Geld & Recht alle pijlers

Peildatum spaargeld aanvraag bijstandsuitkering

22-01-2012 23:22 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu mijn partner en ik besloten hebben uitelkaar te gaan ,zal ik een aanvullende bijstandsuitkering moeten aanvragen, met mijn werk heb ik onvoldoende inkomen.

Ik weet dat ik met mijn kinderen een max bedrag van 11.370,= mag hebben , mijn vraag is wat is de peildatum voor de bijstand?

Kijken ze naar het bedrag op het moment van aanvraag of kijken ze enkele maanden terug?
wat een zorgen voor jou, ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt van woningbouwvereniging! veel sterkte!
Spannend voor je straks lillith75! Succes!
Alle papieren zijn daar, ik hoefde me niet zo'n zorgen te maken zei ze , en uiterlijk woensdag krijg ik bericht.

Ben zo nerveus......
Oh ipv van 6 februari, kan ik morgen al beginnen!!!

Kreeg ik uurtje terug te horen, even omschakelen en gaan .....
Ah wat goed! Wat ga je doen?

Fijn dat je contact met de woningbouw ook voorzichtig positief was. Duim heel hard voor je dat het goed gaat uitpakken.
Ja eh niks bijzonders hoor aangezien ik én werk wil hebben én het wil kunnen combineren met de kinderen en mijn studie , is het een callcenter baan.....vreselijk bellen van 9.00 tot 17.00 .

"it's the job that pay the rent" ( mijn engels is niet zo goed sorry)
Ik ken het klappen van de call-centerzweep. Niet de meest fijne banen, maar inderdaad wel brood op de plank. Mag je inbound of zit je echt op outbound verkoop?
quote:redband schreef op 23 januari 2012 @ 10:35:

Zeker weten dat je daar huurtoeslag op krijgt? Het klinkt zo hoog voor toeslag.

Even andere link neerzetten

http://toeslagen.nl/reken/toeslagen/Ja, dat valt nog net onder sociale huur. Maar, hier komt het addertje: o.a. Woningnet.nl waarschuwt mensen met een inkomen op bijstandsniveau niet hoger dan 500 euro te huren!
quote:Lilith75 schreef op 30 januari 2012 @ 18:33:

Ja eh niks bijzonders hoor aangezien ik én werk wil hebben én het wil kunnen combineren met de kinderen en mijn studie , is het een callcenter baan.....vreselijk bellen van 9.00 tot 17.00 .

"it's the job that pay the rent" ( mijn engels is niet zo goed sorry)Het is in ieder geval iets dat brood op de plank brengt en als je straks beter werk vindt heb je het er in ieder geval mee gered!
@ Flowerbompje,

Outbound warm bellen, maar wel verkopen.

@Wench inderdaad brood op de plank ( Aldi? Lidl )

Ik wil sowieso proberen mijn pedicure werk daar te gaan uitbreiden , nu is het nog nihil.
succes morgen
Opzich heb ik er best zin in , vandaag een trainingsdag met allemaal nieuwe mensen, niet dat ik me niet kan "plaatsen" in een bestaande groep, natuurlijk wel, maar iedereen is nieuw en dan leg je toch sneller/makkelijker contacten.

Leuk nieuwe mensen , ik hoop nieuw huis, nieuwe buurt, nieuwe omgeving = nieuw leven!!!

Om 13.00 begint de training.....voor die tijd hoop ik dat de woonstichting heeft gebeld..............
quote:wench schreef op 30 januari 2012 @ 18:40:

[...]

Ja, dat valt nog net onder sociale huur. Maar, hier komt het addertje: o.a. Woningnet.nl waarschuwt mensen met een inkomen op bijstandsniveau niet hoger dan 500 euro te huren!

Er is ook een aftopgrens vastgesteld voor huurtoeslag.

Je kan niet oneindig huurtoeslag krijgen.

http://www.aedesnet.nl/bi ... -en-verhuur/mg2010-03.pdf

Trefwoorden google, aftopgrens huurtoeslag 2012.
Jihaaaaa ik heb de woning!!!!!!!

Ben hier zo blij en opgelucht over

Alleen helaas was er een miscommunicatie tussen het uitzendburo en de werkgever waardoor eea is misgelopen.

Het zou volgens het uitzendburo binnen kantoortijden zijn , maar vanmiddag zei de werkgever tegen mij dat ik ook 2 avonden moet komen ( wat gewoon niet kan met mijn kinderen )

Ze zijn er druk mee.

Zelf heb ik niet stilgezeten en ben ik ondertussen internet aan het afspeuren voor ander cc werk binnen kantoor uren.

Heb contact gehad en krijg er vandaag of morgen een telefoontje.

Zucht het komt goed dat weet ik zeker, maar waarom telkens dan het ene en dan het andere.
Feli!
Lilith, wat fijn dat je de woning hebt gekregen. Gefeliciteerd

Wat jammer dat het met het werk wat moeizaam gaat. Is het niet mogelijk dat ex voor de kinderen zorgt op de avonden dat jij moet werken?
Nee dat is geen optie,ik ben optimistisch ik vind vast heel snel weer een andere baan.

En wellicht heeft het uitzendburo toch met de werkgever iets kunnen doen.
quote:Lilith75 schreef op 31 januari 2012 @ 17:05:

Nee dat is geen optie,ik ben optimistisch ik vind vast heel snel weer een andere baan.

En wellicht heeft het uitzendburo toch met de werkgever iets kunnen doen.Ben net gebeld door het bedrijf wat ik net via internet heb gevonden en ik kan donderdag een dagje proef draaien.
Wat goed!

Lilith, je ziet maar, het komt echt wel goed uiteindelijk. Je weet van aanpakken en je creëert nieuwe kansen. Heb vertrouwen in jezelf en je eigen mogelijkheden.
Ja ik wil gewoon werk hebben ik MOET gewoon werk hebben .

Denk niet dat dit het meeste leuke callcenter werk is, maar ik rust niet voor ik iets anders heb en tot die tijd heb ik dit.

Ik ben straks kostwinnaar ik kan het me niet permiteren geen werk te hebben , oké met aanvulling, maar over mijn lijk dat ik een volledige bijstand ga aanvragen zolang dat niet noodzakelijk is.

Was hier net een buurvrouw die me voor gek verklaarde dat ik zo bezig ben met werk, :" joh , je hebt kinderen waarvan 1 onder de 5 waar maak je je druk om, je kan gewoon lekker thuis zitten en bijstand krijgen".

Tja daar krijg ik zo'n jeuk van.
goed bezig lilith!!! gefeliciteerd met je woning!
Daar krijg ik ook jeuk van Lilith! Gewoon je eigen broek op houden als dat kan is heel normaal toch? Top in ieder geval dat je die instelling hebt.
Het uitzendburo neemt ook nog contact op vandaag, wie weet kom ik in de luxe positie dat ik kan kiezen......

Ga nu vooral praktische zaken regelen en voorbereiden, mbt het huis de verhuizing en alles wat daarbij komt kijken.

De meneer die komt schilderen is al geregeld, heb zo'n beetje de hele lijst met belangrijke instanties die een verhuisbericht nodig hebben klaarliggen, nu de lijst van vrienden, familie en bekenden nog.

Ik ga vandaag verhuisdozen halen en al spullen inpakken die we niet meer nodig hebben hier.

Ga ook nog wat spulletjes halen van MP voor de kamers van mijn dochters...heb echt super goed gescoord voor die meiden en alles voor een prikkie, had eea even "on hold" gezet tot ik zekerheid had.

Kortom genoeg te doen nu , en om op de plank te leggen voor als ik de sleutel heb....zo rond 15 feb.

Ben nogal een regelaar en een planner , maar daar waren jullie al achter.

Ben zo blij en opgelucht.....wat een week heb ik achter de rug....tig kilo lichter......en heel veel wijzer.....oa dat ik naast de inzinkingen toch af en toe durfde te hopen en doorgegaan ben.............gelukkig want daar pluk ik nu de vruchten van...

Echt super hoe jullie me bijstonden met raad, adviezen en harten onder de riem, daar heb ik veel steun aan gehad, bedankt nogmaals daarvoor.
Lilith, welke regio woon je en hoe oud zijn je kinderen? Heb je nog specifieke dingen nodig voor je nieuwe woning?
Ik woon in Brabant in de buurt van Breda, meisje van 10 meisje van 7 jongen van 2,5.

Ja heb nog wel wat spullen nodig, heb wat biedingen op MP staan voor een gasfornhuis en een koelkast met vrieslades, garderobekast.

Het meeste heb ik gelukkig al .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven