Moeite met complimenten ontvangen

04-03-2008 11:22 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of er meer mensen zijn hier die daar *last* van hebben.

Ik denk dat het ook te maken heeft met het wel / niet vertrouwen van mensen.

Wanneer een goede vriend(in) een complimentje maakt kan ik daar helemaal happy van worden. Omdat ik gewoon weet dat hij of zij het meent.

Nu date ik sinds een paar weken een erg leuke vent , en hij maakt complimentjes , dat hij mij lief leuk grappig e.d vind..

En ik geniet daar van , maar er gaat ook gelijk een stemmetje in mijn hoofd rond die zegt : jaja t zal wel

Of hij zegt dat hij zin heeft om met mij te zoenen/vrijen , ik begin dan gelijk al te steigeren , ene kant kan ik dat als een compliment zien aan de andere kant gaat mijn afweer systeem aan en denk ik : ga weg met je zoenen en vrijen, je wil alleen maar sex

En dit is een *probleem* die vaker de kop op steekt wanneer ik mannen leer kennen. Zodra ze complimenten gaan maken of gaan zeggen dat ze zin hebben in mij , denk ik gelijk het negatieve ipv het positieve.

Omdat dit echt een hele leuke vent is , wil ik niet dat hij weg rent bij mij omdat ik niet tegen dat soort woorden/zinnen kan. Of dat hij t gevoel krijgt dat hij niets tot weinig kan zeggen tegen mij omdat ik gelijk in de negatieve sfeer schiet.

Wil het dus wel bespreekbaar maken bij hem , maar ik weet niet goed hoe ik dat dan doe zonder gelijk mega afhankelijk of wanhopig of als een of andere psycho over te komen..

wantrouw ik mannen door bv mijn verleden waardoor ik graag leuk gevonden wilde worden maar vrij snel met een man t bed in dook en hij mij daarna niet meer hoefde ? (wat nu tegenwoordig niet meer t geval is , maar aantal jaren geleden gebeurde dit nog wel eens)

Is het faalangst ? of is het puur mijn relatie beginners onzekerheid ?
Joh, wat een lastig probleem. Heb je al geprobeerd zijn complimenten net zo te zien als die van je vriendinnen? Het is zo lief bedoeld en ook zo nodig in je relatie. Misschien hoort het ook wel bij het begin van de relatie, je onzekerheid, je wantrouwen, je niet kunnen geloven dat dit jouw gelukt is, etc.

Heb je al geprobeerd met humor hierop te reageren? Wellicht dat het werkt. Heel veel succes, hij klinkt "too good to be true" en hij is van jou, dus geniet daarvan!
Volg je hart. Dat klopt.
Ik denk dat het iets te maken kan hebben met onzekerheid van jouw kant. Waarom geloof je hem niet? Hij maakt niet voor niks complimentjes lijkt me.

Wat je eraan kan doen is eerlijk zijn. Gewoon zeggen dat je door ervaringen in het verleden het moeilijk vindt complimentjes aan te nemen. Eerlijk duurt het langst.

Op die manier is hij op de hoogte en is het misschien voor jou niet meer zo beladen.

Succes en probeer gewoon onbezorgd te genieten. Die eerste periode is zo fijn. Laat het hierdoor niet verpesten!
Biah en Pink thanks voor jullie snelle reacties..

de complimentjes als : ik vind je leuk lief mooi e.d , geniet ik ook zeker van.

Maar de zinnetjes als : Ik heb zin om met je te vrijen , of lag je maar hier naast me in bed..

Ene kant denk ik : jaa heb ik ook zin in , andere kant stukje onzekerheid en de gedachte : Jaaa je wil alleen maar sex zeker ...

En ik vind het vervelend die gedachte , hij merkt aan mij nl dat ik er moeite mee heb . Hij pest me er dan ook een beetje mee (op leuke manier) dat ie dat niet mag zeggen maar het lekker toch doet ..
Als ik jou was zou ik hem vertellen dat je er soms moeite mee hebt om het te accepteren, dat het dingen triggert uit het verleden en dat je dan niet weet wat je ermee moet. Maar, heel belangrijk, dat het jouw verantwoordelijkheid en jouw onzekerheid is. En dat je daarmee aan de slag gaat (als je dat wil tenminste).

Ik weet uit ervaring nl dat je een ander kunt gaan remmen in iets wat goed bedoeld is omdat je het probleem deels bij de ander neerlegt. En daar krijg je later, wanneer de relatie langer duurt en hij te vertrouwen blijkt, last van. Want dan durft hij je geen complimentjes te maken en die hoor je zo graag en in het ergste geval word je verliefd op de buurman omdat hij je wel complimentjes maakt . En da's zonde.

Je angst is heel begrijpelijk. Het lastige is bij dit soort dingen dat je vaak pas op de langere termijn weet of je vertrouwen of gebrek daaraan verstandig was. En dan zou ik ervoor zorgen dat je er zoveel mogelijk van geniet ipv heel veel te piekeren over iets wat je gewoon nog niet weet.
Maar kan ik hem wel bv zeggen hoe dat verleden er uitzag ?

Dat ik nogal eens op de koffie ben gekomen met *foute* mannen..

(fout zijn die mannen ook niet echt , ik gaf ze alleen wat ze wilden en achteraf was dat niet zo'n goede zet)
Hangt van de man af denk ik. Sommige mannen kunnen uitstekend overweg met dat soort informatie, sommigen kunnen je veroordelen en anderen raken in de stress omdat ze die suggestie echt niet willen wekken en dan vanalles uit de kast gaan trekken om maar betrouwbaar over te komen (en zo zullen er nog wel wat varianten bestaan haha). Dat kun jij het beste beoordelen, of hij zowel openminded is als ook in staat om de verantwoordelijkheid voor dat gevoel wel bij jou te laten en er tegelijkertijd lief en positief mee om te gaan.
Trouwens, als je het echt graag aan hem wil vertellen, dan is zwijgen niet goed. Je moet kunnen zeggen wat je op je hart hebt, je moet je vrij daarin kunnen voelen bij je partner. Ik heb alleen gemerkt dat het soms niet zoveel nut heeft om over iets bepaalds te praten omdat ik het toch zelf moet doorworstelen. En dan besluit ik om zotussendoor het gewoon niet te melden omdat ik mijn man er dan onnodig mee zou belasten. Maar dat is een heel persoonlijke afweging en het moet ook goed voelen. Niet dat ik dingen verberg.
Als je aan het daten bent ben je ook aan het testen of die persoon wel te vertrouwen is. Het zal een tijdje duren voordat jij je helemaal aan hem kan geven en het vertrouwen is gegroeid.
Hey Vleer,

Dat jij complimentjes ontvangen van mannen moeilijk vind heeft volgens mij toch te maken met je vertrouwen in mannen. Ben je vroeger vaak door ze teleurgesteld? Namen ze de boel met jou niet serieus? Dat gevoel wat je nu hebt heb je m. i. waarschijnlijk ook zelf gecreëerd door zoveel te daten met verschillende mannen, wat tot nu toe altijd tot een teleurstelling is geweest. Hoe meer teleurstellingen in daten/relaties, hoe meer wantrouwen er komt. Ik denk niet dat dit te maken heeft met je "relatiebeginnersonzekerheid" hoor, want ik vind je zeker geen beginner

Merkt hij jouw onzekerheid of verbloem je dat tegenover hem?

Als je 'm echt wilt, ga er dan voor Vleer! Bespreek 't met hem, en als hij jou echt de moeite waard vind....dan kijkt hij daar niet echt raar van op hoor!

Ene kant wil ik t hem vertellen aan de andere kant , tja wat schiet ik er mee op .. Verleden is verleden ...

En ik wil niet *raar* lijken , al weeti k wel dat iedereen bagage heeft van *vroeger*...

Maar wil niet iemand lijken die heeeeel veeeel problemen heeft ofzow..

Terwijl ik niet eens echt problemen heb , wel moeite met t vertrouwen van mensen op hun woorden.. (maar , hij laat t ook wel zien als we samen zijn)

En wil ook niet dat hij stopt met complimentjes geven , want om vele krijg ik echt een big smile op mijn bekkie..

t enige waar ik moeite mee heb zijn die zinnetjes : Ik heb zin om te vrijen met je
Xan.. waar ben je dan toch altijd VOORDAT ik een topic moet openen ?

pff rotjonk ;)

Ik denk wel dat je de spijker op zijn kop slaat..

Tis puur mijn onzekerheid.. en zal t idd denk ik bespreekbaar moeten maken .. maar das ennnggggg (angst ... dat hij OOK wegrent misschien ? )
quote:Vleermuis28 schreef op 04 maart 2008 @ 13:44:

Xan.. waar ben je dan toch altijd VOORDAT ik een topic moet openen ?

pff rotjonk ;)

Vleer, als ie je echt te gek vind...dan rent ie niet weg hoor! En als hij wel wegrent is hij je niet waard! Zo simpel is het...
Maar Xan moet je daar in t begin (terwijl je nog aan t daten bent) al over hebben ??

Naja hij merkt nu ook dat er iets is , aangezien hij er opmerkingen overmaakt.. Wel op humoristische wijze gelukkig..

Hmmmm maar ja hoe breng ik dat netjes en eerlijk aan hem over ?
Date je nog steeds met hem? Jullie hebben elkaar nu toch al meerdere keren gezien? Dat noem ik geen daten meer hoor...maar goed, daar zijn de meningen over verdeeld.

Blijkbaar vinden jullie elkaar erg leuk, anders van één van de twee allang weggeweest.

Je zegt dat hij iets merkt aan je dat je moeite hebt met die vleierij, en maakt daar opmerkingen over op een humoristische wijze.

Als hij weer eens een humoristische opmerking maakt, reageer dan zelf heel luchtigjes terug dat je het best moeilijk vind om complimentjes te krijgen...het gesprek komt dan echt vanzelf op gang hoor Vleer. Als hij je serieus neemt, zal hij ook zeker serieus en volwassen reageren.

Gaat lukken...geloof me
Ik denk dat het niet veel te maken heeft met moeite om complimenten te ontvangen. Je hebt moeite met inschatten of mannen echt voor jou gaan of meer voor de seks. Ik denk dat het juist verstandig is om daar in een beginnende relatie je vraagtekens bij te zetten.

Denk ook niet dat je hem van alles hoeft uit te leggen over eerdere ervaringen. Ik denk dat de meeste vrouwen wel mannen hebben meegemaakt die het hoofdzakelijk om de seks te doen was.

Alleen tijd zal het uitwijzen of het echt wat wordt met jullie.
Pomodori ..

wat jij schrijft is ook waar ...

Maar hoe schat je de mannen wel *goed* in of ze echt voor mij gaan ipv sex.

Tot nu toe laat hij aan alles merken dat hij mij leuk vind , hebben bij elkaar geslapen afgelopen woensdag ... na wat friemel werk onder de dekens is er verder niets gebeurd..
Hoi Vleermuis,

Ik denk dat het ook gewoon tijd nodig heeft, als het langere tijd goed gaat en jij merkt dat deze man echt voor jou gaat dat dan ook je onzekerheid begint af te nemen. En dat je deze complimentjes wel leuk gaat vinden.

Het verleden zal nog allemaal te vers zijn denk ik.

Groetjes Dolce

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven