Wonen in Groesbeek of Wijchen

04-02-2012 12:59 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat we zoeken: een plek waar we goed kunnen wonen, waar de OV voorzieningen goed zijn. Bij voorkeur treinstation. Goede verbinding met Nijmegen. Goede voortgezet onderwijs scholen in de buurt en rustige omgeving.
Toevallig ga ik vandaag na Wijchen toe! mijn broer is er na toe verhuisd een jaartje geleden! Hij kwam van het platteland is eerst na Druten verhuisd (een dorp verderop) en wil eigenlijk nooit meer weg die kant vandaan.

Hij woont in een nieuwbouw wijk met veel speel mogelijkheden voor kinderen en erg leuke huizen vind ik.
Iemand verhuist naAR.
quote:Nammma schreef op 04 februari 2012 @ 13:11:

Iemand verhuist naAR.

je hebt gelijk!
Ik kom er vandaan, heb er 18 jaar gewoond en ben naar t westen gegaan voor mijn studie destijds. Zou nooit meer terug willen! Buiten dat is het een leuk dorp met Leuke winkels, veel ons kent ons! Leuk voor kinderen om op te groeien ! Leuke buurt om voor huizen te kijken is de aalsburg en blauwe hof!!
Nou, ik lees mee. Wij gaan ook die kant op! Ik ga de randstad best missen, hoor. Maar ik ben heel erg aan t funda-en. Wat een kastelen koop je voor t geld van een 3 kamer appartement hier!
quote:missy_acy schreef op 04 februari 2012 @ 13:27:

Nou, ik lees mee. Wij gaan ook die kant op! Ik ga de randstad best missen, hoor. Maar ik ben heel erg aan t funda-en. Wat een kastelen koop je voor t geld van een 3 kamer appartement hier!

Gezellig!

Het verschil is wel heel groot ja!
Groesbeek is volgens mij nogal ons kent ons. En ook wat asovolk.

Wijchen is echt een slaapdorp. Dus veel faciliteiten, supermarkten, nieuwbouw etc etc. Maar wel een beetje saai.

Wat vind je belangrijk in je woonomgeving?

Je opent namelijk flink wat topics, maar het is me nog niet geheel duidelijk wat je nou zoekt.
quote:gemini2011 schreef op 04 februari 2012 @ 13:42:

Groesbeek is volgens mij nogal ons kent ons. En ook wat asovolk.

Da's ook het geval in Wijchen. Volgens mij is dat in ieder groot dorp wel het geval: ons-kent-ons en aso-buurtjes.

Verder heb ik geen voorkeur, ik zou in beiden niet willen wonen. Maar als ik echt moest kiezen: dan Groesbeek. Maar geef mij maar Nijmegen!
Nijmegen overwegen wij ook. Druten ben ik laatst wezen kijken naar een woning. Beetje apart plaatsje.
Haha missy_acy. Druten is ook ons-kent-ons, nog meer dan Wijchen/Groesbeek denk ik, omdat het een stuk kleiner is.

Maar als je van het dorpse leven houdt, dan zit je echt wel goed in Druten. Maar dan moet je wel open staan voor de mensen, en een beetje goede sociale vaardigheden heb je wel nodig.
Viennas wat jij zegt klopt natuurlijk.

Ik ken verder niemand uit Groesbeek, maar van horen zeggen heb je in een relatief klein dorp als Groesbeek veel aso's.

Volgens mij is het met name 1 straat, waar echt een soort kampers (in huizen) wonen.

Als iemand dit kan ontkrachten, ga je gang.

Zoals gezegd, is mijn mening over Groesbeek vooral gebaseerd op horen zeggen...
En in Nijmegen wonen geen aso's?
Volgens mij heb je in elk dorp wel een wijk waar er aso's wonen toch?
Gemini, dat van die straat (of eigenlijk buurt) in Groesbeek: dat klopt. Daar moet je ook niet gaan wonen. Maar in Wijchen zijn er ook een paar buurten die net zo erg zijn. Maar dat is verder niet representatief voor het hele dorp...

In Wijchen heb je wel een treinstation. In Groesbeek heb je dat niet, en je zit ook nog eens ver van de snelweg (afhankelijk waar je woont, maar toch gauw 15 minuten rijden voor je op de snelweg zit) Wijchen ligt aan de snelweg, dus is makkelijker bereikbaar.

Maar Groesbeek is wel qua omgeving een stuk mooier, althans dat vind ik dan.
quote:dotje10 schreef op 04 februari 2012 @ 14:02:

En in Nijmegen wonen geen aso's? Jazeker wel. Een heleboel zelfs. Wijken vol!
Ik zeg toch ook niet dat er elders geen aso's wonen?

Alleen dat ik het beeld van Groesbeek heb, dat er relatief veel aso's wonen....

En als dat beeld niet klopt, dan hoor ik dat graag.
Voor mijn gevoel is Wijchen minder een dorp dan Groesbeek. Qua dorpse mentaliteit dan. In Groesbeek is het ons-ken-ons gevoel heel groot en de sociale controle evenzo. Het verenigingsleven is daar ook bruisend. En als je van voetballen houdt dan kan je je hart daar ophalen. Wijchen heeft een meer stadse mentaliteit, althans dat denk ik.

Maar wat Gemini al vroeg: TO: wat zoek je eigenlijk? Of ga je over alle dorpen in omgeving Nijmegen-Arnhem topics openen?
De andere topic over de geitenkamp dat is echt een wijk die in zijn geheel zo slecht staat aangeschreven, maar verder denk ik dat in elk dorp wel een wijk en of een straat is waarvan men zegt dat je er niet moet gaan wonen denk ik ?

Groesbeek ken ik persoonlijk niet , ik heb er een vriendinnetje van me wonen en die zijn absoluut niet asociaal en ik hoor haar er ook niet over?
Nou ik dacht dat Groesbeek dus vergelijkbaar was als dorp met de wijk Geitenkamp.

Ik moet mijn oordeel dus ff bijstellen.

Maar we kunnen hier wel eeuwig discussiëren.

Ik vind het belangrijker wat TO nou zoekt.

Ipv alleen maar een topic te openen is een duideljkere omschrijving ook wel makkelijk.

Iedereen heeft zijn voorkeuren wbt wonen. Als ik een topic open of Appelscha of Leeuwarden leuk is krijg ik ook tientallen reacties en waarschijnlijk allemaal verschillend.

Dus TO wat zoek je:

-de rust van een dorp of mag het ook wat stadser?

- wat moet er in een wijk aanwezig zijn?

- wat voor mensen vind je prettig als buren?

- wil je een oud of een nieuw huis

- reis je met OV of met een auto?

- waarmee moeten we rekening houden mbt je kinderen?

Etc etc
[quote]gemini2011 schreef op 04 februari 2012 @ 14:17:

Maar we kunnen hier wel eeuwig discussiëren.

Ik vind het belangrijker wat TO nou zoekt.

Ipv alleen maar een topic te openen is een duideljkere omschrijving ook wel makkelijk.

je hebt helemaal gelijk
dotje10, 29 minuten geleden

En in Nijmegen wonen geen aso's?

Wel als ik er kom wonen. Ben amsterdamse hè? Aso ten top!
O, ik dacht dat dat geitenkamp topic over een of andere Kinderboederij ging ofzo. In de buurt van Arnhem. Hoe suf, is dus een wijk! Hahahaha
quote:missy_acy schreef op 04 februari 2012 @ 14:39:

O, ik dacht dat dat geitenkamp topic over een of andere Kinderboederij ging ofzo. In de buurt van Arnhem. Hoe suf, is dus een wijk! Hahahaha

je kan niet alles weten toch?

Wel als ik er kom wonen. Ben amsterdamse hè? Aso ten top!

ow dus heel ammedam is aso?
Ik verhuis toevallig zelf binnenkort naar Groesbeek. Wij komen uit Breda dus het is echt een big move voor ons. We gaan aan de noordkant wonen en op loopafstand van het bos. Heerlijk. We hebben ook gezocht in Nijmegen, Wijchen en Lent maar vinden Groesbeek de mooiste (en groenste) woonomgeving. Mijn man gaat op de Radboud werken dus kan lekker op de fiets. Voor mijn jongste zoon hebben we een hele leuke jenaplan school gevonden en voor de oudste een middelbare school in Nijmegen zuid. Er staan veel grote huizen te koop in Groesbeek, vaak wel een beetje gedateerd, wij hebben er een gevonden die helemaal was gemoderniseerd. We zijn ook sfeer gaan proeven in het dorp en het lijkt ons absoluut een leuke plaats. " Echte " nijmegenaren raden Groesbeek af, maar ja, dat zijn wij niet. Het ons kent ons gevoel lijkt me wel gezellig. Wat betreft die aso straat, dat schijnen vooral veel metselaars en mensen die in de bouw werken te zijn. Lijkt me niet zo aso toch? Groesbeek heeft een lage werkeloosheid en daardoor ook hele schappelijke gemeentebelastingen. Ook een voordeel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven