Brrrr, wat koud!

14-10-2009 23:20 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen nacht was het in Twente -4 graden. Terwijl ik dit bericht zit te typen, is het -1 graden.

Ik denk dat mensen die gecharmeerd zijn van koelte of kou nu een gat in de koude lucht springen, vooral zij die een paar maanden geleden nog onder de hitte zuchtten...

Wie is ook dol op deze vrieskou? Wie krijgt daardoor zin om te schaatsen, of op wintersport te gaan en dadelijk te gaan skiën?
hans66 wijzigde dit bericht op 16-12-2009 16:20
Reden: Grammaticaal beter.
% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
quote:lola68 schreef op 25 november 2010 @ 21:18:

Hey Hans, ga je ons weer op de hoogte houden van de temperaturen?Nou als het half vriest, half dooit zoals nu, doe ik dat niet hoor.
Wie van jullie is intussen vastgevroren met de ijsdagen de laatste tijd?
Mn verwarming doet het niet in mn lokaal... Enkel glas, op de gehele lange zijde. Koud dat het is!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
quote:hans66 schreef op 26 november 2010 @ 09:39:

[...]

Nou als het half vriest, half dooit zoals nu, doe ik dat niet hoor.nu dan?
Beter dit dan die pisregen!
Inderdaad. Sneeuw vind ik leuk, en regen vind ik irritant.

Gisteren had ik willen sneeuwruimen, maar dat lukte niet omdat de sneeuw vastgevroren en platgetrapt was. Daar baal ik van, want een tijd geleden opende ik hier een topic over sneeuwruimen: dat iemand met goed fatsoen zijn stoep sneeuwvrij maakt. Dus dan wil ik dat zelf ook doen, anders verwijt ik anderen datgene, waaraan ik me anders ook schuldig had gemaakt: niet willen sneeuwruimen.

Vanavond zou er nog een dik pak vallen...
Heb je geen zout?

Afgelopen weekend zag ik een sneeuwschuiver(heet dat zo?) staan,32.95!!! Dan doen we het wel met de schop hoor,duurt ff langer,dat wel.

Ik hou wel van winter,ook van zomer trouwens. Alleen niet van dat tussen-in-weer.
quote:luni schreef op 01 december 2010 @ 18:42:

Heb je geen zout?

Omdat ik nog in een woonvorm woon, zal ik de begeleiding vragen om wat zout. Later zal ik zelf voor sneeuwzout zorgen.

quote:Afgelopen weekend zag ik een sneeuwschuiver(heet dat zo?) staan,32.95!!! Dan doen we het wel met de schop hoor,duurt ff langer,dat wel.

Ik noem het gewoon sneeuwschop of sneeuwruimer. Een stok met een rechthoekige schop onderaan. Met de onderkant schraap ik de sneeuw van de stoep af. Zo duur kan zo'n sneeuwruimer, -schop of -schuiver niet zijn... Of het is een volautomatische sneeuwruimmachine o.i.d.

quote:Ik hou wel van winter,ook van zomer trouwens. Alleen niet van dat tussen-in-weer.Ik vind weer tussen 5 en 15 graden vervelend weer. Aangenaam vind ik weer tussen -15 en 5 graden, en tussen 15 en 25 graden.
Dat ze dat niet centraal doen! Wat heb je als ik zo vrij mag zijn?

Temperatuur maakt me niet zoveel uit,als het maar droog is als vrij van regen.
quote:luni schreef op 01 december 2010 @ 19:33:

Dat ze dat niet centraal doen! Wat heb je als ik zo vrij mag zijn?

Het kan zijn dat ze langs komen en iedere woning die deel uitmaakt van de woonvorm, sneeuwzout verstrekken.

Je bedoelt waarschijnlijk, waarom ik in een woonvorm zit? Ik heb een vorm van autisme, maar ze vermoeden dat ik zelfstandig kan gaan wonen. Ik zal hooguit nog een paar maand daar zitten.
Leuk als je zelfstandig mag gaan wonen.

Ik woon zelf in een woon-zorgwijk,samen met patienten van GGZ,heb veel geleerd in de praktijk over diverse soorten aandoeningen.Diverse mensen wonen zelfstandig,anderen niet.

Maar goed,on topic,het is goed te doen vandaag
Qua kou is het goed te doen, maar die sneeuw!

Blijkbaar is het zout nu alweer op, want geen enkele weg en/of fietspad is hier sneeuwvrij gemaakt. Heel bizar.

Leuk Hans dat je zelfstandig kan gaan wonen!
quote:hans66 schreef op 01 december 2010 @ 19:24:

[...]

Ik vind weer tussen 5 en 15 graden vervelend weer. Aangenaam vind ik weer tussen -15 en 5 graden, en tussen 15 en 25 graden.

Huh, wat apart. Dus als ik het goed begrijp voel jij je beter bij hele koude temperaturen, of bij warmere. Maar niet bij de 'lauwe' temperaturen.

Persoonlijk ga ik voor tussen de 17 en 23 graden. Ik vind het nu echt koud, en het is nog geeneens winter.

Zullen we een hele strenge winter krijgen denken jullie?
Ik heb geen motto.
Ik denk dat de vorst gaat verdwijnen. Het zal nog wel een week 's nachts vriezen.
hans66 wijzigde dit bericht op 02-12-2010 14:26
Reden: Me vergist. Nachtvorst zal nog wel even blijven.
% gewijzigd
Ik heb opzich geen problemen met de winter. Ik heb zoiets van: we hebben nou eenmaal 4 seizoenen en in de winter kunnen we geen 20 graden verwachten dus er iedere keer over zeuren maakt het niet beter. Als ik goed ingepakt ben dan kan ik de kou trotseren, maar goed inpakken met een gevoelstemperatuur van -15 én een pak sneeuw vergt heel veel eisen. Geen van mijn schoenen (incl. Uggs) zijn sneeuw/waterproof dus dat levert bevroren tenen op. 4 shirtjes over elkaar, een legging, een maillot én een spijkerbroek erover heen en nog is het niet helemaal warm. 2 mutsen is dan weer wel lekker. Ik denk dat mijn volgende stap wordt thermospul kopen.
quote:Begentle schreef op 02 december 2010 @ 13:21:

[...]

Huh, wat apart. Dus als ik het goed begrijp voel jij je beter bij hele koude temperaturen, of bij warmere. Maar niet bij de 'lauwe' temperaturen.

Ik vind tussen 5 en 15 echt vervelend, want dan zit ik met mijn zomer- en winterjas te hannesen. Welke jas moet ik dan aan. Ik heb een hele dikke winterjas die de warmte goed vasthoud en de kou weert. Bij -15 of kouder komt de kou wel door de jas heen.

Bij weer tussen 15 en 25 is het vaak gezellig, vooral tussen 18 en 27. Terrasjes zitten vol, er zijn veel mensen buiten, 's avonds is het vaak niet te koud, dus dan zullen er altijd wel mensen zijn die een biertje pakken of een date hebben. Dat vind ik gewoon erg gezellig om te zien.

Bij vorst geniet ik ook. Grauwe lucht... een dik pak sneeuw op weilanden, daken van huizen. Helemaal mooi wordt het, als er dikke sneeuwvlokken naar beneden dwarrelen. Je kunt er gewoon doorheen zonder nat te worden. Als het sneeuwt vind ik dat heel wat minder vervelend dan regenen. Je kunt ontzettend mooie foto's maken van sneeuwlandschappen.
Ik heb toevallig toch nog wat strooizout gevonden ergens in de berging. Wat van dat zout heb ik op het door mij sneeuwvrij gemaakte stop gegooid. Ik hoop dat dat helpt. Probleem is, dat het 's nachts vriest en overdag dooit. Dat geeft een enorme blubber die 's nachts dan opvriest.
Vanochtend was het spekglad. Ik liep voorzichtig naar mijn werk. En dan riep een jongen in de verte iets, maar ik kon het niet verstaan. Ik liep naar hem toe: "Er ligt een vrouw op de grond." Ik: "Okay," en ik liep naar de plek waar de jongen wees.

Ik was er eigenlijk wel bang voor. Overdag dooi. Sneeuw gaat smelten. 's Nachts vriezen, het water vriest op. De dunne laag water op de trottoirs verandert in ijzel.

De vrouw heeft mogelijk een hersenschudding; mijn vermoeden, omdat ze herhaaldelijk haar achterhoofd aanraakt, en misschien ook een gebroken been. Een paar mensen waren voor me, en die hadden 112 gebeld. Ze moesten vanwege een spoed-operatie met spoed ervandoor. Ze is volgens mij half buiten bewustzijn. Ze zit en ze raakt ook haar been aan. Dat moeten de artsen maar verder beoordelen. Ik bleef ongeveer 5 minuten bij de vrouw en ik hield haar in de zithouding (ik hield haar tegen toen ze op probeerde te staan, omdat ik een gebroken been vermoedde). Toen kwam de politie die het van mij overnam. Tegen mij en die vrouw zei een agent: "De ambulance komt er zo aan." Ik ging toen alsnog naar mijn werk.
Kachel op mijn werk doet het al hele dag niet en het is zo koud en onze arme kids slapen met kleren aan zielig hè
Ja... de kou is weer terug in ons land. Het vriest dat het kraakt. Vanochtend was het bij mij -10 graden. Goed ingepakt, maar mijn gezicht heeft het wel wat te verduren van de ijskoude wind die in mijn gezicht blaast. Eenmaal op het werk, gaat het weer.

Hoe koud is het bij jullie?

In Oost-Europa is het helemaal bar en boos: tussen -27 en -15 graden!
Vreselijk koud. Ik zit nu lekker in het zonnetje maar moet terug naar de winkel omdat ik geen geld bij had. Kijk er niet naar uit. Overigens trekt de zon weg en blijkt nu mijn rechterhelft kouder dan links.
K ben vandaag voor het eerst voor de 'panty eronder' gegaan.

Moet zeggen dat een panty +legging warmer is dan een spijkerbroek.

Vanmiddag maar eens mijn schaatsen schoonmaken. Zit nog een dikke laag vaseline op van vorig jaar.
Ha, Hans,

Ik dacht dat je net een topic had geopend. Ik las sneeuw, ijs, dooi, glad....

Waar, waar????

Maar gelukkig, het is een oud topic .

Koud, hè?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ja, het is nog beeeeeerekoud. Volgens

http://www.knmi.nl/waarsc ... rwachtingen/ensemble.html

blijft het ongeveer twee weken ook zo. Overdag tussen -5 en 0 graden, en 's nachts tussen -10 en -6.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven