Wonen in Groesbeek of Wijchen
zaterdag 4 februari 2012 om 15:11
zaterdag 4 februari 2012 om 15:34
Die nieuwbouw, ik heb een keer zo'n pakket besteld. Waren wel leuke huizen. Maar dat is niet klaar voor je man daar gaat werken. Overigens werkt mijn man er al sinds september, die is het op en neer reizen wel beuh. En ik heb ook net een baan gevonden in de buurt. Dat is wel boffen!
Annechie, het is Radboud met een d (zou ik ook met een t schrijven als ik het niet wist). Gaat jouw man bij de universiteit werken of het ziekenhuis? Het is in ieder geval maar 7 km fietsen vanaf ons nieuwe huis. Lekker dichtbij. Wij verhuizen 17 februari.
Annechie, het is Radboud met een d (zou ik ook met een t schrijven als ik het niet wist). Gaat jouw man bij de universiteit werken of het ziekenhuis? Het is in ieder geval maar 7 km fietsen vanaf ons nieuwe huis. Lekker dichtbij. Wij verhuizen 17 februari.
zaterdag 4 februari 2012 om 15:38
Overigens schrok ik in Nijmegen een beetje van de vele, drukke wegen door de stad heen. Woon nu in een buitenwijk en merkte daarom dat ik niet echt meer een stadsmens ben. Groesbeek kwam na Nijmegen (vooral rondom de universiteit) echt over als een soort oase. In de duurdere wijken (Nijmegen oost) zijn wij ook gaan kijken maar als je niet van klein en jaren 30 houdt dan ben je daar snel klaar.
zaterdag 4 februari 2012 om 18:49
Ik heb in beide plaatsen gewoond
Groesbeek 15 jaar geleden: HEEEEL erg ons kent ons! Als jehet dialect niet sprak kwam je er niet tussen. Genoeg winkels, niet overdreven, maar je kan er wel wat shoppen. De omgeving is geweldig! Veel bos, heuvelachtig.
Wijchen is een drop, maar eerder een kleine stad. Je komt er echt super makkelijk tussen, er is veel import. Ik zou juist niet in de Aalsburg en Blauwe hof gaan kijken. Vergane glorie, vind ik.
Wijchen Zuid heeft een heel mooi nieuw gedeelte. De naam weet ik niet zo 1 2 3 . Behoorlijk wat winkels en een treinstation ( heeft Gr.beek niet)
Groesbeek 15 jaar geleden: HEEEEL erg ons kent ons! Als jehet dialect niet sprak kwam je er niet tussen. Genoeg winkels, niet overdreven, maar je kan er wel wat shoppen. De omgeving is geweldig! Veel bos, heuvelachtig.
Wijchen is een drop, maar eerder een kleine stad. Je komt er echt super makkelijk tussen, er is veel import. Ik zou juist niet in de Aalsburg en Blauwe hof gaan kijken. Vergane glorie, vind ik.
Wijchen Zuid heeft een heel mooi nieuw gedeelte. De naam weet ik niet zo 1 2 3 . Behoorlijk wat winkels en een treinstation ( heeft Gr.beek niet)
zondag 5 februari 2012 om 09:27
Ik woon in Wijchen...
Wijchen heeft alles wat jij in je openingspost zoekt. Treinverbinding, middelbare school (alle niveaus) en veel groen; recreatiegebied (plus golfbaan) vennen, bossen en een skiberg. Is alleen minder heuvelachtig dan Groesbeek. Ook een reden waarom je beter vanuit Wijchen naar de Radboud fietst. Het andere ziekenhuis in Njimegen (met EH en HA post) is vanuit Wijchen veel dichterbij dan Groesbeek.Wijchen heeft ook betere snelwegverbindingen.
Het is hier totaal niet " ons kent ons". Er is juist veel import.
Wijchen heeft een gezellig centrum met oa een bioscoop.
Misschien zou je ook eens in Malden of de Molenhoek kunnen gaan kijken, dat ligt er weer een beetje tussen in...
Wijchen heeft alles wat jij in je openingspost zoekt. Treinverbinding, middelbare school (alle niveaus) en veel groen; recreatiegebied (plus golfbaan) vennen, bossen en een skiberg. Is alleen minder heuvelachtig dan Groesbeek. Ook een reden waarom je beter vanuit Wijchen naar de Radboud fietst. Het andere ziekenhuis in Njimegen (met EH en HA post) is vanuit Wijchen veel dichterbij dan Groesbeek.Wijchen heeft ook betere snelwegverbindingen.
Het is hier totaal niet " ons kent ons". Er is juist veel import.
Wijchen heeft een gezellig centrum met oa een bioscoop.
Misschien zou je ook eens in Malden of de Molenhoek kunnen gaan kijken, dat ligt er weer een beetje tussen in...
zondag 5 februari 2012 om 09:42
Ik vind Malden erg ongezellig. Is meer een aangrenzende "woonwijk" van Nijmegen. Heeft een (overdekt) winkelcentrum en een bioscoop, wat restaurantjes ( Mac!) en een bioscoop.
Voordeel is dat je snel in Nijmegen bent, Radboud is erg dichtbij.
Klein beetje " kouwe kak"... ("doe mij maar een half onsje rosbief, slager)
Voordeel is dat je snel in Nijmegen bent, Radboud is erg dichtbij.
Klein beetje " kouwe kak"... ("doe mij maar een half onsje rosbief, slager)
zondag 5 februari 2012 om 13:35
Groesbeek is een geromantiseerd dorp. Het is nog echt een dorp, ons kent ons gehalte daar is enorm groot. Het duurt jaren voor je ertussen komt, zeker als je een 'vreemde' tongval hebt. Wijchen is een levendiger dorp, heeft betere voorzieningen. Het argument qua verkeersdrukte houdt geen stand, welk dorp of welke wijk je ook woont, je hebt er altijd last van. Ik zou gaan voor Wijchen.
zondag 5 februari 2012 om 16:19
zondag 19 februari 2012 om 11:14