waarzegster

05-02-2012 15:06 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een lange tijd zit ik er aan te denken dat het mij wel heel leuk lijkt om naar een waarzegster te gaan.

Mijn vriendin is er ooit een keer heen geweest omdat haar vriend altijd last had van migraine, om er achter te komen waarom hij dat zo vaak heeft. Ze heeft toen tegen hun verteld dat ze bij binnenkomst al meteen zag dat ze goed bij elkaar pasten. Maar goed, het lijkt mij interessant om te horen wat er te wachten staat in mijn leven. De slechte dingen zou ik dan weer niet willen weten.

En dan nog het volgende; moet je zo'n iemand geloven? Ik zelf geloof er wel in en ik denk dat ze de grote lijnen van je leven wel kunnen zien. Heeft iemand ervaring met een waarzegster? En wat denken jullie daar over?
Raar verhaal over die migraine.

Je kunt je geld beter in je portemonnee houden,want het zijn over het algemeen allemaal zakkenvullers.
quote:jo12345 schreef op 05 februari 2012 @ 15:21:

Al een aantal jaren houden ze de prestaties bij van "professionele "

"Waarzeggers". Zoals je kunt zien scoren die niet heel erg goed!

http://paraproof.nl/voorspellingen.asp?j2=2011Ze hadden niks goed over 2011
Iedereen die loopt te rellen hier of TO belachelijk maakt ga gewoon weg op dit topic! Heeft ze echt helemaal niets aan.

TO, als je besluit om een tarottist /paragnost te bezoeken kijk dan even op de site van Stichting Enigma bij Pararegister Nederland. Mensen die hierbij aangesloten zijn zijn niet fake en zijn getest.
quote:Maryssa schreef op 05 februari 2012 @ 16:15:

Iedereen die loopt te rellen hier of TO belachelijk maakt ga gewoon weg op dit topic! Heeft ze echt helemaal niets aan.

TO, als je besluit om een tarottist /paragnost te bezoeken kijk dan even op de site van Stichting Enigma bij Pararegister Nederland. Mensen die hierbij aangesloten zijn zijn niet fake en zijn getest.Het is wat hard, maar TO heeft er zeker wel iets aan. Meer dan aan iemand die haar gaat vertellen dat er paragnosten bestaan die niet nep zijn. Daar wordt TO alleen maar slechter van.

Eh... ze vraagt of ze zo'n waarzegger moet geloven. Dan mogen er toch ook antwoorden komen als 'nee, dat moet je niet'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En nu reageer ik toch alweer. 't Is ook wat. Ik vind het zo ontzettend raar dat sommigen dit soort leipo's geloven! Tenminste, ik snap wel dat je soms heel onzeker kunt zijn, of wanhopig omdat de reguliere hulpverlening geen oplossing biedt, en dat je dan misschien bij zoiets belandt. Treurig dat dit soort oplichters bestaat. En een deel heeft zichzelf natuurlijk aangepraat dat het echt is. Die zijn dus eigenlijk geen oplichter. Ook treurig.
quote:himalaya schreef op 05 februari 2012 @ 16:21:

[...]

Eh... ze vraagt of ze zo'n waarzegger moet geloven. Dan mogen er toch ook antwoorden komen als 'nee, dat moet je niet'?Je moet niet standaard een waarzegger geloven nee, eens. Dus eerst goed research doen wie betrouwbaar is en wie niet. Maar TO belachelijk maken in waar ze in geloofd zoals vorige levens etc dat is gebrek aan respect. Ik lach bijvb Jehova's ook niet uit omdat ik hun visie niet deel en zelf niet geloof maar laat ze in hun waarde.
quote:mademoisellelexie schreef op 05 februari 2012 @ 16:20:

[...]

Het is wat hard, maar TO heeft er zeker wel iets aan. Meer dan aan iemand die haar gaat vertellen dat er paragnosten bestaan die niet nep zijn. Daar wordt TO alleen maar slechter van.En waar haal jij je waarheid vandaan dat geen enkele paragnost echt is?

TO, als je besluit om een tarottist /paragnost te bezoeken kijk dan even op de site van Stichting Enigma bij Pararegister Nederland. Mensen die hierbij aangesloten zijn zijn niet fake en zijn getest.Hoe dan? 10 voorspellingen doen en dan kijken hoeveel er uitkomen?
Natuurlijk is het nep maar ik zou het voor de grap ook wel een keer leuk vinden om langs zo iemand te gaan hoor!
Bijvoorbeeld uit de link van jo12345, maryssa. En MEFS die toegaf dat het hokuspokus is... Het is maar net welke waarde je aan welke bron toekent op basis van welke aannames je dat doet. In de psychiatrie en de gedragswetenschappen noemen ze het magisch denken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:maryni83 schreef op 05 februari 2012 @ 16:27:

[...]

Hoe dan? 10 voorspellingen doen en dan kijken hoeveel er uitkomen?
quote:maryni83 schreef op 05 februari 2012 @ 16:27:

[...]

Hoe dan? 10 voorspellingen doen en dan kijken hoeveel er uitkomen?

Ja, dat is inderdaad onderdeel van de procedure (maar alleen als de toekomst je specialiteit is).

quote: 1. U meldt zich bij ons aan en u ontvangt van ons een persoonlijke uitnodiging voor een screeningsdag op een van onze locaties in Nederland of België.

2. De screening begint met een kort gesprek. Daarin praten we over uw specialiteit(en) en bepalen we voor welke disciplines u gescreend gaat worden.

3. Na de intake volgen twee consulten die u geeft aan twee verschillende “klanten”. Bij elk consult zit ook een waarnemer die kennis heeft van de discipline waarover het consult gaat.

4. Bij deze consulten hoeft niet iedere uitspraak voor zich een rake klapper te zijn. De richtlijnen die wij hanteren zijn dat de adviezen die u geeft en de opmerkingen die u maakt van toepassing zijn op de persoon die het consult afneemt. Wij nemen dus geen genoegen met vage verhalen die op iedereen van toepassing zouden kunnen zijn. Ons uitgangspunt is “U bent wie u bent en u kunt datgene wat u zegt te kunnen”. Mocht u onverhoopt uw dag niet hebben dan is een tweede afspraak mogelijk.

5. Zowel de klanten als de waarnemers beoordelen de gegeven consulten. Als het gemiddelde oordeel voldoende of beter is, dan volgt er nog een gesprek over integriteit, ethiek et cetera (zie punt 6). Is het gemiddelde oordeel lager, dan bent u niet toegelaten. Lopen de oordelen ver uit elkaar, dan volgt er een derde consult.

6. Na de succesvol verlopen consulten heeft een van de medewerkers van Enigma nog een gesprek met u over zaken als integriteit, ethiek, opleidingen, vakervaring en levenservaring. Doel van dit gesprek is om u beter te leren kennen en vast te stellen of u bij de “Enigmafamilie” past.

7. Voor paragnosten geldt dat als hun specialiteit de toekomst betreft, zij zich op voorhand kunnen aanmelden door minstens 10 voorspellingen in te sturen. Van die voorspellingen moet 80% uitkomen. Pas nadat dit is gebleken praten we met u verder en gaat u consulten geven zoals in de punten 5 en 6 is aangegeven.

8. Na ontvangst van uw bijdrage krijgt u van ons het kwaliteitscertificaat, waarop de disciplines staan waarvoor u bent toegelaten. Dat certificaat is een jaar geldig.

9. Op het moment dat er via de Enigma klachtenprocedure problemen aan het licht komen dan gaan wij met u in gesprek waarin we proberen dit gezamenlijk op te lossen. Wij gaan hierin vertrouwelijk te werk. Overigens, kritiek leveren is niet hetzelfde als iemand niet respecteren.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:mrsstanleywalker schreef op 05 februari 2012 @ 16:34:

Bijvoorbeeld uit de link van jo12345, maryssa. En MEFS die toegaf dat het hokuspokus is... Het is maar net welke waarde je aan welke bron toekent op basis van welke aannames je dat doet. In de psychiatrie en de gedragswetenschappen noemen ze het magisch denken.Inderdaad dat geldt dus ook voor jou. Toedeloe discussieer maar samen verder hier, ik ben weg. Geen zin in. Heb gezegd wat ik wilde zeggen.
Nou, wat een eisenpakket zeg. Als je daar doorheen komt, poeh poeh.

Ik raad iemand aan met een BIG-registratie.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Maryssa schreef op 05 februari 2012 @ 16:26:

[...]

En waar haal jij je waarheid vandaan dat geen enkele paragnost echt is?Wetenschappelijk onderzoek.
Ik vind het gevaarlijk. Mijn schoonmoeder bezoekt regelmatig een waarzegger ook toen mijn man ernstig ziek werd. Volgens de waarzegger was hij helemaal niet zo ziek dat hij dood ging en, mede daarom, heeft ze niet echt bewust afscheid genomen. De dag dat we te horen kregen dat de behandeling werd gestaakt en hij naar huis ging belde ze me op. Ik beging een vergissing alsdus haar waarzegster. Triest heel triest mensen die hiervoor gevoelig zijn dit soort dingen zeggen. Geen enkele moeder wil haar kind zien sterven en zoekt een stro halm. Hier in mee gaan vind ik echter veel te ver gaan.

En wellicht zijn er mensen die denken: dan is het geen goede waarzegster geweest dat kan maar het heeft me waar eens duidelijk gemaakt hoe ver mensen kunnen gaan.

Overigens maakt schoonmoeder geen gebruik meer van deze dame met dit doel, gelukkig maar.
quote:tyche schreef op 05 februari 2012 @ 16:39:

[...]

Ja, dat is inderdaad onderdeel van de procedure (maar alleen als de toekomst je specialiteit is).

Voor paragnosten geldt dat als hun specialiteit de toekomst betreft, zij zich op voorhand kunnen aanmelden door minstens 10 voorspellingen in te sturen. Van die voorspellingen moet 80% uitkomen. Pas nadat dit is gebleken praten we met u verder

[...]

Overigens, kritiek leveren is niet hetzelfde als iemand niet respecteren.

Het is ook gewoon echt zo inderdaad!

Hmm.. misschien kan ik ook in aanmerking komen.

1. Vanaf februari zal de temperatuur geleidelijk stijgen

2. Maxima en Wim-Lex blijven ook dit jaar nog bij elkaar

3. Steeds meer mensen zullen een smartphone kopen

4. Het kabinet zal het nog zwaarder krijgen. Maar er zullen lichtpuntjes zijn

5. Veel huizenprijzen zullen nog meer dalen

6. Er wordt tussen februari en december iemand vermoord

7. Een zeker persoon zal de macht grijpen en deze niet willen afgeven.

8. De sneeuw zal verdwijnen

9. De bloemetjes zullen weer gaan bloeien

10. Na regen komt zonneschijn
quote:maryni83 schreef op 05 februari 2012 @ 17:24:

[...]

Het is ook gewoon echt zo inderdaad!

Hmm.. misschien kan ik ook in aanmerking komen.

1. Vanaf februari zal de temperatuur geleidelijk stijgen

2. Maxima en Wim-Lex blijven ook dit jaar nog bij elkaar

3. Steeds meer mensen zullen een smartphone kopen

4. Het kabinet zal het nog zwaarder krijgen. Maar er zullen lichtpuntjes zijn

5. Veel huizenprijzen zullen nog meer dalen

6. Er wordt tussen februari en december iemand vermoord

7. Een zeker persoon zal de macht grijpen en deze niet willen afgeven.

8. De sneeuw zal verdwijnen

9. De bloemetjes zullen weer gaan bloeien

10. Na regen komt zonneschijn

Oh... jij bent goed!!! ik voel het...

Doe je ook aan gelduitdezakklopperij consulten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zo'n test bestaat er echt. Wie daadwerkelijk kan bewijzen dat hij of zij helderziend is, kan een miljoen dollar vangen. 't Is alleen nog nooit iemand gelukt

Klik hier voor meer informatie erover.
quote:himalaya schreef op 05 februari 2012 @ 17:28:

[...]

Oh... jij bent goed!!! ik voel het...

Doe je ook aan gelduitdezakklopperij consulten?

Yep!

De enige waarzegger die ik zou vertrouwen zou diegene zijn, die miljardair geworden is met het voorspellen van lottogetallen.
Waarzeggers die je de toekomst voorspellen.... nee daar geloof ik niet in. Wel dat er mensen zijn met een gave, die je iets kunnen meegeven over achtergronden, keuzes die je kan maken, enz.

Ook daar zitten veel neppers tussen. Die werken op basis van cold-reading. Goed luisteren naar wat de ander zegt, slimme vargen stellen en zo de ander zelf en antwoord laten geven en dan de suggestie wekken dat de helderziende dat heeft "gezien". daar lijkt het voorbeeld uit de OP wel wat op.
Naara, dat is precies wat ik deed. En ik heb geen contacten boven of beneden, of een rode lijn naar de andere wereld, wel intuitie, observatievermogens, de juiste woordenkeuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven