Plots jeuk over hele lichaam: allergische reactie?
zaterdag 28 januari 2012 om 13:29
Het begon gisteren met jeukende ogen, vandaag ineens over mijn hele lichaam jeuk. Ik word er helemaal gek van, alsof alles in de brand staat, alles jeukt. Hoofdhuid, armen, handen, onder mijn voeten en mijn ogen het ergst. Het rare is; er is niets te zien. Geen rood vlekje of plekje. Behalve mijn ogen, die wat dikker en roder zijn dan normaal. Na het douchen werd ik helemaal gek ervan, door de warmte werd het waarschijnlijk erger. Heb niet proberen te kriebelen en rondjes door het huis gerend, omdat ik er echt naar van werd, die enorme jeuk. Ik heb geen hooikoorts, geen nieuwe shampoo, crème, wasmiddel, eten, drinken. Ben van alles nagegaan in gedachten en kan er niet op komen wat het is.
Twee weken voor Kerst is in huis de vloer geschuurd en geolied, mijn huisgenoot heeft sindsdien soms last van jeukende ogen. Daar blijft het bij. Ik had nergens last van, tot gisteren. Misschien heel misschien heeft het te maken met de vloer, maar waarom merkte ik toen in december dan niets? Ben toen twee weken uit huis geweest om de boel goed te laten drogen en luchten. Kleine kans dat dit de oorzaak is, maar je weet maar nooit.
In ieder geval, ik ga zo maar naar de apotheek vragen om een anti histeminicum. Zo heet dat toch? Ik heb daar geen ervaring mee, ben er niet bekend mee. Om welk merk zou ik kunnen vragen, heeft iemand hier een tip/advies?
Twee weken voor Kerst is in huis de vloer geschuurd en geolied, mijn huisgenoot heeft sindsdien soms last van jeukende ogen. Daar blijft het bij. Ik had nergens last van, tot gisteren. Misschien heel misschien heeft het te maken met de vloer, maar waarom merkte ik toen in december dan niets? Ben toen twee weken uit huis geweest om de boel goed te laten drogen en luchten. Kleine kans dat dit de oorzaak is, maar je weet maar nooit.
In ieder geval, ik ga zo maar naar de apotheek vragen om een anti histeminicum. Zo heet dat toch? Ik heb daar geen ervaring mee, ben er niet bekend mee. Om welk merk zou ik kunnen vragen, heeft iemand hier een tip/advies?

zaterdag 28 januari 2012 om 13:34
zaterdag 28 januari 2012 om 13:35
zaterdag 28 januari 2012 om 13:46
Ik heb het een paar jaar geleden een paar keer gehad. Jeuk over mijn hele lichaam, benen het ergst, en niets te zien. Ik heb er pillen voor gehad (tegen allergie, weet de naam niet meer) en een hormoonzalf en het was snel over. Geen idee waar het van kwam. Na die twee keer heb ik het ook nooit meer gehad.
zaterdag 28 januari 2012 om 13:47
zaterdag 28 januari 2012 om 13:52
zaterdag 28 januari 2012 om 13:55
quote:avril_ schreef op 28 januari 2012 @ 13:47:
Tja, het is weekend, ik weet niet of ze op de huisartsenpost dit zien als noodzaak om langs te komen. Misschien even bellen? Ik stel artsbezoek altijd het liefste uit... Zou het nodig zijn. Ik zit hier nog live en ademend te typen, wat dat betreft geen spoedgeval.
Ik zou gewoon bellen, zeggen welke antibiotica je gebruikt hebt en advies vragen. Dan hoor je van hun wel of je langs moet komen.
Ik zou niet wachten met bellen tot keel gaat opzwellen. Dat kan snel gaan.
Wil je niet bang maken, is ook helemaal niet nodig, maar vraag nou gewoon even medisch advies
. Jeuk over je hele lijf is namelijk niet normaal.
Tja, het is weekend, ik weet niet of ze op de huisartsenpost dit zien als noodzaak om langs te komen. Misschien even bellen? Ik stel artsbezoek altijd het liefste uit... Zou het nodig zijn. Ik zit hier nog live en ademend te typen, wat dat betreft geen spoedgeval.
Ik zou gewoon bellen, zeggen welke antibiotica je gebruikt hebt en advies vragen. Dan hoor je van hun wel of je langs moet komen.
Ik zou niet wachten met bellen tot keel gaat opzwellen. Dat kan snel gaan.
Wil je niet bang maken, is ook helemaal niet nodig, maar vraag nou gewoon even medisch advies

zaterdag 28 januari 2012 om 14:59
Ik weet bijna zeker dat dit van je ab-kuur is. Mijn man had het de laatste keer ook, maar die kreeg dezelfde avond al dikke jeukende handen. Dat breidde zich al heel snel uit naar de rest van zijn lichaam en de volgende ochtend kreeg hij zijn ogen niet eens open, omdat zijn hele gezicht gezwollen was. Gek genoeg adviseerde de huisarts om toch door te gaan met de kuur. Dat heeft hij niet gedaan, waardoor de infectie waar hij de kuur voor had weer erger werd. Na een week kreeg hij een andere vorm van ab.

zaterdag 28 januari 2012 om 16:59
Precies de klachten die jij beschrijft heb ik ook al 2 keer gehad na een ab keer. Eerst voor 1 ab en toen de volgende keer voor een andere ab ook. Vreselijk was het. Niks hielp en het duurde bijna een week. Ik hoop heel erg dat jij wel iets vindt wat je helpt, want die jeuk is echt verschrikkelijk!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?

zondag 29 januari 2012 om 15:00
Naar de HAP gegaan gisteren, ze konden aan de hand van de klachten niet goed vast stellen wat het was. Reactie bleef hetzelfde en werd niet erger (lees: gevaarlijk). De jeuk bleef in aanvallen komen en daar heb pillen tegen gekregen. Die helpen gelukkig, als de jeuk terugkomt moet ik naar de huisarts. De arts van de HAP kon niet zeggen of het van de furabid kwam. Ieder geval bedankt voor jullie reacties!
donderdag 2 februari 2012 om 16:19
De jeuk bleef, de aanvallen werden erger en dit keer wel zichtbaar. Dan weer een hele plek bultjes op mijn rug, dan weer rode vlekke op mijn benen, armen, hals, schouders, gezicht. Vandaag weer een gezicht met uitslag, dan trekt het weer even weg. Dus op naar de huisarts. Daar gaf mijn lichaam een demonstratie, mijn armen werden helemaal rood gevlekt met hele kleine bultjes. Nu nog steeds als ik dit type. Het komt niet door de furabid, dat slik ik nu te lang niet meer en de reactie kwam pas later. Ik heb douchen vermeden, omdat dit het verergert. Beetje wassen bij de kraan. Ik mijd de kou buiten vanwege de temperatuurwisselingen en mag een weekje thuis werken. Als ik niet op dit forum zit
Ik krijg nu 10 dagen anti-allergie pillen, die je mensen met hooikoorts ook voorgeschreven krijgen. In die 10 dagen jeukaanvallen noteren en wat ik precies eet/drink op een dag. Als ik het na 10 dagen nog heb moet ik terug met het dagboekje.
Herkent iemand dit, wat kan het zijn? Volgens de huisarts kan ik een allergie opgebouwd hebben, dus hoef ik het niet te zoeken in eventuele nieuwe dingen, die ik gebruik (creme, wasmiddel etc.). Ik krijg zalf tegen de jeuk, joepie. Iemand tips en/of ervaring met allergie?
Ik krijg nu 10 dagen anti-allergie pillen, die je mensen met hooikoorts ook voorgeschreven krijgen. In die 10 dagen jeukaanvallen noteren en wat ik precies eet/drink op een dag. Als ik het na 10 dagen nog heb moet ik terug met het dagboekje.
Herkent iemand dit, wat kan het zijn? Volgens de huisarts kan ik een allergie opgebouwd hebben, dus hoef ik het niet te zoeken in eventuele nieuwe dingen, die ik gebruik (creme, wasmiddel etc.). Ik krijg zalf tegen de jeuk, joepie. Iemand tips en/of ervaring met allergie?
donderdag 2 februari 2012 om 17:55
Nee, het is niet van de kou. Het begon al voor de kou en ben naar de huisarts geweest. Die zag direct dat het een allergische uitslag was. Heb de kou juist gemeden, om de jeuk niet te verergeren. De reactie van mijn huid past ook niet bij een jeukhuid van de kou. Te vurige rode plekjes, overal op het lichaam. Ook tong en keelamandelen zien er niet normaal uit, hoort allemaal bij allergie.
woensdag 16 april 2014 om 18:38
Hey, ik heb dit probleem ook. Bij mij is het in mei vorig jaar begonnen. Het lijkt alsof er "beestjes" kruipen op mijn lichaam.
Ben naar de dokter toen geweest omdat ik mezelf volledig in blauwe plekken had gekrabd. Hij zei me dat het komt door onze loge de grasparkiet. Maar dit geloof ik niet omdat we zelf onze eigen vogels hebben. Ik heb pilletjes gekregen. Eentje nemen en het gaat over.
Succes in de zoektocht naar een remedie
Ben naar de dokter toen geweest omdat ik mezelf volledig in blauwe plekken had gekrabd. Hij zei me dat het komt door onze loge de grasparkiet. Maar dit geloof ik niet omdat we zelf onze eigen vogels hebben. Ik heb pilletjes gekregen. Eentje nemen en het gaat over.
Succes in de zoektocht naar een remedie
woensdag 16 april 2014 om 19:10
Mijn moeder heeft bijna twee jaar geleden ook een hele heftige allergische reactie gehad. Zij denkt zelf dat het kwam doordat ze mosselen heeft gegeten en garnalen die mss niet helemaal vers waren. Ze werd helemaal gek van de jeuk.
Ze beschreef het als kruipende beestjes over haar hele lichaam, alleen je kon niets aan haar huid zien. Zoveel doktersbezoeken, zoveel anti histamine medicatie geslikt. Niets heeft geholpen. Mijn moeder werd letterlijk gek! Door niemand begrepen, en niemand die haar kon helpen. Zelf slapen ging moeilijk. Ze heeft alle onderzoeken gehad, zelfs een mri scan en daar kwam niks uit.
Als laatste moest ze op een heel steng histamine dieet omdat eigenlijk bij alles wat ze at een hele heftige reactie kreeg, tot huilens aantoe. Ik dacht werkelijk dat mijn moeder mss een enge ziekte had, ik werd er gewoon bang van.
Mijn ouders komen oorspronkelijk uit Marokko, dus uiteindelijk heeft ze besloten om daar te proberen of iemand haar kan helpen. Ook allemaal onderzoeken gedaan waar niks uit kwam. Toen heeft ze een recept opgevolgd an een kruidengeneeskundige. Die is heel populair in de Arabische wereld. Hij adviseerde het gebruik van een plant waar van ik even de naam van moet opzoeken. Je moet erop kauwen. Dat heeft mijn moeder gedaan, twee keer, daarna was de jeuk weg! Toen ze het vertelde kon ik het gewoon niet geloven. Nu heeft ze het plantje altijd bij zich. Zodra ze voelt dat de jeuk weer op komt kauwt ze op een plantje.
Ik zal het zsm opzoeken. Het is het proberen waard.
Ze beschreef het als kruipende beestjes over haar hele lichaam, alleen je kon niets aan haar huid zien. Zoveel doktersbezoeken, zoveel anti histamine medicatie geslikt. Niets heeft geholpen. Mijn moeder werd letterlijk gek! Door niemand begrepen, en niemand die haar kon helpen. Zelf slapen ging moeilijk. Ze heeft alle onderzoeken gehad, zelfs een mri scan en daar kwam niks uit.
Als laatste moest ze op een heel steng histamine dieet omdat eigenlijk bij alles wat ze at een hele heftige reactie kreeg, tot huilens aantoe. Ik dacht werkelijk dat mijn moeder mss een enge ziekte had, ik werd er gewoon bang van.
Mijn ouders komen oorspronkelijk uit Marokko, dus uiteindelijk heeft ze besloten om daar te proberen of iemand haar kan helpen. Ook allemaal onderzoeken gedaan waar niks uit kwam. Toen heeft ze een recept opgevolgd an een kruidengeneeskundige. Die is heel populair in de Arabische wereld. Hij adviseerde het gebruik van een plant waar van ik even de naam van moet opzoeken. Je moet erop kauwen. Dat heeft mijn moeder gedaan, twee keer, daarna was de jeuk weg! Toen ze het vertelde kon ik het gewoon niet geloven. Nu heeft ze het plantje altijd bij zich. Zodra ze voelt dat de jeuk weer op komt kauwt ze op een plantje.
Ik zal het zsm opzoeken. Het is het proberen waard.