Deeltijdstudie en avondeten?
zondag 5 februari 2012 om 19:31
Wie heeft er tips?
Sinds vorige week ben ik een deeltijdstudie begonnen, waarvoor ik twee avonden per week naar school moet. Ik ga direct vanuit mijn werk, dus moet ergens zien te eten. Nou ben ik er inmiddels achter dat het best lastig is:
- ik werk tot ongeveer 17.30 uur en moet om 18.30 uur op school zijn
- we hebben geen magnetron op het werk
- op school kan je wel eten, maar ik vond het helemaal niet lekker (terwijl ik geen moeilijke eter ben)
- ik ga met de trein (dus kom wel op 2 stations)
Ik heb bedacht dat ik wel eens een maaltijdsalade kan eten van de AH. Of brood. Maar goed, dat ben je na een tijdje ook wel zat. Ik wil niet elke keer ongezonde dingen eten op het station. Iemand een idee of tip hoe ik dit nou kan oplossen? Zodat ik die twee keer per week toch een beetje gevarieerd eet?
Alvast bedankt!
Sinds vorige week ben ik een deeltijdstudie begonnen, waarvoor ik twee avonden per week naar school moet. Ik ga direct vanuit mijn werk, dus moet ergens zien te eten. Nou ben ik er inmiddels achter dat het best lastig is:
- ik werk tot ongeveer 17.30 uur en moet om 18.30 uur op school zijn
- we hebben geen magnetron op het werk
- op school kan je wel eten, maar ik vond het helemaal niet lekker (terwijl ik geen moeilijke eter ben)
- ik ga met de trein (dus kom wel op 2 stations)
Ik heb bedacht dat ik wel eens een maaltijdsalade kan eten van de AH. Of brood. Maar goed, dat ben je na een tijdje ook wel zat. Ik wil niet elke keer ongezonde dingen eten op het station. Iemand een idee of tip hoe ik dit nou kan oplossen? Zodat ik die twee keer per week toch een beetje gevarieerd eet?
Alvast bedankt!
zondag 5 februari 2012 om 19:37
Ik heb dit 1x per week en eet dan een maaltijdsalade... Dat vind ik een keer per week geen probleem (er zijn veel verschillende). Voor die andere dag zou ik dan een beetje variëren: frietje op het station, broodje, keer op school eten (ze hebben vast wisselende maaltijden), een keer een wokgerecht halen, soepje op je werk, etc.
Als het weer lente/zomer is dan voelt een koud gerecht waarschijnlijk minder raar. Nu staat bijvoorbeeld een bak pastasalade je misschien tegen, terwijl dat met buiten 20 graden waarschijnlijk heel anders voelt.
Als het weer lente/zomer is dan voelt een koud gerecht waarschijnlijk minder raar. Nu staat bijvoorbeeld een bak pastasalade je misschien tegen, terwijl dat met buiten 20 graden waarschijnlijk heel anders voelt.
zondag 5 februari 2012 om 19:40
Wat ook niet wekelijks kan maar zo kan je wel een lijst aanleggen met dingen die je kan afwisselen.
-koude pastasalade, kan je natuurlijk wel mee varieren
-koude wraps, is een heel groot topic over hier op deze pijler
-koude pannenkoek
Evt. een sultana of iets voor op school en als je thuis komt meteen je maaltijd die je de dag ervoor hebt gemaakt opwarmen.
Op je werk dan voor je weggaat een soepje opwarmen, of een cup a soup.
-koude pastasalade, kan je natuurlijk wel mee varieren
-koude wraps, is een heel groot topic over hier op deze pijler
-koude pannenkoek
Evt. een sultana of iets voor op school en als je thuis komt meteen je maaltijd die je de dag ervoor hebt gemaakt opwarmen.
Op je werk dan voor je weggaat een soepje opwarmen, of een cup a soup.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 5 februari 2012 om 19:43
Overleggen met je klasgenoten. Ik heb zelf ruim vier jaar een deeltijdopleiding gedaan. En wij aten meestal met een flinke ploeg samen.
