Lijf & Lijn alle pijlers

Aankomen

01-02-2012 21:58 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

in september ben ik bevallen en helaas ben ik nu al meer kilo's dan alleen de zwangerschapskilo's kwijt. Inmiddels weeg ik 7 kilo minder dan voor de zwangerschap.. Ik baal er zo van:(

Ik ontbijt al uitgebreider, eet meer tussen de middag en bij het avondeten schep ik meer op. 's Avonds neem ik ook iets te snacken, een broodje of paar toastjes.

Heeft iemand tips om aan te komen?
heb je je schildklier al laten checken, als die te snel werkt kun je ook opeens veel afvallen.
Geef je borstvoeding?

Ik zelf viel te snel af doordat mijn dochter mij "opdronk" op aanraden van de huisarts ben ik Fantomalt gaan gebruiken, een soort koolhydraatpoeder.
Schildklier is een paar weken na de bevalling al nagekeken omdat ik toen ziek was, maar die werkte prima.

lk geef inderdaad borstvoeding. Fantomalt ken ik niet. Hoe werkt dat dan? Zijn het pillen of een drankje? En hielp het goed?
Fantomalt is en poeder, kun je in je yoghurt of in je drinken strooien, vrijwel smaakloos!

Bij mij werkte het prima, ik was niet meer zo rillerig en kreeg weer energie, plus ik viel niet meer af.
Fantomalt is een goede. Je hebt ook via de apotheek nutridrink of de juice-style. Flesjes met aanvullende voeding. Deze worden zeer waarschijnlijk niet vergoed door het ziekenfonds.

Zijn er geen andere medische oorzaken voor het afvallen?

Succes met aankomen, dat kan heel erg vervelend en moeilijk zijn.
Never give up hope.
als je ervan houdt: dagelijks 1 of 2 keer pap eten! Rijstepap, custardpap, griesmeelpap en een lichte variant havermoutpap (anders ben je zo verzadigd van havermoutpapl)
Misschien eens op de "Eten" peiler kijken en elk gerecht maken dat je wat lijkt? Is ook leuk voor je man.
it's a big club and you ain't in it
Here you are:

Onderwerpen van forum Eten - Viva.nl
it's a big club and you ain't in it
Ik herken het probleem.

Lastig hoor om weer aan te komen.

Een broodje of een paar toastjes zetten natuurlijk geen zoden aan je heupen

Het gaat erom wat je daarop smeert, dus lekkere kaasjes ofzo.

Wat mij heel erg tegen ging staan was het eten om het eten. Dus dat verplichte gevoel. Dat zou ik je dus afraden.

Bedenk je wat je lekker vind en ga dat gewoon lekker eten, ga gewoon lekker los, ontzeg jezelf niets.

Kijk of je wat dingen makkelijk kunt vervangen door vettere varianten; volle zuivelproducten, roomboter, frisdranken met meer suiker, vette vis enz.

Pap is een goede tip, geeft niet zo'n vol gevoel, maar heeft veel Kcal.

Nutridrink werd bij mij wel vergoed, maar mijn god wat is dat vies!
Morgen moet ik al even met de kleine naar de HA, zal dan meteen vragen over Fantomalt.

Had nog niet eens aan pap gedacht, goed idee! Bedankt!

Zit al meteen rond te kijken naar leuke recepten in de 'eten' peiler, meteen al een paar leuke gezien. Morgen maar ff boodschappenlijstje maken en gaan uitproberen.
Majinda; laat je schildklier ook testen. Dat je schidklier goed was na de bevalling betekent niet automatisch dat je schildklier nu ook goed werkt.

Het bloedprikken is een momentopname. Daarnaast is pap inderdaad een goede optie om te eten, eet inderdaad dingetjes die je lekker vindt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven