Mode & Beauty alle pijlers

Jeans bleken

01-02-2012 20:30 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft hier iemand ervaring met het bleken van jeans?

Ik heb een spijkerbroek die ik graag wat lichter zou hebben. Het moet ook weer niet zo'n jaren-80 gevlekte chloorbroek worden, maar gewoon wat (2 tinten?) lichter. Het is nu een 'tussenkleur' met iets lichter op de bovenbenen, en eigenlijk wil ik er meer een 'destroyed' effect van maken.

De broek staat nu in een emmer met Biotex Echfa Wit, maar lijkt nog niet echt lichter te worden. Iemand een idee hoe ik dit verder aan kan pakken? Zijn er speciale middelen voor? Moet ik stenen in m'n wasmachine gooien?

Is het uberhaupt mogelijk wat ik wil??

Alvast bedankt!!
Ik heb op tv wel eens gezien dat ze het met een schuurmachine deden...
http://www.ehow.com/how_5071880_make-faded-jeans.html
@ Jo: ja daar had ik ook al aan zitten denken, dat is inderdaad straks misschien wel leuk voor wat extra effect (als het bleken eenmaal is gelukt :-))

@ Borderwalk: die site was ik nog niet tegen gekomen. Maar dus toch chloor om te bleken. Ik krijg er een beetje visioenen van geel-witte broeken bij, maar misschien is het anders als je het verdund. Ga het morgen denk ik gewoon eens proberen!
Na een nachtje Biotex schrok ik me kapot, de broek was lichtgroen geworden!!! Toch maar in de wasmachine gegooid en hij kwam er redelijk egaal in een heel aparte kleur blauw weer uit. Beetje tussen licht en donker in, een soort 70's kleur lijkt het wel. De rafeltjes die onder aan de pijpen zaten waren eerst wit, die zijn nu ook blauw.

Vind hem zo ook wel gaaf, dus ben nog aan het twijfelen of ik deze nog verder ga bleken. Ik heb vast nog een ander exemplaar om het mee te proberen!
Even een aanvulling, mocht er ooit iemand anders een spijkerbroek willen bleken en dat op willen zoeken...

Een andere spijkerbroek heb ik een aantal uren in een emmer water met flink wat chloor gezet (liter of 4 water, 0,5 liter bleek). Steeds goed onderdompelen en kijken hoe de kleur is. Na een uur of 3 in de wasmachine gegooid en daarna laten drogen. Hij is nu mooi een aantal tinten lichter geworden, en de gemaakte 'slijtplekken' op bovenbeen en knieen zijn ook lichter geworden, en dus nog steeds als zodanig zichtbaar. Deze ga ik wel nog wat verder bleken voor een meer destroyed effect. Dat ga ik doen met een plantenspuit verdunde bleek. Dat had ik al uit geprobeerd op een andere broek en dat was ook goed gelukt.

Leuk, want ik heb veel spijkerbroeken van de H&M die toch vaak nagenoeg dezelfde kleur hebben. Die hebben straks allemaal aparte kleuren!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven