Heb jij wel eens drugs gehad?

05-02-2012 13:17 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hadden we het er zo over met de vriendinnen. Geen één van ons heeft ooit drugs gehad en toch willen we ooit iets wel proberen, gewoon alleen maar om te kijken hoe het is. 1 x en verder nooit meer. Heeft iemand hier ervaring mee? Gewoon voor de grap een keer een pilletje xtc. Sorry alvast voor dit topic als iemand mij nu voor gek gaat verklaren
Eh, ik denk niet dat we hierover adviezen mogen geven volgens de regels... enne, ga jij wel uitkijken, want volgens mij ben je je nieuwe ik aan het ontdekken ofzo.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb nog nooit drugs gehad. Niet gekregen of gebruikt ook.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik Heb in mijn jonge jaren wel eens wat gebruikt.

Maar ik geef je het advies blijf aub van die rotzooi af!

Ook niet eenmalig gewoon niet doen het is grote troep zeker pilletjes omdat je niet weet wat er aan stoffen inzit.
euh, nou ik ben in het ziekenhuis weleens gedrogeerd ja.

Maar verder niet.
Dit advies wil je vast niet horen maar ik zeg... Niet doen!!

Natuurlijk verklaar ik je niet voor gek, het is op zich logisch dat je er nieuwsgierig naar bent.

Maar stel... het geeft een fijn gevoel en er komt misschien (hoop het niet voor je!) een periode dat je niet lekker in je vel zit en je denkt dan: Maar toen.. dat ene moment toen ik drugs gebruikte voelde ik me fijn.. Dan kan die stap ineens heel klein worden..
veel info:

Wat vinden jullie van wappen?
Kijk eens hier, daar heb je wellicht meer aan.
Ik heb wel geblowd en paddo's gebruikt, maar ik ben daar al lang geleden mee gestopt en raad het je ook zeker niet aan.
Dankje voor de reacties

En ik ben niet de nieuwe ik aan het ontdekken hoor. Ik zit goed in mijn vel en weet heel goed wat ik wel en niet wil.
Blowen, maar groeide ook op in de 90-iger jaren ;) Alleen bij festivals en soms in de zomer. Had er niet veel mee gelukkig maar heb wel gezien wat het met je kan doen als het te lekker is of een gewoonte wordt. En hoe snel mensen aan harddrugs (speed, xtc) kunnen gaan.

Ik zou het je niet afraden maar ook zeker niet aanraden. Bedenk, als je het wil, goed waar je aan begint. Zorg dat je goed geïnformeerd bent en dat je het in een vertrouwde omgeving doet (thuis of bij iemand thuis) Nooit in mensenmassa's of in de stad of onderweg! En als het om heftiger gaat dan blowen: zorg dat je iemand kent die er verstand van heeft en kan testen of het goed is. Ik zou als ik jou was er niet aan beginnen. Of iets anders bedenken van je lijstje, bungeejumpen ofzo ;)
Nooit behoefte aan gehad.

Ik had vroeger wel vrienden die het regelmatig drugs gebruikten. Daar zat ik dan tussen als de enige die nuchter was. Was best komisch af en toe :-)
Voor de gein een keer drugs gebruiken?

Enig idee hoe idioot dat staat?

Voor de gein harddrugs gebruiken?

Want dat zijn het hè, harddrugs.

Nou ben ik zelf echt niet roomser dan de Paus en heb jaren geleden ook een paar jaar op feesten XTC gebruikt maar dat deed ik pas nadat ik echt alle informatie die ik kon vinden had opgeslurpt

En, wij lieten onze pillen altijd testen

Dat kon toen nog, later hadden we een thuistestset.

XTC is leuk, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar het kan ook ontzettend mis gaan en voor je het weet liggen je voortanden uit je mond.

Zo heb een ik een keer een meisje in een club naar de EHBO moeten brengen

Wilde het samen met een vriendin ook voor het eerst proberen,

Zij zat op het podium en verloor haar bewustzijn..weg voortanden.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nee, bah. Je neemt chemische spullen in om je hersens gestoord te maken.
Ik ben tegen drugs gebruik maar als je het dan toch wilt doen laat dan inderdaad je pillen testen, zoals Summerdance ook zegt. Dit kan anoniem bij verschillende verslavingszorg instanties o.a IrisZorg. De test doen ze vaak ter plekke waar jij bij bent zodat je gelijk antwoord krijgt. Reageert de test niet dan wordt je pil opgestuurd naar het lab en heb je binnen een paar dagen antwoord.

http://www.drugs-test.nl/waar-kan-ik-drugs-laten-testen

Nog even antwoord op je vraag of ik wel eens drugs heb gebruikt: Ja wat trekjes van een joint gecombineerd met paar glazen wijn. Ik ervaarde een soort van windstilte in mn hoofd, alsof mn gedachten even minder snel gingen. Verder misselijk van het spul geworden en kon niet goed op mn benen staan toen ik naar de wc moest. (en nee was niet dronken was naar mijn idee echt de wiet)
Op twee keer een jointje na, niet. Geen behoefte aan. Vind het eng en rotzooi. Was puber in de jaren 90 en heb teveel mensen aan die rotzooi gezien en hun leven daardoor zien verknallen.

Doe mij maar een lekker wijntje op zijn tijd, en gelukkig ben ik de overige tijd al vrolijk genoeg van mezelf.

En voor de gein een keer proberen klikt ook erg puberaal.
Ja, gedaan. Raad je aan het niet te doen. Drugs is een illusie
Ik heb wel eens geblowd.

Maar ik raad je aan doe het niet. Mijn broer heeft het jaren lang gedaan en ik heb gezien wat het met je kan doen dus ik raad het je echt af!
Ik heb van alles aangeboden gekregen, maar nooit gebruikt.
Ook nooit nieuwsgierig naar geweest.
1 keer geblowd, nooit meer. Ik werd er zo ziek van, dat ik echt dacht dat ik nooit meer op zou staan )

Geef mij maar een wijntje op z'n tijd. Daarmee kan ik zelf heel goed mijn grenzen bepalen. Ben nogal bang de controle kwijt te raken, en volgens mij loop je dat risico snel met drugs.
Ga eerst eens praten bij een revalidatiecentrum wat zij zoal voorbij hebben zien komen ten gevolge van drugsgebruik en neem dan een beslissing. Paddo's die jaren na dato opeens ervoor zorgen dat je vreselijke en soms zelfs blijvende psychoses krijgt (want ze laten een stofje achter in je hersenen wat niet afgebroken wordt), een goed getest maar achteraf toch verkeerd xtc-pilletje wat je verstandelijke vermogens volledig aantast, ernstige afbraak van je lichaam door cocaine en heroinegebruik. En weet je wat het fijne is? Soms is 1x gebruiken al genoeg! Echt hardstikke lollig allemaal, ik zou het zeker doen!
Xtc is lichamelijk niet verslavend, en psychisch nauwelijks. (Alleen mogelijk bij regelmatig gebruik.)

Er zitten echter wel risico's aan. Lees je goed in in de risico's en maak een afweging of je die wil lopen of niet.

Voor de lol gebruiken klinkt prima, wees je dan alleen wel bewust welke keus je maakt en welke risico's je loopt. Gebruiken zonder je goed in te lezen in de effecten en risico's lijkt me niet verstandig...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-02-2012 15:18
Reden: hengelen naar drugs
% gewijzigd
Dat is illegaal pikkie, dus zelfs al zouden mensen het antwoord weten, dan mogen ze het echt niet geven op dit forum - net zomin als jij ernaar mag vragen.

Edit, gestaft dus.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven