gegevens ergens invoeren zodat er mijn eigen kalender ofzo uit komt rollen, met wanneer ik ongesteld ga worden, wanneer mijn vruchtbare dagen zijn, wanneer ik chocolade in huis moet halen etc?

Ik heb geen iPhone - doe niet aan apps.
Alle reacties Link kopieren
Hûh?

Dat kan je toch zo uitrekenen?

Zal vast ook wel een App voor zijn. Eerder zat op de ladyfoon van ??? ook een programmatje waarmee je dat kon berekenen.

dag 1 : eerste dag van menstruatie

dag 14: ovulatie

dag 11 t/m 15: meest vructbare dagen
Er is een app voor volgens mij
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb een app op mijn iPhone. Period Tracker heet 'ie.
Wat eten we vanavond?
Ik vind de additionele informatie ook wel handig...

(zoals bij Tampax.be : DAG 23

Hormonale veranderingen kunnen je beoordelingsvermogen beïnvloeden en kunnen je sneller boos of verdrietig maken.

Voorkom grote discussies)

Alleen hebben zij het erover wanneer Moeder Natuur langskomt....
www.fertilityfriend.com
Menstruatiekalender.net, dit is een hele handige en uitgebreide site waar je alles wat bij je cyclus komt kijken, kunt bijhouden. Helaas bestaat er tegenwoordig een wachtlijst voor. Erg jammer, want ik had deze graag (weer) willen gebruiken.

Ik ken ook een Amerikaanse variant, google maar eens op fertility friend. Werkt ongeveer hetzelfde, maar is volgens mij iets minder uitgebreid (de basic variant tenminste wel, die is gratis).
Ik heb geen iPhone!
Ik vond zelfs 3 apps voor de Android, maar die zijn erg gericht op zwangerschap (en dat heb ik niet meer nodig)

Ik maakte voorheen zelf zo'n ding in excell 4 weken van boven naar beneden tellen en dan de volgende 4 weken ernaast. Afgekeken van de vrouwenagenda. die deze altijd voorin heeft staan
Later is nu
En het allerliefste heb ik iets waarbij ik niet weer een loginnaam en wachtwoord moet maken....
Ehm, je agenda?
Je hebt ook een app die dat doet
Zooooo mosterd!
quote:origineel schreef op 27 januari 2012 @ 12:07:

Ehm, je agenda?Ik zeg toch, ik heb ook graag de additionele informatie erbij, wanneer de eisprong is etc
Fertilityfriend online inderdaad. Daar kun je gratis aan meedoen. Krijg je mooie grafiekjes e.d., maar je moet wel iedere ochtend temperaturen. Als je betaalt krijg je extra features, maar die heb je niet echt nodig.
Temperaturen? Waarvoor?

Mijn cyclus is heel regelmatig.
quote:charlottecharles schreef op 27 januari 2012 @ 12:19:

Temperaturen? Waarvoor?

Mijn cyclus is heel regelmatig.Dan heb je toch ook geen kalender nodig maar zet je het in je agenda.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja maar...

hoe weet ik wanneer het bla-bla hormonen level zo hoog is (wat ervoor zorgt dat ik mijn lief wil keelen) en wanneer het andere blabla hormonen level zo laag is (wat maakt dat ik 2 pakken Oreo witte koekjes in een half uur naar binnen schrok).

Dat zeg maar.
Hebben je ouders geen handleiding gekregen toen ze jou kregen? Misschien staat het daar in?
quote:charlottecharles schreef op 27 januari 2012 @ 12:19:

Temperaturen? Waarvoor?

Mijn cyclus is heel regelmatig.

Je cyclus kan wel heel regelmatig zijn, maar zonder temperaturen of ovulatietesten weet je echt niet op welke dag van je cyclus je eisprong is.

Bij de ene vrouw is dat 14 dagen voordat ze weer ongesteld wordt, maar bij de andere vrouw is dat bijvoorbeeld standaard 10 dagen voordat ze weer ongesteld wordt.

Geen app of website die daar iets zinnigs over kan zeggen, als jij alleen kan invoeren wanneer je altijd ongesteld wordt...
quote:charlottecharles schreef op 27 januari 2012 @ 12:35:

Ja maar...

hoe weet ik wanneer het bla-bla hormonen level zo hoog is (wat ervoor zorgt dat ik mijn lief wil keelen) en wanneer het andere blabla hormonen level zo laag is (wat maakt dat ik 2 pakken Oreo witte koekjes in een half uur naar binnen schrok).

Dat zeg maar.Op het moment dat je je lief wil kelen is je hormoonspiegel hoog.. simpel toch
Later is nu
Oh handig, wist ik niet.

Dus je moet 's ochtends je temperatuur meten? Hoe weet je wanneer dan je ovulatie is?
quote:dreamer schreef op 27 januari 2012 @ 13:03:

[...]

Op het moment dat je je lief wil kelen is je hormoonspiegel hoog.. simpel toch Lief wil daarop anticiperen, door op bovenstaand moment net even in de AH te zijn om chocolade voor me te halen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven