Geld & Recht alle pijlers

rechtsbijstand verzekeren

01-02-2012 13:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik heb even een vraagje, door een val op mijn werk heb ik dystrofie opgelopen aan mijn rechterhand. ik zal daarom voorlopig niet kunnen werken.

Mijn werkgever begint mij nu op alle mogelijke manieren dwars te liggen.

En wij komen er samen niet meer uit.

Ik heb net even opgezocht of ik een rechtsbijstand verzekering heb, dit bleek wel het geval te zijn. Maar dit was alleen een rechtsbijstand voor verkeer te zijn.

Zou ik nu alsnog rechtsbijstand voor arbeidsconflicten kunnen afsluiten? En meteen hulp hiervan kunnen inroepen?

sorry voor de typfouten, maar ik forum met mijn mobiel. en met 1 hand
Nee
Nope.. bestaande conflicten zijn niet te verzekeren en je hebt altijd een wachttijd.

Je kan wel contact opnemen met het juridisch loket.
Vaak zit er een wachttijd van 3 maanden aan vast en ook bij vakbonden heb je een wachttijd. Daarnaast is niet verzekerd alles waarvan je had kunnen weten dat er een conflict uit voort zou kunnen komen. Dit geldt bij een bond vaak dan weer niet, die hebben gewoon een wachttijd.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Nee, je kunt je nooit verzekeren voor een situatie die al bestaat ten tijde van het afsluiten van de verzekering. Ook die wachttijd gaat niet op. Als je je nu verzekerd en drie maanden wacht en dan met het euvel komt zullen ze ook zeggen dat het probleem al bestond en zullen ze je dus niet helpen.
wat de rest zegt....wordt een dure grap dus.

Reken maar op 250 euro per uur (tenzij je een toevoeging krijgt van de Raad voor Rechtsbijstand, dat ligt aan je inkomen en wordt een gedeelte van de kosten gesubsidieerd)
Wat hier geschreven wordt is juist. Het heeft dus geen zin je hier nu voor te verzekeren.

Op wat voor manier begint je werkgever dwars te liggen en hoezo komen jullie er niet uit? Ik bedoel, als je een contract hebt en door ziekte niet kunt werken, dan kan je werkgever hoog en laag springen, maar dan ben je gewoon ziek!
ben je lid van een vakbond? zo ja, dan zit daar ook rechtsbijstand in. Ook daar kun je niet nu lid worden en gebruik maken van de rechtsbijstand voor een al lopend conflict.
Niet alleen even contact opnemen met het Juridisch Loket maar ook met de Arbodienst.
verba volant, scripta manent.
Als je het op je werk hebt opgelopen sta je wettelijk gezien gewoon in je recht. Dus je hoeft je geen druk te maken, daarvoor heb je geen rechtsbijstandsverzekering voor nodig!
Ik heb gereageerd in je andere topic, kom je nog even terug om te vertellen hoe het er nu voor staat?
Volgens mij kun je bij Das rechtsbijstand wel inkopen. Zou je even op de site moeten kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven