Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

29-12-2011 18:57 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop best veel kleding vind ik zelf een aantal dingen staan vervolgens verloren in de kast zoals die naaldhaken doodzonde .Verder ook jurkjes die ik vervolgens niet aantrek om de een andren reden, nu heb ik vandaag gelezen over het proyect free fachion een jaar lang niet winkelen zodat je creatiever word en niet voor elk feestje naar de winkel voor iets nieuws .Ik ga dit dus proberen een jaar lang niet winkelen voor kleding ben zeer benieuwdt, Zijn er mensen die dit ook gaan doen of mij een hart onder de riem willen steken haha zodat het een mischion posibole word invp een mischion inposibile

ps ik heb moeite met schrijven

en ja daar krijg ik hulp voor
@luni,

Ik heb de website al bekeken, misschien nog niet goed genoeg, maar ik vroeg me eigenlijk voornamelijk af hoe jullie er hier mee omgaan - ook qua cadeautjes, als je iets leuks krijgt, sla je het dan af? Of duik je je eigen kast in om te ruilen?
Ik denk dat ieder dat voor zichzelf moet weten, het is voor mij geen overbodige luxe om een jaar te stoppen met kopen en kado's aan te nemen, ik volg het dus strikt. Heb bovendien een wedje lopen met mn vriend, die onofficieel ook meedoet.

Ik vind wel dat je je aan de afspraak met jezelf moet houden,maar dat is mijn mening, dus stel je doel zoals die voor jou haalbaar is .
Je kan heel makkelijk sjoemelen natuurlijk, maar voor mezelf voelt dat niet goed. Ik zie het echt als een uitdaging. Mij helpt het ook echt om helemaal te stoppen ipv half, want dat loopt volgens mij veel sneller ook weer uit de hand.

Ik denk dus zelfs dat dit veel makkelijker is. En geen schuldgevoelens!! Jeej! Dat voelt wel goed hoor!

Volgens mij had ik ergens gelezen van iemand die iets kado had gekregen en dat dan bewaarde tot na de challenge. Dan hoef je het dus niet af te slaan.
Kopen jullie nu ook andere dingen minder nu je geen kleding koopt? Of ga je juist meer andere dingen kopen?
Wow dat zou knap zijn.... Mij zal het nooit gaan lukken (en ik ga t ook zeker niet proberen, vind shoppen veel te leuk!!!)
Alles eigenlijk minder, word me bewuster van dingen.

Maar dit is de 1e maand he ;)
Ik heb me niet officieel opgegeven maar heb met mezelf een afspraak gemaakt dat ik geen kleding koop voor een half jaar. Misschien dat het me zo goed bevalt dat ik daarna doorga. Ik maakte vroeger veel kleding en heb nog een hoop stofjes liggen waarmee ik aan de slag ga. Ik mag van mezelf dus geen stoffen meer kopen. Ook geen sieraden, wanten enzo.

Gaat tot nu toe prima. Ben al een paar keer in de stad geweest en kan het prima weerstaan.
Ik heb de hele maand buiten de boodschappen nog niets gekocht, wel aanbetalingen gedaan voor vakanties.

Ohja toch nu ik erover nadenk..kaartjes voor een feest.
leuk dit topic! Ik doe ook mee met de Free Fashion Challenge en het gaat wonderbaarlijk goed. Vooral het kasten opruimen heeft me tot inzicht gebracht dat ik niet direct alles wat ook maar een beetje past in de laatste weken van de uitverkoop ook direct moet kopen. Ben nu selectief door mijn kasten gegaan en waar ik me echt niet lekker in voel heb ik opgeborgen. Scheelt 's ochtends weer wat keuzes
Ah, een medestander, leuk!
nou ik had dus gezondigd omdat ik een rockabilly jurk besteld had maar heb deze weer geanuleerd haha, ik heb mijn kast opgeruimdt maar kom tot de conclusie dat mijn spijkerbroeken de meeste echt versleten zijn en kapot heb vier zakken oude kleding weggegooid. Helaas moet ik vanmidag een broek gaan kopen baal er van maar kan echt niet in zon vieze versleten broek gaan lopen.Mischien kan ik in februwarie of maart opnieuw beginnen weet het nog niet.
@diva

Ik weet dat ik niet meer zou reageren. maar zag je net je reactie toevallig voorbijkomen. Mijn vraag: Als je na een maand challenge pas ontdekt dat je spijkerbroeken niet meer goed zijn, dan heb je ze eerder deze maand schijnbaar niet nodig gehad, denk je dan dat je ze dan de komende maand wel ineens nodig hebt?
@borderwalk weet het eerlijk gezegd niet , zag het pas laast

zal ook wel zijn dat ik het mischien niet echt nodig heb maar nu op dit moment kan ik mijn gedachten nog niet zo ombuigen weet dat het verkeerd, is .Maar op dit moment even nodig , geleukig zit ik niet in de schulden en hou ik me aan mijn buget heb ik 50 euro, dan hou ik me ook daaraan, probeer er aan te werken.Maar nu gaat het gewoon nog niet , mijn vriend is erg ziek geweest ik zelf ben vaak ziek mischien daarom . Ik weet het gewoon niet
Hoi Diva, wat goed van je dat je die jurk geannuleerd hebt! En volgens mij kun je in oudere kleren er net zo goed uitzien als nieuwe toch? Misschien helpt het om samen met he vriend wat leuks te gaan doen ipv sjoppen, bioscoopje ofzo?
hallo dames, spuit 11 meldt zich....

Ik doe mee omdat ik veel kleding heb en wil proberen of ik het daarmee kan doen het komende jaar. De afgelopen jaren heb ik geinvesteerd in kwalitatief goede kleding en ik heb van alle kledingstukken die ik leuk vind, 1 of meerder exemplaren. De uitdaging is om door meer combineren tot verrrassende combi's te komen. Leuk om hier een klets plek te hebben, zeker voor de moeilijke momenten die ongetwijfeld gaan komen
Welkom en succes nieuwe FFC'ers! Jacobsbenen, het lijkt me heerlijk om zoals jij vooral kwalitatief goede kleding te hebben die je goed kunt combineren. Ik heb toch ook een hele lading H&M'etjes die waarschijnlijk het eind van het jaar niet gaat halen.

Diva, goed dat je die jurk hebt geannuleerd. Vind het ook een goede tip van schuilnaam om iets leuks te gaan doen in plaats van te gaan shoppen.

Ik denk dat ik weet wat ik als eerste ga missen en dat zijn toch basic zwarte shirts/truitjes die ik gemakkelijk ergens onder draag en panty's. Deze maand heb ik al 3 panty's versleten en dus weggegooid.

Maar nog genoeg keuze om vrolijk verder te gaan met de challenge!
Ik ben bezig met opdracht 1 (inventarisatie). Ik noteer er ook bij waar ik het betreffende kledingstuk heb gekocht. Opvallend veel COS en MU, een tweedehandswinkeltje hier in de buurt. De eigenaresse is heel streng als ze dingen inneemt, dus ik vind er vaak goede stukken voor weinig. Bijvoorbeeld een wollen jurk van Marc Cain die zit als een nachtpon en waarvan men zegt dat ie me chique staat, heeft me 40 euries gekost. Vooral die winkel moet ik vermijden dit jaar................
Diva, je komt een beetje impulsief over, misschien goed om jezelf een doel te stellen dat voor jou wél haalbaar is? Veel succes!

Niks spuitelf hoor Jacobsbenen, juist leuk dat je mee komt schrijven.
quote:divafiary schreef op 28 januari 2012 @ 12:33:

@borderwalk weet het eerlijk gezegd niet , zag het pas laast

zal ook wel zijn dat ik het mischien niet echt nodig heb maar nu op dit moment kan ik mijn gedachten nog niet zo ombuigen weet dat het verkeerd, is .Maar op dit moment even nodig , geleukig zit ik niet in de schulden en hou ik me aan mijn buget heb ik 50 euro, dan hou ik me ook daaraan, probeer er aan te werken.Maar nu gaat het gewoon nog niet , mijn vriend is erg ziek geweest ik zelf ben vaak ziek mischien daarom . Ik weet het gewoon nietDiva, Misschien kun een strategie bedenken met leuke dingen die je kan doen om jezelf te op te fleuren, als je de kriebel krijgt om te gaan shoppen. Met een vriendin afspreken, lekker ergens een kop koffie gaan drinken, een uitgebreide maaltijd plannen en koken etc etc.
Ik ben wel wat vaker naar action geweest deze maand bedacht ik me gisteren... kost niet zoveel. Heb nu wel een voorraadje haarverf staan

Vandaag geen koopzondag, anders was ik weer even heen gegaan. Eigenlijk sport ik zondags, is ook een goede afleiding diva!! Maar ik heb bronchitus, wel al veel beter dan het was dankzij ab etc maar ik doe toch maar even rustig aan.
Ik heb gisteren panty's gekocht

Ben ik nu een 'halfje'?

Ik vind het een leuke uitdaging en het kost me geen moeite om niet rond te gaan neuzen naar kleding. Alleen waren er dus twee items (badpak en panty) waarvan ik vond dat ik er niet onderuit kon om ze aan te schaffen.

Verder neem ik ook wel cadeautjes aan

Ik koop dus geen kleding, ondergoed, sieraden, wanten, sjaals, tassen e.d. of stoffen, schoenen etc.
quote:Georgianna schreef op 29 januari 2012 @ 12:31:

Ik heb gisteren panty's gekocht

Ben ik nu een 'halfje'?

Jazeker! Gelukkig zijn jullie met zn tweeen 2x 0,5=1

Maar het is niet de bedoeling dat je koopt *kijkt even heel streng*

Ik los het panty'probleem' op met leggings...
Ik snap het. Alleen leggings komen net als normale panty's nu tot halverwege mijn buik en dat zakt óf af of het tekent heel erg onder mijn kleding (ik moest naar een feestje in mijn feestjurk!) en zit daarbij vreselijk.

Sowwy

Ter verdediging: ik heb geprobeerd te ruilen en bij moeder en zus in de kast te zoeken.

Geen sorry hoor,het is n principe een afspraak die je met jezelf had
Wat een werk zeg dat inventariseren. Blijk ik veel meer tops met lange mouwen, vestjes, panties en bloesjes te hebben dan ik dacht. Ben dingen tegengekomen waarvan ik het bestaan niet meer afwist. Duhuh daarvoor is die opdracht )). Nu nog de boel opruimen. Om de kooplust te bedwingen heb ik gisteren een wenkbrauwpotlood gekocht en 2 spelden voor mijn haar. Mijn gezin gelooft er overigens helemaal niets van dat ik dit ga volhouden; hoe zit dat bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven