Schootpoes
vrijdag 3 februari 2012 om 18:24
Mijn lieve schootpoes..
Zo lief, zo mooi, en zoooo aanhankelijk.
Overal waar ik ga en loop, daar is zij. Zit ik voor de laptop, gaat ze voor de toetsen zitten, of erop. Lig ik in bed, komt madam er gelijk spinnend naast liggen..onder het dekbed, tegen me aan. Op de bank idem. Sta ik te koken in de keuken, zit ze me te bekijken vanaf haar eettafeltje. En het komt ook wel eens voor dat als ik naar de wc ga, en de deur op een kiertje heb, zij het met haar pootje openmaakt.
Heel leuk en lief natuurlijk, ben erg gek op haar! Maar soms, heel soms denk ik; meisje, ga eens lekker met een muisje spelen ofzo.
Nu ook, zit ze naast me naar me te kijken. En dan smelt ik. en ik weet dat ze zo meteen weer op mijn buik komt trappelen.
Maar ik kan natuurlijk niet de hele dag haar aaien en haar verwarming zijn.
Wie o wie herkent dit?
Zo lief, zo mooi, en zoooo aanhankelijk.
Overal waar ik ga en loop, daar is zij. Zit ik voor de laptop, gaat ze voor de toetsen zitten, of erop. Lig ik in bed, komt madam er gelijk spinnend naast liggen..onder het dekbed, tegen me aan. Op de bank idem. Sta ik te koken in de keuken, zit ze me te bekijken vanaf haar eettafeltje. En het komt ook wel eens voor dat als ik naar de wc ga, en de deur op een kiertje heb, zij het met haar pootje openmaakt.
Heel leuk en lief natuurlijk, ben erg gek op haar! Maar soms, heel soms denk ik; meisje, ga eens lekker met een muisje spelen ofzo.
Nu ook, zit ze naast me naar me te kijken. En dan smelt ik. en ik weet dat ze zo meteen weer op mijn buik komt trappelen.
Maar ik kan natuurlijk niet de hele dag haar aaien en haar verwarming zijn.
Wie o wie herkent dit?
vrijdag 3 februari 2012 om 18:32
vrijdag 3 februari 2012 om 18:57
Hoi TO, ik snap precies wat je bedoelt! Ik heb 3 katten waarvan 1 echt ook zo'n vrijkont. Hij kan de hele dag achter me aanlopen, eigenlijk meer voor de voeten zelfs . Ploft neer waar ik ook zit, bijvoorbeeld half op mijn laptop en muis ja. Ook lokt hij me de hele dag mee het bed in want in bed bij mij op de buik liggen is het liefste wat hij doet. Als ik maar richting bovenverdieping loop sprint hij blij de trap op en piept heel verwachtingsvol. Tja, dan smelt ik hè, en ga meestal dan ook nog even op bed liggen met hem ook. Daarnaast wil hij als ik op het toilet ben er ook bij. Ja, niet lachen
!!! Hij wil dan op mn schoot zitten en uit het fonteintje drinken. Hij ziet mij echt een beetje als zijn moeder, heb ik het idee.
Dus ja, af en toe ben ik dat ook wel beu en denk ik: ga eens even iemand anders vervelen! Maar ja, ik heb hem zelf zo gemaakt, door continue met hem bezig te zijn en te knuffelen. Kan het hem dan ook niet kwalijk nemen en vind het 90% van de tijd hartstikke leuk.
Dus ja, af en toe ben ik dat ook wel beu en denk ik: ga eens even iemand anders vervelen! Maar ja, ik heb hem zelf zo gemaakt, door continue met hem bezig te zijn en te knuffelen. Kan het hem dan ook niet kwalijk nemen en vind het 90% van de tijd hartstikke leuk.
vrijdag 3 februari 2012 om 19:02
quote:_maris_ schreef op 03 februari 2012 @ 18:57:
Ik heb er twee, de ene is net zo, dan andere is het tegenovergestelde...
Hetzelfde hier.
Van die aanhankelijke word ik af en toe knettergek, overal waar ik ga struikel ik -letterlijk- over hem
De ander is behoorlijk afstandelijk, behalve in de ochtend, dan komt ze altijd even bij me liggen in bed
Ik heb er twee, de ene is net zo, dan andere is het tegenovergestelde...
Hetzelfde hier.
Van die aanhankelijke word ik af en toe knettergek, overal waar ik ga struikel ik -letterlijk- over hem
De ander is behoorlijk afstandelijk, behalve in de ochtend, dan komt ze altijd even bij me liggen in bed
vrijdag 3 februari 2012 om 19:40
Ook ik heb zo'n beest wat altijd op mij wil zitten en als dat niet mag, stijf tegen mij aan. Mijn kat is zeer aanhalig en denk zelf oook wel eens of hij mij als een soort moeder ziet. En als ik het neit wil zet ik hem gewoon op de grond. Okee, dat moet ik soms tien keer doen, hij is zeer vasthoudend..
vrijdag 3 februari 2012 om 19:53
Leuke reacties!
Heerlijk die pluizebollen!
Heb nog een viervoeterT, een lief oud besje. Maar zij ligt de hele dag heerlijk te slapen, en komt alleen van de bank als het eetbakje gevuld wordt.
@Mylene Valerie; een kat erbij zal denk ik geen succes zijn. Ik heb eens een zwangere poes een paar maanden in huis gehad, wegens verhuizing van het baasje, en daar was ze niet zo gecharmeerd van. Ook niet van de kittens die geboren zijn. Ik wel natuurlijk. Heb mijn ogen uit de kop gejankt toen de kittens weg gingen naar een nieuw thuis, en moederpoes even later ook weer terug ging naar de baas. Poes werd een stuk aanhankelijker en vond mij ook weer leuk
Heerlijk die pluizebollen!
Heb nog een viervoeterT, een lief oud besje. Maar zij ligt de hele dag heerlijk te slapen, en komt alleen van de bank als het eetbakje gevuld wordt.
@Mylene Valerie; een kat erbij zal denk ik geen succes zijn. Ik heb eens een zwangere poes een paar maanden in huis gehad, wegens verhuizing van het baasje, en daar was ze niet zo gecharmeerd van. Ook niet van de kittens die geboren zijn. Ik wel natuurlijk. Heb mijn ogen uit de kop gejankt toen de kittens weg gingen naar een nieuw thuis, en moederpoes even later ook weer terug ging naar de baas. Poes werd een stuk aanhankelijker en vond mij ook weer leuk
vrijdag 3 februari 2012 om 19:59
quote:Iloveholiday schreef op 03 februari 2012 @ 19:40:
Ook ik heb zo'n beest wat altijd op mij wil zitten en als dat niet mag, stijf tegen mij aan. Mijn kat is zeer aanhalig en denk zelf oook wel eens of hij mij als een soort moeder ziet. En als ik het neit wil zet ik hem gewoon op de grond. Okee, dat moet ik soms tien keer doen, hij is zeer vasthoudend.. Jaaaaaaa, hier dus ook! Stijf tegen me aanplakken haha. En ook zeer vasthoudend als ik haar eens wegzet. Blijven proberen he!
Ook ik heb zo'n beest wat altijd op mij wil zitten en als dat niet mag, stijf tegen mij aan. Mijn kat is zeer aanhalig en denk zelf oook wel eens of hij mij als een soort moeder ziet. En als ik het neit wil zet ik hem gewoon op de grond. Okee, dat moet ik soms tien keer doen, hij is zeer vasthoudend.. Jaaaaaaa, hier dus ook! Stijf tegen me aanplakken haha. En ook zeer vasthoudend als ik haar eens wegzet. Blijven proberen he!
vrijdag 3 februari 2012 om 20:00
Jup hier ook zo eentje. Meestal heel lief, leuk en gezellig, maar soms.. Zodra hij je kan zien of horen begint het al; hele verhalen worden er gekletst en hij dirigeert je naar de bank zodat hij mauwend, krauwend, snorrend en pruttelend op je schoot (maar liever nog op mijn boezem) kan plaatsnemen.
Vanmorgen moest er echt wat gebeuren in huis en daar was ie het niet mee eens. Ik heb heel wat mauwsalvo's moeten doorstaan... Maar goed, als je je dan niet zo lekker voelt, het koud hebt of gewoon wil relaxen, dan werkt het wel heel ontspannend om zo'n warm poezenlijf tegen je aan te hebben.
Vanmorgen moest er echt wat gebeuren in huis en daar was ie het niet mee eens. Ik heb heel wat mauwsalvo's moeten doorstaan... Maar goed, als je je dan niet zo lekker voelt, het koud hebt of gewoon wil relaxen, dan werkt het wel heel ontspannend om zo'n warm poezenlijf tegen je aan te hebben.