Centraal Moderatortopic

12-12-2011 11:51 5063 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kan je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Summerdance schreef op 06 februari 2012 @ 17:53:

[...]

Dus we moeten afscheid gaan nemen van Xan OF Erwt? Blijkbaar. Dat kan toch niet!?
quote:chartreuse schreef op 06 februari 2012 @ 17:54:

[...]

Ja hoor, daar gaan we. De mods doen niet wat verwacht wordt/gewenst is en nu krijgt de klankbordgroep de schuld?

Ga s.v.p. niet aan de hand van wat Viva/Sanoma schrijft over de beslissingen die ZIJ naar áánleiding van de klankbordmeeting hebben genomen, concluderen wat de daar aanwezig forummers wel of niet gezegd hebben.

Nou, precies.

Dat zou ik maar niet al te letterlijk nemen inderdaad.
quote:yvonjaspers schreef op 06 februari 2012 @ 17:57:

Eens met ikbenanoniem!

En inderdaad, waarom gaat het nieuwe banbeleid niet per direct in? Moeten er eerst nog wat permabans uitgedeeld worden voor iedereen met een schone lei mag beginnen?Mijn gedachte...
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
quote:yvonjaspers schreef op 06 februari 2012 @ 17:57:

Moeten er eerst nog wat permabans uitgedeeld worden voor iedereen met een schone lei mag beginnen?

Dan mag je wel oppassen met off topic hier
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het ook niet logisch. Die permabannen kwamen voor het grootste deel voort uit een te stringent banbeleid, niet uit vreselijke misdragingen. Als je iedereen zijn eerste en tweede ban kwijtscheldt is er geen enkele reden de derde (perma)ban ook kwijt te schelden, alledrie de bannen waren immers waarschijnlijk onterecht.

Eventuele permabannen voor oelewappers als Claudio en hardnekkige spammers kun je net zo goed ook kwijtschelden, want de praktijk heeft uitgewezen dat dat soort lui toch altijd wel terugkomen vanaf een proxy of zo. Dat soort lui kun je alleen maar bestrijden door (veel) vaker één of meer mods op het forum te hebben zitten, juist 's avonds en in het weekend. En zo is het cirkeltje weer rond ,
Maar juist voor dat soort specifieke gevallen (twee personen in een huishouden) kun je dan toch een dubbelnick aanvragen?

Ik weet niet hoor, maar volgens mij hebben eigenlijk alle fora de regel dat je in principe niet mag dubbelnicken.

Ik denk ook niet dat mensen het heel erg waarderen als je onder nick 1 op anderen voortdurend reageert met als motto "niet zeiken, we hebben allemaal wel eens wat", en dan onder nick 2 al je kwaaltjes op het forum zet en om hulp en aandacht vragen. Om maar een voorbeeld te noemen.
Op een vrij makkelijke manier kan iedereen die geband is alsnog terugkeren. Dat blijkt toch wel?

Ik heb het idee dat wanneer de mogelijkheid bestaat om na een ban terug te kunnen komen onder eigen nick, men gerust een week niet forummen daar voor over heeft.

Voor goed iemand weren lukt toch niet.
Dubbelnicken mocht hier ook niet, maar je mocht wel meerdere nicks hebben. Dat staat mi los van elkaar.
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
quote:lucretiatox schreef op 06 februari 2012 @ 18:01:

Maar juist voor dat soort specifieke gevallen (twee personen in een huishouden) kun je dan toch een dubbelnick aanvragen?

Ik weet niet hoor, maar volgens mij hebben eigenlijk alle fora de regel dat je in principe niet mag dubbelnicken.

Ik denk ook niet dat mensen het heel erg waarderen als je onder nick 1 op anderen voortdurend reagerend met als motto "niet zeiken, we hebben allemaal wel eens wat", en dat onder nick 2 al je kwaaltjes op het forum zet en om hulp en aandacht vragen. Om maar een voorbeeld te noemen.

Het is toch te bezopen voor woorden dat je daar toestemming voor moet gaan vragen aan de oppermachtige oppermod.

Het voorbeeld wat je nu aanhaalt vind ik ook erg overdreven. Waarom meteen concluderen dat iemand iets "slechts" in de zin heeft al hij of zij meer dan 1 nick op het forum wil hebben.
quote:dimphyne schreef op 06 februari 2012 @ 18:09:

Iedereen begint met een schone lei, behalve de permagebanden van het afgelopen jaar? En dan met een stalen gezicht in het verslag meedelen dat het nooit de bedoeling is geweest om oudgedienden te wieberen? Tuurlijk .Mods, hebben jullie zelf iets van een overzicht? Kunnen jullie terug zien hoeveel mensen er het afgelopen jaar zijn geband en hoeveel fossielen dat daar tussen zaten ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 februari 2012 @ 18:11:

[...]

Mods, hebben jullie zelf iets van een overzicht? Kunnen jullie terug zien hoeveel mensen er het afgelopen jaar zijn geband en hoeveel fossielen dat daar tussen zaten ?

Vanaf wanneer ben je een fossiel?

quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 februari 2012 @ 18:11:

[...]