En als er één ding belangrijk is om een beetje succesvol te zijn, is dat contact met klasgenoten.
Alle mensen uit de vaste ploeg hebben het allemaal gehaald. Mensen die zich afzijdig hielden kwamen er niet doorheen.
Dat het eten dan misschien niet helemaal fantastisch is, dat compenseer je vanzelf op de andere dagen.
En als er één ding belangrijk is om een beetje succesvol te zijn, is dat contact met klasgenoten.
Alle mensen uit de vaste ploeg hebben het allemaal gehaald. Mensen die zich afzijdig hielden kwamen er niet doorheen.
Dat het eten dan misschien niet helemaal fantastisch is, dat compenseer je vanzelf op de andere dagen.
zondag 5 februari 2012 om 19:44
Ik heb hetzelfde probleem. Ik neem maar gewoon brood mee. Ik doe dan meestal wel zelf luxe broodjes maken met evt ook wat tomaat/komkommer/sla erop. Moet zeggen dat het wel went. Het eten bij ons op school is ook niet echt te eten..
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
zondag 5 februari 2012 om 19:44
Ik had vorig jaar iets soortgelijks. Het station waar ik heen moest daar zat een Julia's pasta. Ik nam dan een trein eerder en had ongeveer een half uur tijd. Wat wel nodig is want je moet wel even wachten bij Julia's.
Dat was ongeveer het enige wat ik kon bedenken dat ook echt op een fatsoenlijke maaltijd leek. (hoewel er niet veel groente in zit, volgens mij)
Dat was ongeveer het enige wat ik kon bedenken dat ook echt op een fatsoenlijke maaltijd leek. (hoewel er niet veel groente in zit, volgens mij)
zondag 5 februari 2012 om 19:46
En wat je misschien in je pauze op je werk kan doen, ik neem aan dat jullie wel een waterkoker hebben? In een pannetje heet water doen, een zakje/pakje sate warm laten worden en het liefst met een pistoletje/stokbroodje/gewoonbroodje/geroosterd broodje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 5 februari 2012 om 19:48
zondag 5 februari 2012 om 19:49
quote:_livvy_ schreef op 05 februari 2012 @ 19:44:
@jo12345, wat aten jullie dan? Als groep?
Meestal de daghap van het restaurant van de hogeschool. Na een tijdje wisten ze dat wij op di en do kwamen en hadden we inspraak in het menu. Het was bepaald niet fantastisch maar wel goedkoop. En nogmaals ik heb daar hele goede vrienden leren kennen en gezamenlijk hebben we elkaar door die studie heengesleept. Dat was veel belangrijker dan dat eten!
Bij mooi weer aten we ook vaak op het terras bij het eetcafeetje direct naast de school.
@jo12345, wat aten jullie dan? Als groep?
Meestal de daghap van het restaurant van de hogeschool. Na een tijdje wisten ze dat wij op di en do kwamen en hadden we inspraak in het menu. Het was bepaald niet fantastisch maar wel goedkoop. En nogmaals ik heb daar hele goede vrienden leren kennen en gezamenlijk hebben we elkaar door die studie heengesleept. Dat was veel belangrijker dan dat eten!
Bij mooi weer aten we ook vaak op het terras bij het eetcafeetje direct naast de school.
zondag 5 februari 2012 om 19:59
Hoe wordt er tussen de middag gegeten op je werk? Kantine, iedereen aan zijn eigen bureautje (wat voor werk doe je überaupt?), etc. Er zal toch wel een eet-ruimte zijn, en waar gegeten wordt, zou ook een tosti-apparaat e.d. kunnen staan, dus 'hygiëne' lijkt me dan een smoesje van je werkgever.
In het geval van een kantine: misschien kun je door de kantine-dames iets warm laten maken net voordat je naar school vertrekt?
In het geval van een kantine: misschien kun je door de kantine-dames iets warm laten maken net voordat je naar school vertrekt?