areca palm

28-01-2012 23:56 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ik heb sinds een paar weken een areca palm in huis, alleen nou begint dat ding helemaal door te hangen en vertoont ook al droge bladeren. Ik vind het zonde om het weg te gooien...

Iemand ervaringen hiermee en tips om hem weer rechtovereind te krijgen?



Ik geef hem ong. 1 a 2 keer in de week water en krijg wisselende adviezen m.b.t. de hoeveelheid water wat die plant nodig heeft.
Hier ook een Areca palm en gooi er iedere zondag een halve liter water in, als het echt warm is buiten twee keer per week. Gaat nu al een jaar prima. Is de pot wel groot genoeg?
Alle reacties Link kopieren
hij zit in de pot die ik meegekregen heb van het tuincentrum, zo'n bruin plastic geval. Ik heb hem pas 3 weken dus moet goed zijn lijkt me...
Alle reacties Link kopieren
hmm halve liter gooi ik er niet in, is zoveel echt nodig?
Geen idee, ik doe ook maar wat eigenlijk . Normaal gaan planten hier binnen een paar maanden dood, dus doe het schijnbaar goed. Heb hem toen ik m kocht wel in een 2-3x grotere pot gezet dan waar hij in kwam. Misschien is dat het verschil.

Kan me trouwens wel herinneren dat er hier in het begin af en toe wat droge takjes tussen zaten. Kon die takjes er zo uittrekken. Nu geen last meer van, dus misschien is dat ook iets wat er bij hoort (?).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven