Gordijnroedes??
dinsdag 31 januari 2012 om 12:27
Ik ben op zoek naar gordijnroedes voor al onze slaapkamers boven. De lengte wordt 2,80 en 2,70. Maar nu is mijn vraag, wie heeft hier ervaring mee?
Ik wil ze aan de muur bevestigen. En dan ringen aan de roede waar de gordijnen inhaken (dus geen ringen in de gordijnen zelf). Gordijnen tot aan de grond en gevoerd tegen het doorschijnen (2,40 hoog).
Alleen nu waarschuwen ze ons bij de speciaalzaak dat je bij goedkope roedes heel snel hebt dat ze gaan doorhangen omdat ze hol zijn. Klinkt heel leuk, maar die bij de speciaalzaak zijn gelijk 4 x zo duur. En dan heb ik dus nog niet eens gordijnen zelf..
Wie heeft hier ervaring mee? Gaan de roedes echt doorhangen?
Waar hebben jullie de roedes van en hoe dik dan? Ook met gevoerde gordijnen?
Hoop dat ik hier wat ervaringsverhalen hoor.
Ik wil ze aan de muur bevestigen. En dan ringen aan de roede waar de gordijnen inhaken (dus geen ringen in de gordijnen zelf). Gordijnen tot aan de grond en gevoerd tegen het doorschijnen (2,40 hoog).
Alleen nu waarschuwen ze ons bij de speciaalzaak dat je bij goedkope roedes heel snel hebt dat ze gaan doorhangen omdat ze hol zijn. Klinkt heel leuk, maar die bij de speciaalzaak zijn gelijk 4 x zo duur. En dan heb ik dus nog niet eens gordijnen zelf..
Wie heeft hier ervaring mee? Gaan de roedes echt doorhangen?
Waar hebben jullie de roedes van en hoe dik dan? Ook met gevoerde gordijnen?
Hoop dat ik hier wat ervaringsverhalen hoor.
dinsdag 31 januari 2012 om 12:40
Ik heb hier voor onze tuindeuren ook een holle roede hangen. Geen gevoerde gordijnen, maar wel redelijk zware. Doorhangen doet ie niet, want hij heeft idd in het midden ook een bevestigingspunt. Maar anders misschien een houten roede? Die had ik in ons vorige huis, omdat ik een redelijke afstand moest overbruggen en er dus 4 gordijnen aan hingen.
dinsdag 31 januari 2012 om 12:40
Bij Ikea hadden wij gekeken maar die waren niet lang genoeg. Bij jullie wel dus? Zal zo eens op de site kijken.
@Achnein heb jij 2 x 1,5 m aan elkaar bevestigd met zo'n bevestigings steun en extra steun of los?
En waar hebben jullie de roedes gekocht dan? Gewoon een bouwmarkt/leenbakker/kwantum of meer speciaalzaak?
Want die vrouw van de speciaalzaak zei dat de kans groot was dat dat ging gebeuren, ook omdat we ze aan de muur gingen hangen.
@Achnein heb jij 2 x 1,5 m aan elkaar bevestigd met zo'n bevestigings steun en extra steun of los?
En waar hebben jullie de roedes gekocht dan? Gewoon een bouwmarkt/leenbakker/kwantum of meer speciaalzaak?
Want die vrouw van de speciaalzaak zei dat de kans groot was dat dat ging gebeuren, ook omdat we ze aan de muur gingen hangen.
dinsdag 31 januari 2012 om 12:44
Wij hebben de roede van de Hornbach, heel tevreden. We hebben een lengte van zo'n 5m (breedte van het huis) met een bevestiging in het midden. Dat betekent dus wel dat de gordijnen twee kanten op schuiven. Als je dat niet wilt, en ze dus vanaf 1 kant wilt dichtdoen, moet je een stevigere hebben. Ik had in mijn vorige huis de roedes van de Ikea en gewone katoenen gordijnen (ook van de ikea), maar die hing wel degelijk door hoor! Maar goed, ik heb er toen niet veel geld aan uit gegeven en misschien was het wel de goedkoopste en slapste?
dinsdag 31 januari 2012 om 12:53
We hebben een muur van bijna 5 meter, en 2 roedes van de bouwmarkt. Aan de muur bevestigd met twee eindsteunen en 1 middensteun. Mag eigenlijk niet op deze manier, en de gordijnen zijn niet heel licht, maar was enige optie omdat het anders wel heel duur ging worden. Tot nu toe is er nog niks doorgezakt of van de muur gekomen. We wachten in spanning af..
dinsdag 31 januari 2012 om 13:03
quote:Baileyyy schreef op 31 januari 2012 @ 12:40:
Bij Ikea hadden wij gekeken maar die waren niet lang genoeg. Bij jullie wel dus? Zal zo eens op de site kijken.
Want die vrouw van de speciaalzaak zei dat de kans groot was dat dat ging gebeuren, ook omdat we ze aan de muur gingen hangen.De 'onze' van IKEA is maximaal 3.85 m lang, is hol, en hangt niet door. En was 9 eurootjes (Vagen).
Want die vrouw van de speciaalzaak zei dat de kans groot was dat dat ging gebeuren, ook omdat we ze aan de muur gingen hangen.De 'onze' van IKEA is maximaal 3.85 m lang, is hol, en hangt niet door. En was 9 eurootjes (Vagen).
dinsdag 31 januari 2012 om 13:21
2,80m. met 3 bevestigingspunten is goed te doen hoor. Zegt de mevrouw van de speciaalzaak, ik dus.
Waar je wel erg voor op moet passen bij bevestiging aan de muur: hefboomwerking. Als je de steunen niet heel goed monteerd, of evt. schoort (schuin stukje onder de steun) dat de roede niet door het gewicht van de gordijnen zichzelf los trekt van de muur. Doorhangen van de roedes daar geloof ik niet zo in, eerlijk gezegd. Ik ben het nog nooit tegengekomen in ieder geval, en we verkopen er nogal wat.
Succes ermee.
Waar je wel erg voor op moet passen bij bevestiging aan de muur: hefboomwerking. Als je de steunen niet heel goed monteerd, of evt. schoort (schuin stukje onder de steun) dat de roede niet door het gewicht van de gordijnen zichzelf los trekt van de muur. Doorhangen van de roedes daar geloof ik niet zo in, eerlijk gezegd. Ik ben het nog nooit tegengekomen in ieder geval, en we verkopen er nogal wat.
Succes ermee.
dinsdag 31 januari 2012 om 13:22
quote:Katherina schreef op 31 januari 2012 @ 13:21:
2,80m. met 3 bevestigingspunten is goed te doen hoor. Zegt de mevrouw van de speciaalzaak, ik dus.
Succes ermee.
Geweldig Katherina!
Succes ermee.
Geweldig Katherina!
woensdag 1 februari 2012 om 19:47
Sorry even een late reactie. Kon niet op internet en via mobiel kon ik niet bij dit topic
Maar bedankt voor jullie reacties en tips.
Ook bedankt "mevrouw van de speciaalzaak Katherine" hahaha Leuk!
Dat doorhangen ben ik dus niet meer bang voor.
Maar wel voor de bevestiging aan de muur. Daar had mijn vader het ook over. Dat als je maar op 3 punten bevestigd, dan met een hevel effect omdat ik toch een stuk van de muur de gordijnen hang ivm verwarming enzo.. En het zijn oude muren (jaren 30 woning). Zou dat wel goed gaan dan?
Op meer punten bevestigen kan niet want dan kunnen de gordijnen niet meer er overheen schuiven.
En de mevrouw van onze speciaalzaak zei dat toch echt over dat doorhangen. Dat dat bij hun kwaliteit niet zo is uiteraard, maar wel bij de goedkopere en dan ook de dunnere varianten. Maar jij denkt dat dus niet Katherina? Ook niet bij goedkopere bouwmarkt/leenbakker/kwantum/ ikea roedes?
Want de gordijnen worden wit dus zullen gevoerd moeten worden, geen idee hoe zwaar dat wordt.
Maar bedankt voor jullie reacties en tips.
Ook bedankt "mevrouw van de speciaalzaak Katherine" hahaha Leuk!
Dat doorhangen ben ik dus niet meer bang voor.
Maar wel voor de bevestiging aan de muur. Daar had mijn vader het ook over. Dat als je maar op 3 punten bevestigd, dan met een hevel effect omdat ik toch een stuk van de muur de gordijnen hang ivm verwarming enzo.. En het zijn oude muren (jaren 30 woning). Zou dat wel goed gaan dan?
Op meer punten bevestigen kan niet want dan kunnen de gordijnen niet meer er overheen schuiven.
En de mevrouw van onze speciaalzaak zei dat toch echt over dat doorhangen. Dat dat bij hun kwaliteit niet zo is uiteraard, maar wel bij de goedkopere en dan ook de dunnere varianten. Maar jij denkt dat dus niet Katherina? Ook niet bij goedkopere bouwmarkt/leenbakker/kwantum/ ikea roedes?
Want de gordijnen worden wit dus zullen gevoerd moeten worden, geen idee hoe zwaar dat wordt.
woensdag 1 februari 2012 om 21:21
quote:charlottecharles schreef op 31 januari 2012 @ 13:07:
[afbeelding]
Er kan 5 kilo aan hangen.
Maar ik ben er van overtuigd dat IKEA ook gordijnroedes aanbiedt die meer kilo kunnen houden (indien mogelijk).
Deze is zowel aan de muur als aan plafond te bevestigen (bij ons hangt ie aan het plafond).Deze is uittrekbaar las ik op de site, heb je dan een dikke en een dunne stang?
[afbeelding]
Er kan 5 kilo aan hangen.
Maar ik ben er van overtuigd dat IKEA ook gordijnroedes aanbiedt die meer kilo kunnen houden (indien mogelijk).
Deze is zowel aan de muur als aan plafond te bevestigen (bij ons hangt ie aan het plafond).Deze is uittrekbaar las ik op de site, heb je dan een dikke en een dunne stang?