Mods, hebben jullie zelf iets van een overzicht? Kunnen jullie terug zien hoeveel mensen er het afgelopen jaar zijn geband en hoeveel fossielen dat daar tussen zaten ?Wat een rare vraag BGB. Niet elke fossiel dient haar tijd uit onder dezelfde naam. Nogmaals; de huidige mods weten van geen enkele forummer het verleden noch het persoonlijk verhaal. Zo'n vraag als de jouwe kunnen zij dus naar waarheid nooit beantwoorden.
quote:anoniemeuser schreef op 06 februari 2012 @ 18:15:

[...]

Wat een rare vraag BGB. Niet elke fossiel dient haar tijd uit onder dezelfde naam. Nogmaals; de huidige mods weten van geen enkele forummer het verleden noch het persoonlijk verhaal. Zo'n vraag als de jouwe kunnen zij dus naar waarheid nooit beantwoorden.Ik neem toch aan dat de mods weten waarom deze en gene een permaban hebben gekregen en of dat voor spam, een ernstige overtreding of gewoon een 'verkeerd getimed of geplaatst' gebbetje of iets te snedige opmerking was.
Volgens mij is dat helemaal niet zo'n gekke vraag hoor

Want vroegah werd er helemaal niet zo snel genickswabd.

Dat is volgens mij echt iets van het afgelopen jaar.

Dus ik denk dat de fossielen redelijk makkelijk te achterhalen zijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:bliksemse_bende schreef op 06 februari 2012 @ 18:19:

[...]

Ik neem toch aan dat de mods weten waarom deze en gene een permaban hebben gekregen en of dat voor spam, een ernstige overtreding of gewoon een 'verkeerd getimed of geplaatst' gebbetje of iets te snedige opmerking was.Vast en zeker. Maar daarmee kunnen ze niet ook onderscheid maken tussen wel of niet fossiel.
quote:Summerdance schreef op 06 februari 2012 @ 18:19:

Dus ik denk dat de fossielen redelijk makkelijk te achterhalen zijnDe fossielen met terugkeerbehoefte kunnen zichzelf natuurlijk ook even bij de mods melden hè?
de meeste nickwisselingen zijn uit de tijd van knopjesgate
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
De toon is weer gezet,

Kunnen we het ook zien als een stap in de goede richting en dat het Mod team tegemoet komt aan een aantal eisen-wensen die hier en elders op het forum geuit zijn=

Misschien dat vriendelijk vragen door de betreffende gepermabande forummers via de mail meer zin heeft dan hier algemeenheden plaatsen die een negatieve toon hebben.

Zoals ik al eerder voorstelde wellicht mensen laten terug komen met 2 waarschuwingen zodat ze zich kunnen bewijzen bij het nieuwe mod team.
quote:anoniemeuser schreef op 06 februari 2012 @ 18:20:

[...]

Vast en zeker. Maar daarmee kunnen ze niet ook onderscheid maken tussen wel of niet fossiel.Klopt, maar ook niet-fossielen die voor iets futiels gewipt zijn, zouden toch terug mogen komen nietwaar?
Tuurlijk kennen ze deels het verleden, de mailtjes, koffiepraatjes en blacklist. En geloof mij en/of BGB maar, velen hebben om minder dan een scheet of een geintje een perma gekregen terwijl de 'gekken' steeds vaker vrij spel hebben/krijgen, wan ah gossie achter de schermen doen we er alles aan maar staan soms zo machteloos.....

edit: dit was een reactie op anoniemeuser die op BGB reageerde, maar er stond ineens alweer veel tussen.
quote:anoniemeuser schreef op 06 februari 2012 @ 18:15:

[...]

Zo'n vraag als de jouwe kunnen zij dus naar waarheid nooit beantwoorden.Als ze het niet weten/ niet kunnen zien/ dan kunnen ze " nee " zeggen.
sgaap, volgens mij ben je heel iets anders aan het doen dan 'forummen'.
quote:Summerdance schreef op 06 februari 2012 @ 18:19:

Volgens mij is dat helemaal niet zo'n gekke vraag hoor

Want vroegah werd er helemaal niet zo snel genickswabd.

Dat is volgens mij echt iets van het afgelopen jaar.

Dus ik denk dat de fossielen redelijk makkelijk te achterhalen zijn

Als ik een voorbeeldje mag noemen, waar is Y. gebleven? Iedereen die hier al langer zit weet dat zij hier minstens 10 jaar volgens mij probleemloos heeft geforumed. Waar is deze nick gebleven? Of weet iemand of zij op eigen verzoek op anoniem is gezet? En V. en B en anderen?

Ik kan me niet voorstellen dat zij een permaban hebben opgelopen om ernstige overtredingen. Door deze maatregel kunnen zij (mochten zij dit willen, dat weet ik natuurlijk niet) in ieder geval niet meer terug komen. En dat vind ik een gemis :(.
anoniem_118548 wijzigde dit bericht op 06-02-2012 18:33
Reden: aangepast met dank aan bliksemse bende
% gewijzigd
quote:bliksemse_bende schreef op 06 februari 2012 @ 18:22:

[...]

Klopt, maar ook niet-fossielen die voor iets futiels gewipt zijn, zouden toch terug mogen komen nietwaar?Tuurlijk
Even ter waarschuwing misskoekwaus: namen noemen mag nie. En aangezien het nieuwe beleid pas volgende maand ingaat, zou ik het zonde vinden als je hiervoor 'straf' krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven