areca palm
zaterdag 28 januari 2012 om 23:56
Hoi hoi,
Ik heb sinds een paar weken een areca palm in huis, alleen nou begint dat ding helemaal door te hangen en vertoont ook al droge bladeren. Ik vind het zonde om het weg te gooien...
Iemand ervaringen hiermee en tips om hem weer rechtovereind te krijgen?
Ik geef hem ong. 1 a 2 keer in de week water en krijg wisselende adviezen m.b.t. de hoeveelheid water wat die plant nodig heeft.
Ik heb sinds een paar weken een areca palm in huis, alleen nou begint dat ding helemaal door te hangen en vertoont ook al droge bladeren. Ik vind het zonde om het weg te gooien...
Iemand ervaringen hiermee en tips om hem weer rechtovereind te krijgen?
Ik geef hem ong. 1 a 2 keer in de week water en krijg wisselende adviezen m.b.t. de hoeveelheid water wat die plant nodig heeft.
zondag 29 januari 2012 om 00:18
Geen idee, ik doe ook maar wat eigenlijk . Normaal gaan planten hier binnen een paar maanden dood, dus doe het schijnbaar goed. Heb hem toen ik m kocht wel in een 2-3x grotere pot gezet dan waar hij in kwam. Misschien is dat het verschil.
Kan me trouwens wel herinneren dat er hier in het begin af en toe wat droge takjes tussen zaten. Kon die takjes er zo uittrekken. Nu geen last meer van, dus misschien is dat ook iets wat er bij hoort (?).
Kan me trouwens wel herinneren dat er hier in het begin af en toe wat droge takjes tussen zaten. Kon die takjes er zo uittrekken. Nu geen last meer van, dus misschien is dat ook iets wat er bij hoort (?).