ADD, depressies en werk

29-01-2012 18:23 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden / mannen,

Ik ben op zoek naar mensen die net als ik ADD hebben en wil graag brainstormen hoe het gaat met werk..... Wat voor werk heb je, of heb je geen werk?? Hoe ga je hier om met ADD klachten? Zijn hier ook mensen die afgekeurd zijn door recidiverende depressieve klachten en of ADD???

Liefs,,,,,
ik heb add.... en valt bepaald nie meeee
en in de wao jaaaa...maar er zijn ook voordelen aan add'ers..ze kunnen heel goed concentreren op een taak..hyperfocussen..alsof ze met een lasergun in een ziel kunnen snijden
en verder hebben ze een erg groot uithoudingsvermogen..ook in bed
vind je het prettig dat je je geen zorgen meer hoeft te maken om werk?? hoe is de keuring bij jou gegaan?

hahaha uithoudingsvermogen... fijn ik heb niet zon groot uithoudingsvermogen ...
Ik heb ADD, slik medecatie tegen depressie, heb parttime werk, 3 kinderen, 2 honden, zit 80/100 in de WAO door ongeluk 9 jaar geleden en ik ga weer studeren want ik wil de WAO uit.

Plannen, plannen, plannen en een goed opvangnet. Regelmaat, structuur en daar waar het kan, voldoende rust.

Tja, hoe ik het doe??? Geen idee, gewoon door blijven rennen!
hoi mimootje..

respect hoor! dat doe je goed! heel knap...

wat voor werk heb jij???
Ik ben begeleidster van jongeren met hersenletsel

Ik moet zeggen, ik heb een super leuke afwisselende baan!
Borderline en ADD, geen werk op het moment, wil wel graag.

Het werk moet niet teveel concentratie vragen, dan gaat het fout.

Korte aandachts momenten moet het wezen.
wat voor werk heb je gehad en zoek je nu?

Ik wil ook iets dat niet teveel concentratie vraagt... maar wat??
Bij mij is het met name de afwisseling. Vraagt wel concentratie en herhaling maar steeds op en bij iets anders. Dat houd t ook leuk, ik verveel me snel nl.

Ik heb MBO 4 en ga nu weer MBO 4 doen maar totaal iets anders, wel werk gerelateerd. HBO duurt me te lang, kan ik mij niet focussen en consentreren. Ik ben tevreden zo.

Wat is je opleiding of wat lijk je leuk?
Mijn laatste baan was een intensieve combinatie van telefoon/receptie en administratie, dat was veel te hectisch voor mij waardoor ik dingen ging vergeten, ik ben ( uiteraard) snel afgeleid en vergat dan waar ik mee bezig was zeg maar.

Heb ik alleen de telefoon en de balie, dan kan ik het prima handelen.
Snap ik. Ik wil zelf ook niet hogerop in m'n werk ivm veel papier werk en cliënten helpen plannen (lukt mezelf amer tot net!)

Ik ken m'n grenzen, hogerop = meer geld maar dat zou ik niet volhouden. Ik zou overlopen en uiteindelijk uitvallen.

Bij een klanten service? In een winkel?

Vooral in je hoofd houden dat te veel, uitval wordt.
Maar beetje gek, als je afgekeurd bent, waarom begin je niet met vrijwilligers werk om in t ritme te komen, om je beperkingen onder ogen te zien maar ook je kunnen.

Dat uitbreiden tot het echte werk. Zo ben ik ook begonnen en nog steeds. Ik werk maar verdien niets, wordt allemaal verrekend met mijn WAO!

Maar dat stukje eigen waarde en horen dat collegea en clienten echt blij met je zijn doet goed!

Financieel ga ik er (nu) niet op vooruit maar ik creëer wel opening voor een toekomst met perspectief!
heb zelf me lens aan boeken gekocht toen ik van de ggz geen duidelijkheid kreeg wat er nu precies aan de hand is. en toen ik ging lezen, lezen en lezen, zag ik zelf het licht.

een goed boekje van een dame die zelf met add kampt , is dat van karin windt, 'add ; onzichtbare stakels, zoeken naar omwegen', isbn 9789055122967
(ben zelf een "man" overigens..ofschoon wel weer met vrouwelijke hersenen.. volgens de 'deskundigen' dan he..? )
(goed..en nu zal het eindelijk wel storm lopen..dacht ons salvatoortje...terwijl hij maar nog eens een bierke opentrok om zijn verdriet weg te drinken.)
Hoe ouder je wordt hoe meer je leert je leven zo in te delen dat t "werkt" tenminste, dat ervaar ik.

Moet er wel bij zeggen dat ik chaos nog steeds heerlijk vind maar t geeft wel steeds meer onrust dus wding ik mijzelf de boel zo nu en dan weer goed onder handen te nemen en worden er weer mappen gekocht..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven