Mode & Beauty alle pijlers

Modeopleiding?

30-01-2012 15:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil misschien een modeopleiding doen, maar iemand een idee hoe dat zit enz? Welke scholen er zijn en alles,...

Thnx
Google is je vriend
Opleidingen in de mode

Wat Ster zegt.
http://lmgtfy.com/?q=modeopleiding+scholen&l=1
Computer says nooooo
Zullen we ook je tentamens maken?

Wat is dat toch met de jeugd... uren per dag online, kunnen alles vinden, maar voor dit soort dingen zijn ze dan weer te lui.
Nou als je het aanbied om mijn tentamens te maken,....

En srry hoor dat vragen verboden is. Ik zou het niet vragen als ik het wel wist
Thnx
HBO/MBO/Uni??
Liefst uni maar ik weet dus niet of dat bestaat ;)
Nee
Computer says nooooo
Uni bestaat zeker wel, alleen is get aanbod zeer klein in Nederland. Je hebt masters op Artez maar deze zijn allemaal gericht op design. Op de VU is een er ook een master: Design Cultures maar die opleiding lijkt redelijk op kunstgeschiedenis. Verder zijn er geen masters op modegebied in Nederland, dus daarvoor zal je naar het buitenland moeten.

Op HBO-niveau is het aanbod iets groter. Je hebt AMFI (Amsterdam) hier hebben ze management, design en branding. Hier is wel toelating voor nodig. TMO (Doorn) is ook gericht op management maar is wel particulier dus een flinke zak met geld meebrengen. Artez (Arnhem) is puur design en ook toelating voor nodig. En verder heb je nog Saxion (Enschede en omstreken) zij zijn meer gericht op textiel.
Oh ja zo'n master noemen ze tegenwoordig ook uni ... Het blijft wel toch beroepsonderwijs, dat is nu eenmaal ook inherent aan het vak. Daar blijft weinig wetenschappelijks aan.
Computer says nooooo
quote:framboos1990 schreef op 31 januari 2012 @ 10:05:

Uni bestaat zeker wel, alleen is get aanbod zeer klein in Nederland. Je hebt masters op Artez maar deze zijn allemaal gericht op design. Op de VU is een er ook een master: Design Cultures maar die opleiding lijkt redelijk op kunstgeschiedenis. Verder zijn er geen masters op modegebied in Nederland, dus daarvoor zal je naar het buitenland moeten.

Op HBO-niveau is het aanbod iets groter. Je hebt AMFI (Amsterdam) hier hebben ze management, design en branding. Hier is wel toelating voor nodig. TMO (Doorn) is ook gericht op management maar is wel particulier dus een flinke zak met geld meebrengen. Artez (Arnhem) is puur design en ook toelating voor nodig. En verder heb je nog Saxion (Enschede en omstreken) zij zijn meer gericht op textiel.Super dankje wel!! :D
Rietveld is ook een mogelijkheid. Sinds hoofddocent ontwerpen vd Amfi daar directeur mode is, zou ik die aanbevelen. Kunstacademie Utrecht ook. Verder zou ik toch ook wat eigen initiatief aanraden, mocht je "een modeopleiding" willen gaan doen. X_D
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven