is dit genoeg geld?
donderdag 2 februari 2012 om 21:33
Ik ga volgende maand zes weken backpacken door Thailand en Vietnam. Ik heb alles al geregeld , vliegtickets,verzekeringen, inentingen en dergelijke . Nou heb ik zo'n 1500 euro om mee te nemen ,dus voor slapen ,eten,vervoer en dingen doen.Ik wil gewoon gaan slapen in hostels, wel eigen kamer. en qua binnenlands vervoer ga ik gewoon met de bus.mijn vraag is is dit genoeg voor zes weken?
donderdag 2 februari 2012 om 21:39
Ja, ik denk het wel. Ik ben een paar geleden drie weken in Thailand geweest en heb daar volgens mij 750 euro uitgegeven, dus 1500 voor zes weken lijkt me wel genoeg.
Je kunt het volgens mij het beste per dag bekijken. Zes weken = anderhalve maand = ongeveer 45 dagen. Dat komt dus neer op 33,33 E per dag. Als je dan ongeveer tien euro voor het slapen rekent heb 23 over om te eten en te reizen. Ik denk wel dat dat lukt.
Veel plezier alvast!
Je kunt het volgens mij het beste per dag bekijken. Zes weken = anderhalve maand = ongeveer 45 dagen. Dat komt dus neer op 33,33 E per dag. Als je dan ongeveer tien euro voor het slapen rekent heb 23 over om te eten en te reizen. Ik denk wel dat dat lukt.
Veel plezier alvast!
donderdag 2 februari 2012 om 21:48
Ik gaf daar 750 uit per maand, maar had niet echt een limiet van tevoren. 750 was achteraf mijn gemiddelde. En heb ook genoeg leuke dingen gedaan, zoals een rafting tourtje en een duikcursus op koh tao. Dus volgens mij moet het wel lukken!
anoniem_131639 wijzigde dit bericht op 02-02-2012 21:49
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
donderdag 2 februari 2012 om 21:52
@hipsala: ik ben sowieso niet van plan om echt iets van kleding en cadeaus te kopen want ik moet het ook allemaal meezeulen in de backpack.
mijn reisschema is:
ik begin met een paar dagen in Bangkok, daarna vlieg ik naar Chiang Mai en ik sluit af op Koh Samet dan vlieg ik terug naar Bangkok en vlieg ik door naar Hanoi. Van Hanoi reis ik in drie weken naar Ho Chi Minh gewoon met de bus.
De vliegtickets zijn allemaal al betaald.
mijn reisschema is:
ik begin met een paar dagen in Bangkok, daarna vlieg ik naar Chiang Mai en ik sluit af op Koh Samet dan vlieg ik terug naar Bangkok en vlieg ik door naar Hanoi. Van Hanoi reis ik in drie weken naar Ho Chi Minh gewoon met de bus.
De vliegtickets zijn allemaal al betaald.
donderdag 2 februari 2012 om 22:15
Ik gaf daar 200 euro per week uit, drie weken lang, en dan ging ik uiteraard drie keer per dag uit eten (gewoon lekker op straat, niks mis mee, wel je hepatitis en tyfus halen natuurlijk), heb een keer een binnenlandse vlucht gedaan, de nachttrein, een jungletocht (was iets van 25 euro voor drie dagen - en dan heb je dus verder niks nodig - en een jurk laten maken. Wel de goedkoopste accommodaties. En de duikcursus heb ik achteraf met creditcard betaald
donderdag 2 februari 2012 om 23:14
quote:Tickel schreef op 02 februari 2012 @ 22:21:
Wij aten op de Night Market voor 2,50 een bord rijst met groenten en vlees, plus een cola. Ga niet eten in de "echte" restaurants, je loopt zoveel lekkers mis.Een bord rijst met groenten versta ik niet onder lekkers. Ook in echte restaurants is het eten goedkoop (alleen uiteraard meer dan 2,50) en is het reeel om alleen maar frisdrank te budgetteren? Bier kost er trouwens ook geen drol, maar af en toe 'n lekkere cocktail is ook niet te versmaden.
Wij aten op de Night Market voor 2,50 een bord rijst met groenten en vlees, plus een cola. Ga niet eten in de "echte" restaurants, je loopt zoveel lekkers mis.Een bord rijst met groenten versta ik niet onder lekkers. Ook in echte restaurants is het eten goedkoop (alleen uiteraard meer dan 2,50) en is het reeel om alleen maar frisdrank te budgetteren? Bier kost er trouwens ook geen drol, maar af en toe 'n lekkere cocktail is ook niet te versmaden.
vrijdag 3 februari 2012 om 07:32
vrijdag 3 februari 2012 om 08:23
Ja joh! Wij sliepen gemiddeld voor 10 euro per dag. Maaltijd 5 euro ( en vaak nog niet eens). Binnenlandse vlucht was iets van 30 euro pp. En de nachttrein kostte helemaal geen drol. Je hebt dan 20 euro over voor de rest van de dag! Heeeel veel plezier, ben jaloers! Overigens betaal je in de grote steden wel meer hoor! BKK was wel aardig aan de prijs qua hotel. De rest hebben wij in hostels geslapen. Goed te doen en vaak netjes. Bij 1 hebben we rechtsomkeert gemaakt.
vrijdag 3 februari 2012 om 10:34
quote:elninjoo schreef op 02 februari 2012 @ 23:14:
[...]
Een bord rijst met groenten versta ik niet onder lekkers. Ook in echte restaurants is het eten goedkoop (alleen uiteraard meer dan 2,50) en is het reeel om alleen maar frisdrank te budgetteren? Bier kost er trouwens ook geen drol, maar af en toe 'n lekkere cocktail is ook niet te versmaden.Groenten én vlees. Gewoon Thaise gerechten. En die cola, ik drink er altijd eentje per dag tegen buikloop als ik daar ben.
[...]
Een bord rijst met groenten versta ik niet onder lekkers. Ook in echte restaurants is het eten goedkoop (alleen uiteraard meer dan 2,50) en is het reeel om alleen maar frisdrank te budgetteren? Bier kost er trouwens ook geen drol, maar af en toe 'n lekkere cocktail is ook niet te versmaden.Groenten én vlees. Gewoon Thaise gerechten. En die cola, ik drink er altijd eentje per dag tegen buikloop als ik daar ben.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 3 februari 2012 om 10:37
quote:banaanaap schreef op 03 februari 2012 @ 09:00:
De night market! Het water loopt me in de mond als ik daar weer aan denk. Heb daar zoveel verschillende dingen geproefd en gegeten. Zo ontzettend lekker allemaal!
Droom er zelfs wel eens van..
Lekker hè?
De night market! Het water loopt me in de mond als ik daar weer aan denk. Heb daar zoveel verschillende dingen geproefd en gegeten. Zo ontzettend lekker allemaal!
Droom er zelfs wel eens van..
Lekker hè?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 4 februari 2012 om 21:26