Parijs

03-02-2012 10:49 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
In april zal ik een paar dagen in Parijs zijn, voor het eerst

wat denken jullie dat ik beslist moet zien, muv Eifeltoren

arcue de Triomph
Centre Pompidou, boven heb je een geweldig uitzicht.
verba volant, scripta manent.
Gebruik de zoekfunctie even. Zijn al heeeeel veel topics over Parijs.
Als je van antiek houdt, de antiekwinkeltjes in Versailles en natuurlijk de paleistuinen, die zijn prachtig in het voorjaar.
Het Louvre en Invalides. Place du Tetre.
Het parfummuseum Musée Fragonard, Rue Scribe, de meeste Parijzenaars kunnen je wel vertellen hoe je er moet komen, ik weet het echt niet meer. De toegang was destijds gratis.
Ga op een mooie avond naar De Sacre Couer (of hoe je dat ook schrijft) en geniet vooral van het uitzicht over de stad... Ga dan naar beneden en als je met je rug naar de kerk (en draaimolen) toestaat, kun je naar rechts lopen: leuke winkels, lekker eten en de wereldberoemde schilders!

Andere tip: begraafplaats Pere Lachaise, waar onder meer Edith Piaf en Jim Morisson begraven liggen. Een heel bijzondere plek... al klinkt dat gek voor een begraafplaats!

(lunchtip, als je de begraafplaats verlaat via de hoofdingang, rechtsaf, op het plein weer meteen rechts, even doorlopen en naar binnen bij de bistro/cafe met bordeaux-rode muren: heerlijk eten, goede bediening en leuke sfeer!

En tot slot: Bezoek de Tour de Montparnasse! Ga met de snelle lift naar boven en bekijk Parijs vanaf het dak! Uitzicht is er mooier dan vanaf de eiffeltoren!
Aan het aantal tips te zien heb je meer aan een paar weken dan aan een paar dagen.
Jardin du Luxembourg. Lekker op de ijzeren stoeltjes zelf meegebrachte lunch opeten.
quote:MarianneDavids schreef op 03 februari 2012 @ 11:07:

Aan het aantal tips te zien heb je meer aan een paar weken dan aan een paar dagen.Oja, nog een tip dan: reis zoveel mogelijk met de metro! Supersnel, zodat je veel van de stad kunt zien!
En als je even een lekkere boswandeling wilt maken om uit de drukte te zijn, pak dan de trein naar Rambouillet, kun je meteen naar France Miniature.
leuke tips, zal ervan genieten
Sacré Coeur, en dan vooral vanwege het uitzicht En ik zou bij de Champs-Élysees vooral ook even kijken in straten die eraan parallel lopen, want dáár vind je de echte luxe en schreeuwend dure winkels.
quote:MarianneDavids schreef op 03 februari 2012 @ 11:04:

Het parfummuseum Musée Fragonard, Rue Scribe, de meeste Parijzenaars kunnen je wel vertellen hoe je er moet komen, ik weet het echt niet meer. De toegang was destijds gratis.Grappig, wist niet dat dat daar ook zit. Ik ben in de fabriek in Grasse geweest heerlijke geuren overigens!
quote:penelopeia schreef op 03 februari 2012 @ 11:19:

Sacré Coeur, en dan vooral vanwege het uitzicht En ik zou bij de Champs-Élysees vooral ook even kijken in straten die eraan parallel lopen, want dáár vind je de echte luxe en schreeuwend dure winkels.En als je wel iets wilt kopen dat betaalbaar is, kun je beter in de omgeving van Lafayette (warenhuis) gaan kijken...
quote:Star schreef op 03 februari 2012 @ 11:11:

Jardin du Luxembourg. Lekker op de ijzeren stoeltjes zelf meegebrachte lunch opeten.

Jaaa! Wij hebben heerlijk in het gras gelegen met onze eigen lunch. Mooi park om doorheen te wandelen met al die beelden

Ik vind zelf het boekje 100% parijs heel handig, zit ook een metro-kaart in en je kan stadswandelingen volgen langs allemaal leuke punten.

Tour Montparnasse, hoezo is daar het uitzicht mooier? Serieuze vraag hoor. Zo ver staat het niet van de eifeltoren af en dan lijkt me toch dat het uitzicht niet zo heel veel verschilt of wel? Ik ben alleen op de eifeltoren geweest 2 keer, dus weet het verschil niet
quote:Ivetje schreef op 03 februari 2012 @ 11:24:

[...]

Jaaa! Wij hebben heerlijk in het gras gelegen met onze eigen lunch. Mooi park om doorheen te wandelen met al die beelden

Ik vind zelf het boekje 100% parijs heel handig, zit ook een metro-kaart in en je kan stadswandelingen volgen langs allemaal leuke punten.

Tour Montparnasse, hoezo is daar het uitzicht mooier? Serieuze vraag hoor. Zo ver staat het niet van de eifeltoren af en dan lijkt me toch dat het uitzicht niet zo heel veel verschilt of wel? Ik ben alleen op de eifeltoren geweest 2 keer, dus weet het verschil niet Het uitzicht is mooier omdat je de Tour Montparnasse zelf niet ziet, en het uitzicht op de eifeltoren is fenomenaal!
Ga met de busboot over de Seine. Niet duur, hop-on hop-off, en je ziet alle monumenten vanaf het water.
Pere-Lachaise de beroemde begraafplaats van Parijs, waar oa Jim Morrison is begraven, echt de moeite waard om te zien!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Museé d'Orsay, heel mooi en het Rodin Museum, heel kleinschalig, erg leuk!
Sacre coeur, centre pompidoum versailles, laduree... ik heb een paar leuke tips hier bij elkaar gezet
Het Louvre absoluut. Kies een deel dat je wilt zien, want je kunt niet alles. Wij zijn al twee keer door de Egyptische collectie gelopen, 1x zonder kinderen en 1x met. De kinderen vonden het geweldig.
quote:MarianneDavids schreef op 03 februari 2012 @ 11:04:

Het parfummuseum Musée Fragonard, Rue Scribe, de meeste Parijzenaars kunnen je wel vertellen hoe je er moet komen, ik weet het echt niet meer. De toegang was destijds gratis.is nog steeds gratis
Mosquee de Paris, mur de je t'aime, Holocaust Monument, Rue mouffetard, pere lachaise, Musee du vin, Eiffentoren, catacombes, parc de tuilleries en nog veel meer

Leuke tentje; aux folles in Belleville, bij halte belleville

chartier vlakbij metro Grands boulevards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven